Markkinoinnin automaatio (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Markkinoinnin automaatio (1 pv)

20.04.2017, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 13 huhtikuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Laadunvarmistus , Tieto- ja viestintäteknologia , Viestintä

Ratekoulutus järjestää päivän kattavan tehokurssin markkinoinnin automaatiosta, jonka avulla on saavutettavissa suuria säästöjä ja parantuneita asiakkuuskokemuksia!

Markkinoinnin automaatio tehostaa jatkuvasti toistuvia markkinoinnin prosesseja, luokittelee liidejä ja pitää yllä potentiaalisten asiakkaiden mielenkiintoa. Markkinoinnin automaatio virtaviivaistaa markkinoinnin ja myynnin toimintaa automatisoimalla säännöllisesti toistuvia markkinoinnin toimintoja sekä mahdollistaa viestinnän sisällön kohdistamisen oikein ja viestinnän tarkan ajoittamisen. Keskeinen hyöty on markkinointihenkilöstön työajan vapautuminen toistuvista asiakasviestinnän ja kampanjanhallinnan rutiineista.

Mitä automatisoidaan? Tietysti puhuttelevan sisällön tarjontaa kohdeyleisölle ja interaktiivisuutta. Päivän aikana käymme läpi markkinoinnin automaatioratkaisuja ja sitä kuinka sähköiset kanavat voidaan valjastaa osaksi yrityksen strategiaa. Runsaasti käytännönläheisiä yrityscaseja, B2B ja B2C.

Kurssin asiantuntevat esiintyjät kattavat päivän kuluessa mm. nämä osa-alueet:
Asiakasymmärryksen kehittäminen, asiakassegmentointi, asiakashoitomallit, sähköisten toimintojen jalkauttaminen, mittaaminen ja analyysit, digitaalisten kanavien hallinta, asiakkuuksien hallinta, markkinoinnin suunnittelu ja käytännön automaatioratkaisut.

Koulutuksen esiintyjät:
Johtava konsultti Riikka-Maria Lemminki, Alma Talent CRM
Toimitusjohtaja Samuli Tursas, Koodiviidakko Oy
Digital Strategist Tomi Kaitarinne, Alma Talent CRM
Strategikko Roope Ruotsalainen, Frankly Partners Oy

Kenelle
Yrityksen digitaalisesta viestinnästä vastuussa olevat henkilöt. Digitaalisen viestinnän suunnittelijat. Myynnin tuloksesta vastaavat. Markkinointi- ja projektipäälliköt, markkinointi- ja myyntiassistentit, kehityspäälliköt, viestintä- ja markkinointisuunnittelijat, luovat suunnittelijat. Muut aiheesta kiinnostuneet.

OHJELMA to 20.4.2017

08:30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

09:00 Kurssin avaus
Ratekoulutus Oy

09:05 Markkinoinnin automaatio osana asiakkuuskokemusta
Markkinoinnin automaatio tuo onnistuessaan lisää tehoa asiakkaiden hoitoprosesseihin, kun taas epäonnistuessaan se jää irralliseksi järjestelmäksi, joka luo väärin kohdennettua viestintää. Jotta markkinoinnin automaation karikoilta vältytään, niin tueksi tarvitaan asiakassegmentointia sekä asiakashoitomalleja. Riikka-Maria kertoo case-esimerkkien kautta, miten segmentointi ja asiakashoitomallit on tuotu markkinoinnin automaation pohjalle B2B- ja B2C-yrityksissä.
Riikka-Maria Lemminki, Alma Talent CRM

10:30 Tauko

10:40 Kaikki lähtee analyysista
Tomi Kaitarinne kertoo miten markkinoinnin automaatioprosessit etenevät käytännössä ja millaisia analyysejä prosessien pohjalle kannattaa toteuttaa. Analysointivaiheen lopputulemana syntyy käyttötapauksia, joiden tueksi markkinoinnin automaatio valjastetaan ja joiden pohjalta kannattaa valita sopiva järjestelmä.
Tomi Kaitarinne, Alma Talent CRM

12:00 Lounas

13:00 Monikanavaisen markkinoinnin hallinta automaation avulla
– Ostokäyttäytymisen muutos ja miten se vaikuttaa markkinoijan arkeen
– Omnichannel Marketing käytännössä, kanavien hallinta ja analytiikka
– Markkinoinnin ketterä suunnittelu Agile Marketing -periaatteiden mukaisesti
– Tulevaisuuden kanavat, mistä tehoja jatkossa?
– Case-esimerkkejä
Samuli Tursas, Koodiviidakko Oy

14:00 Kahvitauko

14:20 Markkinoinnin automaatioita markkinoijille – kolme käytännön esimerkkiä tuloksellisesta automaatiosta
Markkinoinnin automaatioratkaisut tulisi suunnata yrityksissä markkinoinnin ammattilaisille. Katri esittelee automaatiototeutuksia, jotka on suunniteltu markkinointia päivittäin työkseen tekeviä ammattilaisia varten. Onko automaatiosuutarin lapsilla kenkiä, eli miten markkinoinnin automaatioita kehittävä yritys hyödyntää automaatioita omassa liiketoiminnassaan?
Samuli Tursas, Koodiviidakko Oy

15:10 Tuloksentekokyky: Asiakkaan ja henkilökunnan polttopisteessä
Onnistunut markkinoinnin automaatio näkyy liiketoiminnan tuloksessa. Teknologian aikakaudella onnistuminen lähtee kuitenkin entistä vahvemmin ihmisestä: asiakkaan iholla olemisesta sekä henkilökunnalle merkityksellisyyden ja mittareiden luomisesta. Ruotsalainen valottaa modernin asiakasymmärryksen haasteita ja ratkaisuja sekä automaation mittaamista osana markkinoinnin kokonaisuutta.
Roope Ruotsalainen, Frankly Partners Oy

Kurssin yhteenveto

16:15 Tilaisuus päättyy

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

/hlö (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Ryhmäalennus:
(osallistujat samasta organisaatiosta)
2 hlöä tai useampia: 540,00/hlö (+ alv 24%).

Tilaisuuden peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.