Marketing Finland järjestää nyt koulutuksen:

MRKTNG Day (2 pv)

Do good with marketing

– 2 päivää
– 600 osallistujaa
– 10 keynote-puhujaa
– 6 case-esitystä
– 4 workshopia (Ohjelma julkaistaan pian!)

Jo 47:tta kertaa järjestettävä Mainontapäivä kulkee jatkossa nimellä MRKTNG Day ja tapahtuma tuo Suomeen kahden päivän ajan maailman kiinnostavimpia markkinoinnin päättäjiä ja asiantuntijoita. Tapahtuma pidetään Helsingissä 10.-11.9. Kaapelitehtaan Merikaapelihallissa.

Tapahtumaan osallistuu noin 600 markkinointipäättäjää, ylintä johtoa ja markkinoinnin tekijöitä Marketing Finlandin jäsenyrityksistä, sekä markkinointitoimistojen, medioiden ja palveluntarjoajien väkeä. Teemana on Do good with marketing, ja aiheen ympärillä kerromme, kuinka brändeillä ja yrityksillä on juuri nyt tuhannen taalan paikka lunastaa oma ”purpose” ja tehdä omalta osaltaan hyvää yhteiskunnassa, jossa valtio, kaupungit ja muut julkiset tahot eivät enää resurssipulaltaan pysty kaikkia tarvittavia asioita hoitamaan.

Ympäri maailman modernit markkinoijat ovat alkaneet viestiä ihminen ihmiselle, ja yhä tärkeämpää on kaikkien yritysten kasvattaa takaisin ihmisten luottamus, tehdä aitoja tekoja, kertoa niistä läpinäkyvästi ja ansaita paikka uudelleen ihmisten arjessa ja sydämissä. Tuomme kansainvälisiä ja kotimaisia huippuasiantuntijoita jakamaan hyviä onnistumisen esimerkkejä kanssamme.

Toisen päivän syventävä teema on Better Marketing, ja silloin kuulemme yritysten konkreettisia case-esimerkkejä tekemisistä ja saavutetuista tuloksista aiheen tiimoilta. Päivien aikana on luvassa myös 4 tiivistä workshopia. MRKTNG Day:ssa kuulet millaisia brändejä ihmiset haluavat elämäänsä ja miten muutosta tehdään markkinoinnin keinoin.

Hinta sisältää sisäänpääsyn molemmille päiville (yksittäisiä päiviä ei ole myynnissä), pääsyn workshopeihin ennakkoilmoittautumalla, ne esitysaineistot johon olemme saaneet neuvoteltua julkaisuluvan, aamiaisen, lounaan, iltapäiväkahvituksen sekä muita virvokkeita, after workit sekä ainutlaatuisen verkostoitumismahdollisuuden.

Workshoppien ohjelma julkaistaan pian!


Puhujat

Scott Rosenberg, Visa

Belinda J. Smith, Electronic Arts

Mari Dunderfelt, Vaasan Oy

Will Gilroy, Director of Policy and Communications, World Federation of Advertisers

Jon Wilkins, Executive Chairman, Karmarama

Roleff Kråkström, CEO, Moomin Characters with Jesse Ketonen, Chairman, Nordic Friend

Margus Schults, Managing Director, Tallink Silja with Eka Ruola, CEO, hasan & partners

Ella Duda, International Strategy Director, Sixième Son

Mikko Kotila, Researcher

Rik Haslam, Executive Creative Partner, BrandPie




Guest speakers Will Gilroy, WFA and Jon Wilkins, Karmarama

 

Better Marketing – Putting people first

“We want to help marketers deliver well-crafted, meaningful brand messages in a seamless and integrates digital-first environment. And a really big part of that is about adopting an industry-wide mindset that fundamentally puts people first; respecting their space rather than simply seeing them as consumers.”

Will Gilroy, Director of Policy and Communications, World Federation of Advertisers

“The future of brands, and thus marketing, depends on consistently striving for Better Marketing. Holding our customers and creativity tightly, whilst enjoying the newfound freedom of expression we now all have, will be critical.”

Jon Wilkins, Executive Chairman, Karmarama

 

Guest speaker Scott Rosenberg, Visa

 

Bringing Better Marketing to Life through Governance

Better Marketing is not just an initiative or campaign – it’s a new way of doing marketing in a world where growing apprehension by consumers and society challenge marketers’ efforts to build trust. To effectively navigate, modern marketing organizations need to embrace the emerging role of governance – bridging business strategy and operations internally while putting your brand and customers’ interests at the center.

Scott Rosenberg is Senior Director of Global Marketing Operations & Governance at Visa. Since joining in January 2018, he has built a team enabling operational excellence and governance across Visa’s Marketing and Communications organization. Focus areas include: digital, data privacy, agency management, sponsorships, and advertising talent management.

