
Mikä ajaa markkinoinnin tehokkuutta? (1/2 pv)
260 euroa /hlö + alv
28.11.2019, Marketing Finland, Helsinki
260 euroa /hlö + alv
28.11.2019, Marketing Finland, Helsinki
Kuinka soveltaa tekoälyä ja edistynyttä analytiikkaa markkinointi-investointien tuoton eli ROMI:n mittaamiseen?
Koulutuksessa käydään läpi tehokkaan markkinoinnin peukalosääntöjä Sellforten kehittämän viitekehyksen avulla: kuinka tunnistaa tehokkaan markkinoinnin ominaispiirteet kunkin osallistujan liiketoiminnassa? Kuvaamme myös, mitä tarvitaan, jotta ROMI-mallinnuksesta saadaan täysi hyöty niin taktiseen kuin strategiseen suunnittelun. Huomioimme eri toimialojen markkinointistrategioiden erityispirteet, ja koulutuksessa otetaan kantaa ROMI-mittaamisen hyötyihin läpi organisaation.
Käymme myös läpi, kuinka päästä alkuun markkinointi-investointien tuoton mittaamisessa – aluksi vaikka vain kynää ja paperia apuna käyttäen. Koulutuksen jälkeen ymmärrät markkinoinnin ROMI-mittaamisen perusteet, ROMI:in eniten vaikuttavat tekijät ja sen käytännön hyödyntämisen omassa liiketoiminnassasi. Lisäksi hahmotat, mitä käytännössä organisaatiossasi tulee seuraavaksi tehdä, jotta ROMI:a päästään mittaamaan luotettavasti ja sitä kautta tehostamaan markkinointia.
Kouluttajat:
Juha Nuutinen
Sellforten toimitusjohtaja ja yksi perustajista.
Tuomas Matilainen
Tuomas Matilainen toimii Sellfortella projektipäällikkönä vastaten Sellforten ROMI-työkalun implementoinnista ja asiakkaan hyötyjen analysoinnista ja määrittelemisestä. Hänellä on yli 7 vuoden kokemus datan hyödyntämisestä markkinoinnissa niin taktisella kuin strategisella tasolla. Hän on työskennellyt kaupan alalla asiakkuusanalytiikkatiimissä keskittyen PT-kauppaan, ja mediatoimistossa Tuomas johti ja toteutti markkinoinnin ROI -projekteja.
8:45 Aamupala
9:00 ROMI-mittaamisen perusteet
9:20 Workshop: Kuinka tunnistaa tehokkaan markkinoinnin ominaispiirteitä kunkin osallistujan liiketoiminnassa?
10:00 Tauko
10:15 Workshopin tulosten purkaminen
10:45 Tehokkaan markkinoinnin peukalosääntöjä
11:00 Tulosten hyödyntämisnäkökohtia ja kokemuksia muutoksen läpiviennistä
11:20 Loppusanat ja kuinka aloittaa mittaaminen itse
Koulutuspaikka:
Mainostajien Liitto, Yrjönkatu 16, 4. krs, Helsinki
Ajankohta:
28.11.2019 klo 08.45 -11.30
Hinta:
260 euroa /hlö + alv 24 %.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 5 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 5 vrk tehdyistä peruutuksista veloitetaan 50 euron peruutusmaksu.
Mikä ajaa markkinoinnin tehokkuutta? (1/2 pv)
260 euroa /hlö + alv
28.11.2019, Marketing Finland, Helsinki