Miten johdan yrityksen menestykseen? – Hallitus- ja strategiatyön seminaari (1/2 pv)
Tulevaisuuden Kasvupolut järjestää nyt koulutuksen:

29.11.2019, Sokos Hotel Flamingo, Vantaa Tasetie 8, Vantaa 2 lokakuun, 2019 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen , Toiminnan kehittäminen

Miten johdan yrityksen menestykseen? -seminaarin teemana on hallitus- ja strategiatyön merkitys ja tärkeys kannattavan kasvun varmistamiseksi.

Kannattavan kasvun johtaminen:
Hallitus vastaa yrityksen tulevaisuuden kannalta merkittävistä linjapäätöksistä ja strategisten tavoitteiden asettamisesta. Tästä syystä hallitustyöskentelyn merkitys korostuu erityisesti kasvua ja kehitystä hakevissa yrityksissä.

Tule hakemaan arvokasta kokemustietoa oman yrityksesi hallitustyöskentelyn onnistumisen varmistamiseksi. Tämä valmennus tuo konkreettista hyötyä pk-yrityksen johtamiseen.

Kohderyhmä erityisesti: 10-100 henkilön yritykset,
– joilla ei ole toimivaa hallitusta, tai
– jotka ovat juuri käynnistäneet hallitustyöskentelyn
– jotka haluavat kehittää omaa hallitusta

BONUS: Kaikkien osallistuneiden kesken arvotaan 2 kpl Sokos Hotels -majoituslahjakortteja!

Kouluttajat:
Kasvuvalmentajat Annukka Lantto, Asko Myllymäki ja Jari Järnstedt, Tulevaisuuden Kasvupolut Oy

8.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
8.30 Seminaarin avaus
12.00 – 12.15 Seminaarin yhteenveto ja päätös
12.15 – 12.45 Lounas

SISÄLTÖ

Miksi hallitustyöskentely on tärkeää pk-yrityksille?
Annukka Lantto
Hyvä hallintotapa – Corporate Governance
– Miksi käynnistää hallitustyöskentely ja mikä on sen rooli sekä merkitys kannattavan kasvun johtamisessa?
– Miksi yrityksellä pitää olla strategia? Strategian merkitys käytännön liiketoimintaan ja kannattavaan kasvuun?

Hallitustyöskentelyn käytännön työohjeita toimitusjohtajalle ja hallituksen puheenjohtajalle sekä jäsenille
Jari Järnstedt
– hallituksen muodostaminen – mikä on hyvä kokoonpano?
– esimerkit: esityslista ja pöytäkirja
– vuosikello
– omistajien tavoitteet
– työnjako: omistajat, hallitus, hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja

Strategiatyö ja sen käynnistäminen hallitustyöskentelyn tukemiseksi
Jari Järnstedt
Strategiaprosessi ja sen sisältö
– lähtötilanneanalyysi: kilpailijat, SWOT-analyysi, markkina-analyysi, asiakkaat, talous
– strateginen analyysi: visio, missio, arvot
– strategian luominen: missä liiketoiminnassa ollaan mukana
*ydin- ja tukitoiminnot,
*strategiset tavoitteet,
*strategiavaihtoehdot tavoitteisiin pääsemiseksi (asiakasvalinta, tuotevalinta),
*strategiset menestyskriteerit – missä asioissa tulee onnistua? Mikä on kilpailuedun lähde?
– strateginen toimenpidesuunnitelma

Miten johdan yrityksen menestykseen?
Asko Myllymäki
– kannattavan kasvun johtamisen ominaispiirteet
– miten rakennan menestyvän joukkueen ja organisaation?
– ihmisten johtamisen merkitys liiketoiminnan menestykseen
– huippumenestyvän yrityksen tunnusmerkit
– miksi suomalaiset yritykset eivät aina yllä kansainväliselle tasolle?

Ilmoittaudu heti mukaan – paikkoja rajoitetusti!

Sokos Hotel Flamingo, Tasetie 8, 01510 Vantaa

perjantai 29.11.2019

/hlö + alv 24 %, sisältää materiaalin sekä tarjoilun.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi tai useampia osallistujia: 395 euroa /hlö + alv 24 %.
Kysy myös pakettitarjousta!

Bonus: Kaikkien osallistuneiden kesken arvotaan 2 kpl Sokos Hotels -majoituslahjakortteja!

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.