Mistä esimies voi määrätä ja mistä ei? (1/2 pv)
Uusi koulutus!
järjestää nyt koulutuksen:

Mistä esimies voi määrätä ja mistä ei? (1/2 pv)

27.05.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 10 toukokuun, 2021 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Lakitieto , Tiimityö

Esimiehen oikeudet, velvollisuudet ja vastuut
”Kun tiedät, mistä sinulla on oikeus määrätä ja mistä ei, sinun ei tarvitse käyttää energiaasi epävarmuuden kanssa taistelemiseen, vaan voit keskittyä ihmisiin ja heidän johtamiseensa”

Tämän koulutuksen tulisi kuulua jokaisen esimiehen perusperehdytykseen. Esimiestyö ei ole aina suoraviivaista ja juridiikka asettaa johtamiselle rajat. Kun tiedät jo etukäteen työnjohto-oikeutesi rajat, sinun ei tarvitse päivittäisessä esimiestyössäsi miettiä, onko sinulla oikeus vaatia tiettyjä asioita vai ei ja onko työntekijällä oikeus vaatimuksista kieltäytyä vaiko ei.

Koulutuksessa saat ymmärryksen johtamisen juridisista rajoitteista ja sitä kautta hyvät valmiudet ja käytännön työkalut päivittäiseen esimiestyöhön.

Kenelle
Koulutus on tarkoitettu kaikille esimiestehtävissä toimiville ja se soveltuu erinomaisesti myös HR-tehtävissä toimiville. Olennaista on se, että haluat oppia missä menevät työnantajan työnjohto-oikeuden rajat ja mistä siis työnantaja voi määrätä ja mistä ei. Lisäksi koulutuksessa käsitellään esimiehen tärkeimpiä vastuita sekä oikeuksia ja velvollisuuksia.

Hyödyt
Tämän koulutuksen jälkeen tiedät milloin ja mitä sinulla on oikeus vaatia ja mitä taas et voi johdettavaltasi vaatia. Opit työnjohto-oikeuden käytännön rajat, mikä helpottaa olennaisesti omaa esimiestyötäsi ja johtamista.

Kouluttaja

Anna-Maija Marjakangas, työoikeuden ja johtamisen asiantuntija

Kouluttajana toimii työoikeuden ja johtamisen asiantuntija, OTM Anna-Maija Marjakangas Unifia Legal & Leadership Oy:stä. Anna-Maija on liiketoimintalähtöinen työsuhdejuristi sekä johtamisen asiantuntija yli 10 vuoden kokemuksella työsuhdejuridiikasta ja henkilöstöasioista. Anna-Maija on innostava ja selkeä kouluttaja ja hän osaa pukea myös hankalat juridiset asiat ymmärrettävään muotoon. Anna-Maija kouluttaa käytännönläheisellä otteella liiketoiminnan tarpeet ja hyvän johtamisen käytännöt huomioiden.

8.45 Ilmoittautuminen ja yhteyksien testaus
9.00 Koulutus alkaa
– Pidämme taukoja sopivasti
12.00 Koulutus päättyy

SISÄLTÖ

– Mitä merkitystä työsopimuksella, työehtosopimuksella, työlainsäädännöllä ja työnantajan ohjeilla on käytännön esimiestyön kanssa?
– Mitä tarkoittaa työnjohto-oikeus
– Mitä esimies voi määrätä työn sisällöstä ja työnteon välineistä
– Mitä esimies voi määrätä työn tekemisen tavoista
– Mitä esimies voi määrätä siitä, missä ja milloin työtä tehdään
– Tavoitteenasetanta esimiehen työn johtamisen kulmakivenä

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi. Saat lisätietoa osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

Etävalmennus Zoom-alustalla

torstai 27.5.2021 klo 9-12

/ hlö + alv 24 %.
– sisältää koulutusmateriaalin.

Ryhmäetuhinta:
– samasta organisaatiosta 2 osallistujaa: 257 euroa / hlö + alv 24 %,
3 tai useampia: 197 euroa / hlö + alv 24 %

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.