MRKTNG Day (2 pv)
1095 euroa /hlö + alv 24 %
10.-11.09.2019, Kaapelitehdas, Helsinki
1095 euroa /hlö + alv 24 %
10.-11.09.2019, Kaapelitehdas, Helsinki
Do good with marketing
– 2 päivää
– 600 osallistujaa
– 10 keynote-puhujaa
– 6 case-esitystä
– 4 workshopia (Ohjelma julkaistaan pian!)
Jo 47:tta kertaa järjestettävä Mainontapäivä kulkee jatkossa nimellä MRKTNG Day ja tapahtuma tuo Suomeen kahden päivän ajan maailman kiinnostavimpia markkinoinnin päättäjiä ja asiantuntijoita. Tapahtuma pidetään Helsingissä 10.-11.9. Kaapelitehtaan Merikaapelihallissa.
Tapahtumaan osallistuu noin 600 markkinointipäättäjää, ylintä johtoa ja markkinoinnin tekijöitä Marketing Finlandin jäsenyrityksistä, sekä markkinointitoimistojen, medioiden ja palveluntarjoajien väkeä. Teemana on Do good with marketing, ja aiheen ympärillä kerromme, kuinka brändeillä ja yrityksillä on juuri nyt tuhannen taalan paikka lunastaa oma ”purpose” ja tehdä omalta osaltaan hyvää yhteiskunnassa, jossa valtio, kaupungit ja muut julkiset tahot eivät enää resurssipulaltaan pysty kaikkia tarvittavia asioita hoitamaan.
Ympäri maailman modernit markkinoijat ovat alkaneet viestiä ihminen ihmiselle, ja yhä tärkeämpää on kaikkien yritysten kasvattaa takaisin ihmisten luottamus, tehdä aitoja tekoja, kertoa niistä läpinäkyvästi ja ansaita paikka uudelleen ihmisten arjessa ja sydämissä. Tuomme kansainvälisiä ja kotimaisia huippuasiantuntijoita jakamaan hyviä onnistumisen esimerkkejä kanssamme.
Toisen päivän syventävä teema on Better Marketing, ja silloin kuulemme yritysten konkreettisia case-esimerkkejä tekemisistä ja saavutetuista tuloksista aiheen tiimoilta. Päivien aikana on luvassa myös 4 tiivistä workshopia. MRKTNG Day:ssa kuulet millaisia brändejä ihmiset haluavat elämäänsä ja miten muutosta tehdään markkinoinnin keinoin.
Hinta sisältää sisäänpääsyn molemmille päiville (yksittäisiä päiviä ei ole myynnissä), pääsyn workshopeihin ennakkoilmoittautumalla, ne esitysaineistot johon olemme saaneet neuvoteltua julkaisuluvan, aamiaisen, lounaan, iltapäiväkahvituksen sekä muita virvokkeita, after workit sekä ainutlaatuisen verkostoitumismahdollisuuden.
Workshoppien ohjelma julkaistaan pian!
Puhujat
Scott Rosenberg, Visa
Belinda J. Smith, Electronic Arts
Mari Dunderfelt, Vaasan Oy
Will Gilroy, Director of Policy and Communications, World Federation of Advertisers
Jon Wilkins, Executive Chairman, Karmarama
Roleff Kråkström, CEO, Moomin Characters with Jesse Ketonen, Chairman, Nordic Friend
Margus Schults, Managing Director, Tallink Silja with Eka Ruola, CEO, hasan & partners
Ella Duda, International Strategy Director, Sixième Son
Mikko Kotila, Researcher
Rik Haslam, Executive Creative Partner, BrandPie
Guest speakers Will Gilroy, WFA and Jon Wilkins, Karmarama
Better Marketing – Putting people first
“We want to help marketers deliver well-crafted, meaningful brand messages in a seamless and integrates digital-first environment. And a really big part of that is about adopting an industry-wide mindset that fundamentally puts people first; respecting their space rather than simply seeing them as consumers.”
Will Gilroy, Director of Policy and Communications, World Federation of Advertisers
“The future of brands, and thus marketing, depends on consistently striving for Better Marketing. Holding our customers and creativity tightly, whilst enjoying the newfound freedom of expression we now all have, will be critical.”
Jon Wilkins, Executive Chairman, Karmarama
Guest speaker Scott Rosenberg, Visa
Bringing Better Marketing to Life through Governance
Better Marketing is not just an initiative or campaign – it’s a new way of doing marketing in a world where growing apprehension by consumers and society challenge marketers’ efforts to build trust. To effectively navigate, modern marketing organizations need to embrace the emerging role of governance – bridging business strategy and operations internally while putting your brand and customers’ interests at the center.
Scott Rosenberg is Senior Director of Global Marketing Operations & Governance at Visa. Since joining in January 2018, he has built a team enabling operational excellence and governance across Visa’s Marketing and Communications organization. Focus areas include: digital, data privacy, agency management, sponsorships, and advertising talent management.
Scott previously worked at Intel, where he led digital governance for the global marketing organization. He currently resides in San Francisco and spent nearly a decade in China working for Intel and Microsoft. @kscottr
Case Study Roleff Kråkström, Moomin Characters with Jesse Ketonen, Nordic Friend
Case Study Moomin Characters: How Moomin brand went through a value-driven strategy change
Shift from a generically led character brand licensing to an international value-driven brand. Case Study: Moomin 75 year-anniversary & Meidän Meri -international donation campaign
Roleff Kråkström (CEO, Moomin Characters), Jesse Ketonen (Chairman, Nordic Friend)
Guest speaker Belinda J. Smith, Electronic Arts
Marketing can be a force for positive gender and ethnicity portrayals
Belinda is the Global Head of Media at Electronic Arts – leading paid media strategy, planning, buying and operations across all EA titles and businesses globally. Previously Smith was the Director of Programmatic Strategy at 360i. Leading 360i’s trading desk she oversaw strategy and buying across all programmatic accounts and client teams. Prior to 360i, Smith was the Director of Industry Initiatives at the IAB and led product management and marketing for several entities at AT&T.
