Mentoroiva johtaja (4 pv)
CxO Professional järjestää nyt koulutuksen:

Mentoroiva johtaja (4 pv)

18.08.2016, Verkkokoulutus + Technopolis Aviapolis, Vantaa Teknobulevardi 3-5, Vantaa 8 kesäkuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Mentoroiva Johtaja-kurssi (4 päivää, 4 profiilia, 2*3 mentorointitapaamista)
– Haluatko saada johdettavasi onnistumaan tehtävässään ja kasvamaan täyteen potentiaaliinsa?
– Tiedätkö miten itse kutakin johdettavaasi kannattaisi johtaa?
– Haluatko kasvattaa työhyvinvointia ja tuottavuutta organisaatiossasi?
– Haluatko oppia ammattitaitoisen mentoroinnin perusteet?

Mentoroiva johtaja johtaa ja kohtelee ihmisiä yksilöllisesti, jotta he onnistuvat tehtävissään ja kasvavat täyteen potentiaaliinsa. Hän ymmärtää, että johtajan tärkein tehtävä on saada johdettavansa loistamaan. Hän ymmärtää, että johdettavat syttyvät erilaisista asioista, joten heitä tulee motivoida ja johtaa kutakin eri tavalla.

Kurssi sopii erityisesti:
– Johtajille ja esimiehille
– Projektipäälliköille ja kehittäjille
– Liikkeenjohdon konsulteille, bisnescoacheille
– Hallitusammattilaisille ja ammattimentoreille
– Korkeimman tason ratkaisumyyjille
– Yhdistysten avainhenkilöille

Mentoroiva johtaja -kurssi on tarkoitettu johtamiskokemusta omaaville henkilöille, jotka haluavat auttaa johdettaviaan yltämään parhaimpaansa ja samalla lisätä organisaationsa tuottavuutta. Kurssilaiset oppivat lukemaan ja ymmärtämään toisia ihmisiä sekä vaikuttamaan heidän motivaatioonsa ja osaamiseensa. Useiden profilointityökalujen kautta itsetuntemus ja toisten ymmärrys lisääntyy, samoin osaaminen johtaa erilaisia ihmisiä.

Kurssiin sisältyvät profiloinnit:
– CxO Karismaprofiili (henkilökohtainen vaikuttavuus)
– Reiss-motivaatioprofiili (henkilökohtaisten motivaatiotekijät)
– CxO Leader profiili 360 astetta (johtaminen)
– Extended DISC (vuorovaikutus- ja toimintatyylit)

Pienryhmässä (max 6 osallistujaa) tapahtuva oppiminen on käytännönläheistä ja osallistavaa. Mentoroinnin perusteita ja parhaita käytäntöjä sovelletaan neljän kurssipäivän välissä mentorointitapaamisissa, joiden opit puretaan seuraavassa päivässä. Jokaisessa kurssipäivässä syvennytään yhteen profilointityökaluun. Kurssilaisten itsetuntemus kasvaa ja ryhmäläisten kautta opitaan erilaisuudesta ja mitä se tarkoittaa johtamisen näkökulmasta. Profiilit toimivat jatkossa muiden ymmärtämisen perustyökaluina.

Kurssi kestää 12–16 viikkoa riippuen osallistujien aikatauluista ja kurssin sijoittumisesta kalenterivuoteen. Kurssilla on neljä lähiopetuspäivää, joihin osallistuminen on välttämätöntä kaikille kurssilaisille. Tämän lisäksi taitoja harjoitellaan sekä mentorina että aktorina ja mahdollisesti omien johdettavien kanssa.

Kouluttajat:
Johtamisaktivisti Toni Hinkka ja kehitystunnustelija Marja-Leena Tikkanen.

Lausuntoja kesäkuussa 2016 päättyneeltä Mentoroiva johtaja -kurssilta:
”Huikea tutkimusmatka itseensä johtajana, mikä havahdutti ja tarjosi konkreettisia työkaluja parempaan johtamiseen. Suosittelen”tietohallintojohtaja Jarmo Kaijanen / Indutrade Oy
”Erinomainen käytännönläheinen koulutus mentoroinnissa menestymiseen.”kehitysjohtaja Matti Laakso / Neste
“Mentorointi on loistava itsensä ja ajattelunsa kehittämisen muoto.”toimitusjohtaja Timo Lappalainen / True Diamonds

Vantaan Technopolis, Teknobulevardi 3-5 G, 01530 Vantaa

Aloituspäivä:
18.08.2016 klo 09.00-16.30, muut päivät sovitaan ensimmäisenä päivänä kurssilaisten aikataulujen mukaan.

2400 eur
+ alv