Minitab -perusteet (1 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

Minitab -perusteet (1 pv)

11.10.2021, Sibeliustalo, Lahti Ankkurikatu 7, Lahti 14 kesäkuun, 2021 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus , Lean ja ketterät menetelmät

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Koulutus oli hyvä ja kouluttajan esiintyminen selkeää. Kouluttaja palasi hienosti epäselviin kohtiin kysyttäessä. Minitabin perustyökalut tulivat tutuiksi."

Tämän päivän laadunparannusprojektit ovat paljon monimutkaisempia kuin ennen. Johtavat menetelmät kuten Lean Six Sigma vaativat, että tehdään yhä syvällisempiä datan analyyseja sekä tuotetaan mitattavia tuloksia.

Tarjoamme
    Koulutus antaa yleiskuvan Minitab -ohjelmistosta sekä ohjelman käytöstä.

Hyödyt kurssista ovat moninaiset
    Kurssilla opit käyttämään Minitab -ohjelmaa mahdollisimman kätevästi. Opit navigoimaan Minitabin ikkunoissa nopeasti ja järjestämään dataa kunnolla. Lisäksi opit, miten mukautat Minitabin valikoita ja pikanappuloita luomalla esim. suosikit-valikon, josta löytyy kaikki tarvitsemasi työkalut nopeasti.

Koulutus on erinomainen peruskoulutus ja sopii kaikille ohjelman käytön aloittaville. Toimii myös hyvänä Minitab -perusteiden kertauspäivänä jo ohjelmaa käyttäville.

Palvelumme
    Minitab -perusteet on yhden päivän mittainen ohjelman käyttöön perehdyttävä koulutus. Koulutus koostuu teoriaosuuksista sekä esimerkkiharjoituksista, joita tehdään kouluttajan johdolla ja avustamana.

Kouluttaja:
    Antti Piirainen

Sisällön kuvaus
    Kurssilla opitaan käyttämään MINITAB:ia mahdollisimman kätevästi. Opit navigoimaan MINITAB:in ikkunoissa nopeasti ja järjestämään dataa kunnolla. Lisäksi opit, miten mukautat MINITAB:in valikoita ja pikanappuloita luomalla esim. suosikit-valikon, josta löytyy kaikki tarvitsemasi työkalut nopeasti. Näet, kuinka sujuvasti MINITAB toimii yhteen muiden ohjelmien kanssa mm. Office-paketti.

Kurssilla opit, kuinka luodaan, käytetään ja tulkitaan MINITAB:in graafeja. Opit arvioimaan datan normaalisuutta käyttäen avuksesi graafeja ja perustilastoja. Opit muokkaamaan graafeja ja lisäämään niihin erilaisia tietoja. Lisäksi opit, miten luot näyttävän näköisiä raportteja ja esityksiä MINITAB:in avulla.

Opiskelijalla tulee olla käytettävissä kannettava tietokone, jossa on asennettuna, joko MINITAB -ohjelma tai vaihtoehtoisesti voidaan käyttää ilmaista 30. päivän kokeiluversiota, joka on aikarajoitettu mutta täysiversio ohjelmasta. MINITAB -ohjelmaa ja kokeiluversiota saa QKK:sta.

08:45 Ilmoittautuminen ja kahvi

09:00 Avaus, esittely ja ohjelma

09:15 MINITAB -ohjelmiston historia ja kehittyminen
    – MINITAB:n tiedostotyypit
    – Datan ja graafien siirtäminen toiseen sovellukseen
    – Raportin luonti ReportPadissa
    – Datan tuominen, graafien luonti, datan tulkitseminen
    – Laatutyökalut
    – Pareto Chart, Pylväsdiagrammi, Syy- ja seurauskaavio

12:00 Lounas

13:00 Graafiset analyysit
    – Kuvien ja ulostulojen tulkitseminen

14:00 Kahvi
    – Graafien räätälöinti
    – EXEC-makrojen luominen ja käyttö

16:00 Keskustelu ja tilaisuuden päätös

Sibeliustalo, Ankkurikatu 7, 15140 Lahti, tai etäosallistuminen

maanantai 11.10.2021

– Hintaan sisältyy lounas- ja kahvitarjoilut, koulutusaineisto sekä harjoitustiedostot muistitikulla.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.