Mitä jokaisen myyjän ja ostajan tulee tietää sopimusjuridiikasta (2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Mitä jokaisen myyjän ja ostajan tulee tietää sopimusjuridiikasta (2 pv)

26.09.-30.10.2018, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 7 syyskuun, 2018 Sampo Korppoo

Lakitieto , Myynti

Vastaatko sopimusneuvotteluista myyjän tai ostajan roolissa? Teetkö sopimuksia, mutta et ole taustaltasi juristi? Tämä valmennus sopii juuri sinulle!

Valmennus koostuu kahdesta koulutuspäivästä, joiden avulla kirkastat itsellesi, mitä hyvät sopimukset sisältävät ja miten niitä tehdään niin, että ne tukevat toimintasi tavoitteita. Valmennuksen jälkeen tunnet tyypilliset sopimusriskit ja osaat välttää niitä.

Kokonaisuus soveltuu sopimuksia laativille myyjille ja ostajille sekä muille asiantuntijoille, jotka haluavat käytännön työkaluja sopimusten tekemiseen.

Koulutuksen jälkeen:
• Tiedät, mitä hyvät sopimukset sisältävät ja miten niitä tehdään niin, että ne tukevat toimintasi tavoitteita.
• Osaat käyttää ja soveltaa sopimusehtoja oikein, jotta lopputuloksena on tilanteeseen sopiva sopimus.
• Tunnet tyypillisimmät sopimusriskit, ja opit välttämään niitä.
• Vahvistat asemaasi sopimusneuvotteluissa, ja säästät sekä aikaa että rahaa, kun sopimus saadaan jo neuvottelutilanteessa kuntoon.
• Sopimussuhteesi parantuvat ja sopimus tukee liike- tai muuta toimintaasi, kun asiat sujuvat ja osapuolet keskustelevat olennaisista asioista.

Tule kuulemaan alan kokeneita asiantuntijoita sekä vahvistamaan käytännön sopimusosaamistasi!

Asiantuntijat:
Toimitusjohtaja Michaela Ramm-Schmidt, WhyCo Oy
Asianajaja, OTT Marko Mononen, Properta Asianajotoimisto Oy

Ohjelma: 26.9.2018: Mitä jokaisen myyjän ja ostajan tulee tietää sopimusjuridiikasta – osa I

8.45 Ilmoittautuminen, aineistonjako ja aamiaistarjoilu

9.00 Mikä on sopimus?
• sopimuksiin liittyvät tärkeät yleiset säännöt ja periaatteet
• sopimuksen rakenne

Sopimusneuvottelun vaiheet
• mistä lähdetään sopimusten laadinnassa liikkeelle?
• mitä sopimusneuvotteluissa on otettava huomioon?
• esisopimus, aiesopimus, letter of intent – mitä nämä ovat?
• tarjouksen ja vastauksen peruuttaminen
• sitovan sopimuksen syntyminen

10.15 kahvitauko

10.30 Tyypilliset sopimusriskit ja niiden hallinta

11.30 Lounas

12.15 Yleiset sopimusehdot ja niiden järkevä käyttö
• muistilista eri alojen yleisistä sopimusehdoista
• miten valitset sopivat ehdot eri tilanteisiin?
• missä tilanteissa ja miten yleisiä sopimusehtoja ts. vakioehtoja tulisi käyttää?
• miten laadit ns. kansilehtisopimuksen ja mistä asioista tulisi sopia yleisistä ehdoista poikkeavasti?
• tyypillisimmät ongelmatilanteet yleisten sopimusehtojen käyttämisessä
• yleiset sopimusehdot julkisissa hankinnoissa – niiden järkevä käyttö ja edut ja haitat

14.30 Kahvitauko

14.45 Yleiset sopimusehdot ja niiden järkevä käyttö – Sopimuksen muuttaminen sopimuskauden aikana
• milloin ja miten sopimusta voi muuttaa

16.00 Tilaisuus päättyy
——————————————-
Ohjelma 30.10.2018 Mitä jokaisen myyjän ja ostajan tulee tietää sopimusjuridiikasta – osa II

8.45 Ilmoittautuminen, aineistonjako ja aamiaistarjoilu

9.00 Sopimuslausekkeiden käyttö sopimuksissa
•mitä sopimuslausekkeet ovat
•miten ja milloin lausekkeita käytetään

Viivästys- ja sopimussakkolausekkeet

10.15 kahvitauko

10.30 Takuun ja virhevastuun kirjaaminen sopimukseen – Vastuunrajoituslausekkeet
•sopimusvastuu

26.09.2018 ja 30.10.2018

Jäsenetuhinta 850 eur + alv
Normaalihinta 1050 eur + alv

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.