Miten toimia haastavassa henkilöstötilanteessa? (1/2 pv)
Uusi ajankohtainen koulutus!
järjestää nyt koulutuksen:

Miten toimia haastavassa henkilöstötilanteessa? (1/2 pv)

10.06.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 10 toukokuun, 2021 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Lakitieto , Tiimityö , Työilmapiiri

Esimiehen työkalut ja toimintamallit
”Haastavat henkilöstötilanteet eivät koskaan ratkea, kun niihin ei puututa vaan päinvastoin, ne pahenevat puuttumattomuudesta. Siksi on tärkeää tietää milloin pitää puuttua ja miten pitää puuttua”

Tämän koulutuksen tulisi kuulua jokaisen esimiehen perusperehdytykseen. Esimiestyö ei ole aina vain mukavia asioita vaan myös hankaliin tilanteisiin tulee varautua. Kun tiedät jo etukäteen perusasiat, sinun ei tarvitse haastavan tilanteen koittaessa enää lähteä miettimään miten sinun pitäisi toimia, vaan voit ryhtyä toimeen.

Koulutuksessa saat hyvät valmiudet ja käytännön työkalut vaikeisiin johtamistilanteisiin.

Kenelle
Koulutus on tarkoitettu kaikille esimiestehtävissä toimiville ja se soveltuu erinomaisesti myös HR-tehtävissä toimiville. Olennaista on se, että haluat oppia missä tilanteissa ja millä tavalla haastaviin henkilöstö- tai työyhteisötilanteisiin on syytä puuttua.

Hyödyt
Haastavia henkilöstötilanteita ja työyhteisötilanteita tulee vastaan jokaiselle esimiehelle ennemmin tai myöhemmin. Nämä tilanteet aiheuttavat usein merkittävää haittaa työyhteisölle ja yrityksen tulokselle. Tässä koulutuksessa opit puuttumaan haastaviin tilanteisiin oikein ja oikea-aikaisesti, jolloin ne eivät häiritse työn tekemistä ja liiketoimintaa.

Kouluttaja

Anna-Maija Marjakangas, työoikeuden ja johtamisen asiantuntija

Kouluttajana toimii työoikeuden ja johtamisen asiantuntija, OTM Anna-Maija Marjakangas Unifia Legal & Leadership Oy:stä. Anna-Maija on liiketoimintalähtöinen työsuhdejuristi sekä johtamisen asiantuntija yli 10 vuoden kokemuksella työsuhdejuridiikasta ja henkilöstöasioista. Anna-Maija on innostava ja selkeä kouluttaja ja hän osaa pukea myös hankalat juridiset asiat ymmärrettävään muotoon. Anna-Maija kouluttaa käytännönläheisellä otteella liiketoiminnan tarpeet ja hyvän johtamisen käytännöt huomioiden.

8.45 Ilmoittautuminen ja yhteyksien testaus
9.00 Koulutus alkaa
– Pidämme taukoja sopivasti
12.00 Koulutus päättyy

SISÄLTÖ

Työnantajan puuttumiskeinot

Varoituksen antaminen ja sen merkitys

Vaikean keskustelun käyminen käytännössä

Tyypilliset haastavat tilanteet ja miten niihin tulee puuttua
– Työntekijän runsaat sairauspoissaolot ja alentunut työkyky
– Työntekijä ei noudata ohjeita ja määräyksiä
– Työntekijän alisuoriutuminen ja poissaolot
– Työntekijän päihdeongelma
– Työntekijän häiriökäyttäytyminen
– Kiusaaminen ja häirintä työpaikalla

Työsuhteen päättäminen viimesijaisena vaihtoehtona

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi. Saat lisätietoa osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

Etävalmennus Zoom-alustalla

torstai 10.6.2021 klo 9-12

/ hlö + alv 24 %.
– sisältää koulutusmateriaalin.

Ryhmäetuhinta:
– samasta organisaatiosta 2 osallistujaa: 257 euroa / hlö + alv 24 %,
3 tai useampia: 197 euroa / hlö + alv 24 %

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.