Microsoft Word 2019 ja 365 -perusteet – Tee tekstit tehokkaasti (1 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Microsoft Word 2019 ja 365 -perusteet – Tee tekstit tehokkaasti (1 pv)

12.09.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 8 heinäkuun, 2019 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Tällä kurssilla näet miten kätevästi ja tehokkaasti luot standardinmukaisia asiakirjoja, kirjeitä ja muistioita. Lisäät tarvittaessa kuvia ja taulukoita elävöittämään tekstiäsi. Tarkista asiakirjasi oikeinkirjoitus ja tallenna se PDF-muodossa.

Kaikille, jotka tarvitsevat tekstinkäsittelyä päivittäisessä työssään.

Esitiedot
Perustiedot Windows-ohjelmien käytöstä

Käynnistä Word ja laita ohjelman ja asiakirjan asetukset kohdalleen. Tallenna asiakirja oikeassa muodossa oikeaan paikkaan niin, että löydät sen huomennakin. Tallenna asiakirjastasi myös asiakirjamalli ja käytä mallia seuraavan asiakirjan luomiseen.

– Wordin ja asiakirjan asetukset, mikä on asiakirjastandardi
– Wordin valintanauha ja pikatyökalurivi ja niiden muokkaus
– Kirjoittamisen perusteet ja Wordin tekniikat, mm. kappalevaihto, sivunvaihto ja rivinvaihto, erilaiset näkymät ja näytön zoomaus
– Asiakirjan ja asiakirjamallin tallentaminen, uuden asiakirjan aloittaminen
– Asiakirjan ja kansion kiinnittäminen

Muotoile tekstisi fontti- ja kappalemuotoiluilla, lisää väliotsikot riippuvalla sisennyksellä ja tee muotoiluista tyylit. Valitse, lisää, kopioi, siirrä ja poista tekstiä. Kirjoita luetteloita, lisää erikoismerkkejä, tavuta ja tarkista asiakirjasi oikeinkirjoitus ja kielioppi. Käytä tunnisteita sivun ylä- ja alalaidassa. Numeroi otsikot ja tee niistä sisällysluettelo.

– Tekstissä siirtyminen hiirellä napsauttaen ja näppäinkomennoilla
– Tekstin valitseminen, poistaminen, siirtäminen ja kopioiminen sekä liittämisasetukset
– Kappaleiden muotoilu mm. sisentäminen ja riippuva sisennys sekä rivi- ja kappalevälit
– Luetteloiden kirjoittaminen, otsikoiden automaattinen numerointi
– Toistuvien muotoilujen tallentaminen tyyleiksi asiakirjamalliin
– Tee raporttiin otsikkotyyleistä sisällysluettelo
– Ylä- ja alatunnisteiden lisääminen ja tallentaminen pikaosiksi asiakirjamalliin

Lisää asiakirjaan taulukoita, joilla lisäät tekstin havainnollisuutta.

– Taulukon lisääminen ja muotoilu, rivien ja sarakkeiden lisääminen tai poistaminen
– Tiedon kirjoittaminen ja asettelu

Lisää asiakirjaan kuvia, jotka kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.

– Kuvien lisääminen, asettelu ja tekstin kierrättäminen
– Muokkaaminen mm. kirkkaus ja kontrasti, värit, läpinäkyvyys, kuvan reunat ja rajaus

Tulosta asiakirjasi yksi- tai useampisivuisena paperitulosteena tai tallenna se PDF:ksi.

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

torstai 12.09.2019

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.