Markkinointialan arjen juridiikka: ratkaisuja ajankohtaisiin kysymyksiin (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Markkinointialan arjen juridiikka: ratkaisuja ajankohtaisiin kysymyksiin (2 h)

01.11.2023, Webinaari , Webinaari 13 syyskuun, 2023 Sampo Korppoo

Markkinointi ja viestintä

Mitä uusia vaatimuksia vastuullisuus- ja ympäristöväittämien käyttämiseen on tulossa? Mitkä ovat alennusmyyntien markkinoinnin uudet pelisäännöt? Mitä juridisia seikkoja tulee ottaa huomioon, jos ulkoistetaan markkinointia markkinointi- tai viestintätoimistolle?

Koulutus pureutuu markkinoinnin ammattilaisten arjessa esiintyviin juridisiin ongelmakohtiin käytännönläheisellä otteella. Osallistumalla koulutukseen säästät omaa aikaasi, kun saat tiedon ajankohtaisista markkinointia koskevista lakiuudistuksista ja vinkit niiden soveltamiseen arjessa.

Koulutus on osa Markkinointi ja juridiikka -koulutussarjaa. Voit osallistua tähän yksittäiseen webinaarikoulutukseen tai edullisesti koko webinaarisarjaan.

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Mitä ajankohtaisia juridisia riskejä markkinoinnin ammattilaisten on hyvä tunnistaa?
– Millaisia vaatimuksia uusi EU-direktiivi tuo viherväittämien esittämiseen?
– Miten vastuullisuus- ja ympäristöväittämiä voidaan jatkossa käyttää markkinoinnissa?
– Mitkä ovat alennusmyyntien markkinoinnin uudet pelisäännöt?
– Mitä juridisia seikkoja tulee ottaa huomioon, jos ulkoistetaan markkinointia markkinointi- tai viestintätoimistolle?
– Millaisista asioista kannattaa sopia, jos tekee yhteistyötä vaikuttajien kanssa?
– Miten toimia, jos huomaat, että yhteistyökumppanisi ei noudata sovittuja ohjeita? Kenellä on vastuu, jos mokataan?
– Miten markkinoinnin tunnistettavuuden vaatimus täytetään sosiaalisen median mainonnassa?
– Mitä on hyvä muistaa tekijänoikeusasioista, kun käytetään kuvia ja videoita markkinoinnissa?
– Mitä asioita tulee ottaa huomioon, jos markkinoinnin kohteena ovat alaikäiset?

Koulutus on suunnattu mm.
– markkinointi- ja viestintäpäälliköille
– markkinointiasiantuntijoille
– sisällöntuottajille
– markkinointi- ja viestintätoimistojen työntekijöille
– liittojen ja järjestöjen markkinoinnista vastaaville
– markkinoinnin juridiikan parissa työskenteleville

Kouluttaja:
Hilma-Karoliina Markkanen
, senior associate, asianajaja, Asianajotoimisto Castrén & Snellman
Hilma-Karoliina on immateriaalioikeuteen ja markkinointijuridiikkaan erikoistunut kokenut asianajaja Asianajotoimisto Castrén & Snellmanilta. Hän neuvoo lukuisia suomalaisia- ja kansainvälisiä asiakkaita immateriaalioikeuksiin, markkinointia koskevaan juridiikkaan ja muihin oikeudellisiin kysymyksiin liittyen, sekä luennoi teemoista aktiivisesti.

13.00 Tervetuloa koulutukseen

13.05 Mitä ajankohtaisia juridisia riskejä markkinoinnin ammattilaisten on hyvä tunnistaa?
– Miten vastuullisuus- ja ympäristöväittämien käyttö markkinoinnisssa.
– Alennusmyyntien markkinoinnin uudet säännöt
– Markkinoinnin tunnistettavuuden vaatimus
– Alaikäiset markkinoinnin kohteena – mitä on hyvä muistaa?

15.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

1.11.2023, klo 13.00-15.00

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariinm useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.