Mainostajien Liitto järjestää nyt koulutuksen:

Markkinointipsykologian ABC (1 pv)

Markkinointipsykologia tekee sillan ihmisen psykologisesta perustasta markkinointitoimien suunnitteluun. Yritysten välisessä kilpailussa on tärkeää ymmärtää, ettemme ole kilpailemassa tuotteiden ja yritysten kesken, vaan meidän kohdeasiakkaamme suosiosta. Yritysten vertailu ja kilpailu tapahtuu aina asiakkaan päässä. Tästä syystä markkinoijan on ratkaisevan tärkeää ymmärtää ne rakenteet, joilla voidaan vaikuttaa halutulla tavalla ihmismieleen. Asioita ei pidä liikaa psykologisoida, mutta psykologinen ymmärrys on taustalla kaikessa ammattimaisessa markkinoinnissa.

Koulutuksen tavoitteena on antaa hyvä perusta ihmismieleen vaikuttavista tekijöistä sekä eväitä psykologisesti tuloksellisiin markkinointitoimiin.


Kouluttajat:
Timo Rope
, Roger Studio
KTM Rope on monialainen markkinoinnin kouluttaja, konsultti ja tietokirjailija. Hänellä on taustaa toimimisesta mm. opettajana Helsingin Kauppakorkeakoulussa, mainostoimistosta osastonjohtajana sekä oman konsulttiryhmän vetäjänä.

Rope on surffannut markkinoinnin eri osa-alueilla uteliaana ja ihmisestä kiinnostuneena markkinoijana. Hänen filosofiansa on ammattimaisuus tekemisissä. Tämä kiteytyy aina tietoiseen kohdehenkilöön vaikuttamiseen. Siksipä Rope onkin pyrkinyt eritoten ymmärtämään ihmistä työskennellen ja kirjoittaen kirjoja mm. useiden psykologien kanssa. Ropen ajattelun yksi kiteytys on, että markkinointi perustuu kahteen elementtiin: psykologiaan ja matematiikkaan. Ne molemmat ovat liian vähän käytettyjä markkinoinnissa.

Tämä koulutusaamupäivä avaa psykologian saloja markkinoinnin taustalla.

Viivi Lehtonen, Roger Studio
Katja Vaahtera, Roger Studio



OHJELMA

8.45 Aamupala

9.00 Ihmismieleen vaikuttavat tekijät
Timo Rope

Mistä markkinointipsykologiasta on kyse?
– ihmisen psykosysteemi markkinakäyttäytymisen taustalla
– mielen koneisto
– ihmisen perustuslaki
– liuottimet perustana

Mitä ihmisestä tulee tietää markkinatoimijana?
– tiedostettu vs. tiedostamaton maailma
– julkinen vs. sisäinen maailma

10.30 Tauko

10.40 Psykologia osana tuloksellista markkinointia
Timo Rope

Mitkä asiat markkinoinnissa toimivat/eivät toimi?
– mainonnan psykologiset avaimet
– myynnin psykologiset avaintekijät

Yhteenveto: kuinka hyödynnän psykologiaa markkinoinnissa?

11.30 Lounas

12.30 Viivi Lehtonen, Roger Studio

13.30 Tauko

13.45 Katja Vaahtera, Roger Studio

—————————-

Koulutuspaikka:
Mainostajien Liitto, Yrjönkatu 16, 4.krs, Helsinki

Ajankohta:
21.05.2019 klo 8.45 – 15.00

Hinta:
650 euroa
/hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.