Minitab -perusteet (1 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

Minitab -perusteet (1 pv)

17.10.2022, Sibeliustalo, Lahti Ankkurikatu 7, Lahti 19 elokuun, 2022 Sampo Korppoo

Lean ja ketterät menetelmät

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Erinomaisesti toteutettu. Kurssi ja esimerkit seurasi koko ajan materiaalia, joten oli hyvin helppoa seurata mukana." - Pekka

• "Hyvä kurssi kattavine harjoituksineen" - NN

• "Sain paljon uusia ajatuksia" - NN

Huom! Koulutuksen uusi päivämäärä on 17.10.2022. Aiemmin päivämäärä oli 26.9.2022

Tämän päivän laadunparannusprojektit ovat paljon monimutkaisempia kuin ennen. Johtavat menetelmät kuten Lean Six Sigma vaativat, että tehdään yhä syvällisempiä datan analyyseja sekä tuotetaan mitattavia tuloksia.

Kurssilla opit käyttämään Minitab -ohjelmaa mahdollisimman kätevästi. Opit navigoimaan Minitabin ikkunoissa nopeasti ja järjestämään dataa kunnolla. Opit analysoimaan dataa ja tekemään näyttäviä graafeja ja raportteja. Lisäksi opit, miten mukautat Minitabin valikoita ja pikanappuloita luomalla esim. suosikit-valikon, josta löytyy kaikki tarvitsemasi työkalut nopeasti.

Koulutuksen vaatimukset
    Ilmoittautujilla tulisi olla käytössään kannettava tietokone ja Minitab-ohjelmisto koulutuksen lähijaksoilla.

Koulutus on erinomainen peruskoulutus ja sopii kaikille ohjelman käytön aloittaville. Toimii myös hyvänä Minitab -perusteiden kertauspäivänä jo ohjelmaa käyttäville.

Kimmo Liuksiala
    , diplomi-insinööri (tehoelektroniikka)

Kimmo Liuksiala on valmistunut tehoelektroniikan diplomi-insinööriksi Tampereen teknillisestä yliopistosta. Kimmolla on monipuolinen kokemus teollisuudesta, logistiikasta sekä huolto-/palvelusektorilta.

Merkittävät työtehtävät
    – Quality Knowhow Karjalainen Oy 2021-, kouluttaja ja konsultti
    – Posti Oy 2018-2021, Operational Excellence Manager
    – SEW-Eurodrive Oy 2007-2018, Projektipäällikkö (jatkuva parantaminen ja laatu)

Kokemus
    – Lean / TPS
    – Tilastolliset menetelmät / Minitab / Six Sigma
    – SPC
    – Theory of Constraints
    – Systeemiajattelu / kompleksisuus

Lisätietoa
    – Kurssilla tutustutaan ohjelmaan ja sen antamiin kattaviin mahdollisuuksiin datan analysoinnissa ja kuvaamisessa.

– Koulutuksessa käytetään Minitab-ohjelmistoa. Minitabista voi käyttää ilmaista 30-päivän täysiversiota, joten ohjelmistoa ei tarvitse koulutusta varten ostaa.

– Sinulla ei tarvitse olla aiempaa käyttökokemusta Minitab-ohjelmistosta. Saat kuvan ohjelman perusperiaatteista sekä sen mahdollisuuksista datan analysoinnissa ja prosessien kehittämisessä.

– Valitse itsellesi sopivin toteutustapa. Koulutuksen voi käydä lähiopetuksena, etänä tai hybridinä. Postitamme koulutusmateriaalit sekä striimaamme koulutuspäivät etänä osallistuville.

– Koulutus järjestetään ainutlaatuisissa kokouspuitteissa Sibeliustalossa, Vesijärven rantamaisemissa.

– Food & Events huolehtii nautinnollisista lähikoulutuspäivän tarjoiluista tarjoten varmasti jotakin jokaisen makuun.

08:45 Ilmoittautuminen ja kahvi

09:00 Avaus, esittely ja ohjelma

09:15 MINITAB -ohjelmiston historia ja kehittyminen
    – MINITAB:n tiedostotyypit
    – Datan ja graafien siirtäminen toiseen sovellukseen
    – Raportin luonti ReportPadissa
    – Datan tuominen, graafien luonti, datan tulkitseminen
    – Laatutyökalut
    – Pareto Chart, Pylväsdiagrammi, Syy- ja seurauskaavio

12:00 Lounas

13:00 Graafiset analyysit
    – Kuvien ja ulostulojen tulkitseminen

14:00 Kahvi

14:30 Graafien räätälöinti
    – EXEC-makrojen luominen ja käyttö

16:00 Keskustelu ja tilaisuuden päätös

Sibeliustalo, ankkurikatu 7, 15140 Lahti, tai etäosallistuminen

17.10.2022

– etäkoulutuksen hintaan sisältyy koulutusaineisto ja harjoitustiedostot.
    – lähikoulutuksen hintaan sisältyy lounas- ja kahvitarjoilut, koulutusaineisto sekä harjoitustiedostot muistitikulla. Muistathan myös ilmoittaa mahdollisesta eritysruokavaliostasi ilmoittautumisen yhteydessä.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.