Case Study Vaasan Oy, Mari Dunderfelt
Case Study Vaasan Oy
Vaasan is the baker of Finland’s best seller bread. A few years back the company discovered that talking about bread does not make them very interesting. People are interested in the bigger context and the wider perspectives on the future. Vaasan wanted to take a bigger role in the surrounding world and started to proactively anchor responsibility into their business and brand, for example through bread waste fight. The case will present their journey and learnings.
Mari Dunderfelt works as a Brand & Communications Director at the Finnish bakery company Vaasan. She is also responsible for Lantmännen Unibake’s (Vaasan’s owner) global sustainability strategy. Mari has extensive experience from food industry in Marketing and Communications Director roles.
Case Study Margus Schults, Tallink Silja and Eka Ruola, hasan & partners
Case Study Tallink Silja: Marketing and customer experience – hen and egg
Margus Schults, Managing Director, Tallink Silja with Eka Ruola, CEO, hasan & partners
Guest speaker Ella Duda, Sixième Son
Strategic Sonic Branding is Urgent
As we near a “screen-less” world, consumer behavior challenges brand communication and impact. What can brands do to effectively communicate and connect with their audience, when not seen? Sound has the powerful ability to change perception, emotion and unconscious behavior, even when consumers are not looking. With over 24 years of experience, Sixième Son will share insight into sonic branding and the urgent need to harness the power of sound, through a strategic and creative branding process.
Guest speaker Mikko Kotila
Researcher Mikko Kotila, an expert in advertising ecosystem inefficiencies:
“Better marketers make better marketing”
Guest speaker Rik Haslam, BrandPie
How EY used purpose to drive business performance?
Too many brands see purpose as a marketing tool that adds a dash of ‘good’ to their messaging, but smart organization knows that real purpose can super-charge their growth. When purpose is authentic and genuinely embedded in everything the business does then the impact on performance can be remarkable. Rik Haslam, Executive Creative Director of the purpose-driven creative consultancy BrandPie, will share the story of how purpose helped EY restore trust in capital markets following the 2008 global crisis and how their purpose has subsequently helped drive double digital annual growth.
Day 1. 10.09.2019
8:30 Check-in and breakfast
9:15 Welcome and Opening Words
9.30 Keynote: Better Marketing – Putting People first
Will Gilroy, Director of Policy and Communications, World Federation of Advertisers and Jon Wilkins, Executive Chairman, Karmarama
10.10 Keynote: Bringing Better Marketing to Life through Governance
Scott Rosenberg, Senior Director of Global Marketing Operations & Governance, Visa
10:50 Keynote: Marketing can be a Force for Positive Gender and Ethnicity Portrayals
Belinda Smith, Global Head of Media, Electronic Arts
11:30 – 13:00 Lunch and networking
11:45 Workshop 1 (30 min) @lounge upstairs
12:15 Workshop 2 (30 min) @lounge upstairs
12:15 Bulletin: ePrivacy / (30 min) @main stage
13:00 Keynote: How EY used Purpose to drive Business Performance?
Rik Haslam, BrandPie
13:40 Keynote: Strategic Sonic Branding is Urgent
Ella Duda, Sixième Son
14:20 Keynote tbc
15:00 Coffee break (20 min)
15:20 Keynote: Better Marketers make Better Marketing
Mikko Kotila
16:00 Key note tbc
16:30 Brand Builder of the Year, announcing the winner
16:45 Thank you
16:50 After work
16:50 Side event
Day 2. 11.9.2019 Program COMING SOON!
–
Paikka:
Merikaapelihalli, Kaapelitehdas, Tallberginkatu 1, 00180 Helsinki
Aika:
10.-11.09.2019
Osallistumismaksu:
1 095 € + alv 24 %
Osallistumismaksu Marketing Finlandin jäsenille vain:
695 € + alv 24 %
Hinta sisältää sisäänpääsyn molemmille päiville (yksittäisiä päiviä ei ole myynnissä), pääsyn workshopeihin ennakkoilmoittautumalla, ne esitysaineistot johon olemme saaneet neuvoteltua julkaisuluvan, aamiaisen, lounaan, iltapäiväkahvituksen sekä muita virvokkeita, after workit sekä ainutlaatuisen verkostoitumismahdollisuuden.
Peruutusehdot:
Peruutus ei ole mahdollista ilmoittautumisen jälkeen, osallistumismaksua ei palauteta. Osallistumisoikeus on kuitenkin mahdollista siirtää toiselle henkilölle. Muuttuneet osallistujatiedot tulee ilmoittaa Markerint Finlandille: info@marketingfinland.fi, viimeistään 14 vrk ennen tapahtumaa. Laskutettavaa yritystä ei kuitenkaan ole mahdollista vaihtaa.
Tapahtumaan ei ole varsinaista pääsylippua. Check-in hoituu aamuisin paikan päällä omalla nimellä ilmoittautumalla. Näiden ehtojen rikkominen johtaa ostajan osallistumisen hylkäämiseen ilman korvauksia.
Huom! Kirjoitathan ilmoittautumislomakkeen lisätietoihin, saako nimesi ja yrityksesi julkaista verkkosivuilla osallistujalistassa.MRKTNG Day (2 pv)
1095 euroa /hlö + alv 24 %
10.-11.09.2019, Kaapelitehdas, Helsinki