Scott previously worked at Intel, where he led digital governance for the global marketing organization. He currently resides in San Francisco and spent nearly a decade in China working for Intel and Microsoft. @kscottr

 

Case Study Roleff Kråkström, Moomin Characters with Jesse Ketonen, Nordic Friend

 

Case Study Moomin Characters: How Moomin brand went through a value-driven strategy change

Shift from a generically led character brand licensing to an international value-driven brand. Case Study: Moomin 75 year-anniversary & Meidän Meri -international donation campaign

Roleff Kråkström (CEO, Moomin Characters), Jesse Ketonen (Chairman, Nordic Friend)

 

Guest speaker Belinda J. Smith, Electronic Arts

 

Marketing can be a force for positive gender and ethnicity portrayals

Belinda is the Global Head of Media at Electronic Arts – leading paid media strategy, planning, buying and operations across all EA titles and businesses globally. Previously Smith was the Director of Programmatic Strategy at 360i. Leading 360i’s trading desk she oversaw strategy and buying across all programmatic accounts and client teams. Prior to 360i, Smith was the Director of Industry Initiatives at the IAB and led product management and marketing for several entities at AT&T.

 

Case Study Vaasan Oy, Mari Dunderfelt

 

Case Study Vaasan Oy

Vaasan is the baker of Finland’s best seller bread. A few years back the company discovered that talking about bread does not make them very interesting. People are interested in the bigger context and the wider perspectives on the future. Vaasan wanted to take a bigger role in the surrounding world and started to proactively anchor responsibility into their business and brand, for example through bread waste fight. The case will present their journey and learnings.

Mari Dunderfelt works as a Brand & Communications Director at the Finnish bakery company Vaasan. She is also responsible for Lantmännen Unibake’s (Vaasan’s owner) global sustainability strategy. Mari has extensive experience from food industry in Marketing and Communications Director roles.

 

Case Study Margus Schults, Tallink Silja and Eka Ruola, hasan & partners

 

Case Study Tallink Silja: Marketing and customer experience – hen and egg

Margus Schults, Managing Director, Tallink Silja with Eka Ruola, CEO, hasan & partners

 

Guest speaker Ella Duda, Sixième Son

 

Strategic Sonic Branding is Urgent

As we near a “screen-less” world, consumer behavior challenges brand communication and impact. What can brands do to effectively communicate and connect with their audience, when not seen? Sound has the powerful ability to change perception, emotion and unconscious behavior, even when consumers are not looking. With over 24 years of experience, Sixième Son will share insight into sonic branding and the urgent need to harness the power of sound, through a strategic and creative branding process.

Ella Duda, International Strategy Director, Sixième Son

 

Guest speaker Mikko Kotila

 

Researcher Mikko Kotila, an expert in advertising ecosystem inefficiencies:

“Better marketers make better marketing”

 

Guest speaker Rik Haslam, BrandPie

 

How EY used purpose to drive business performance?

Too many brands see purpose as a marketing tool that adds a dash of ‘good’ to their messaging, but smart organization knows that real purpose can super-charge their growth. When purpose is authentic and genuinely embedded in everything the business does then the impact on performance can be remarkable. Rik Haslam, Executive Creative Director of the purpose-driven creative consultancy BrandPie, will share the story of how purpose helped EY restore trust in capital markets following the 2008 global crisis and how their purpose has subsequently helped drive double digital annual growth.

Rik Haslam, Executive Creative Partner, BrandPie


PROGRAM

Day 1. 10.09.2019

8:30 Check-in and breakfast

9:15 Welcome and Opening Words

9.30 Keynote: Better Marketing – Putting People first
Will Gilroy, Director of Policy and Communications, World Federation of Advertisers and Jon Wilkins, Executive Chairman, Karmarama

10.10 Keynote: Bringing Better Marketing to Life through Governance
Scott Rosenberg, Senior Director of Global Marketing Operations & Governance, Visa

10:50 Keynote: Marketing can be a Force for Positive Gender and Ethnicity Portrayals
Belinda Smith, Global Head of Media, Electronic Arts

11:30 – 13:00 Lunch and networking

11:45 Workshop 1 (30 min) @lounge upstairs

12:15 Workshop 2 (30 min) @lounge upstairs

12:15 Bulletin: ePrivacy / (30 min) @main stage


13:00 Keynote: How EY used Purpose to drive Business Performance?
Rik Haslam, BrandPie

13:40 Keynote: Strategic Sonic Branding is Urgent
Ella Duda, Sixième Son

14:20 Keynote tbc

15:00 Coffee break (20 min)

15:20 Keynote: Better Marketers make Better Marketing
Mikko Kotila

16:00 Key note tbc

16:30 Brand Builder of the Year, announcing the winner

16:45 Thank you


16:50 After work


16:50 Side event


Day 2. 11.9.2019 Program COMING SOON!
————————–

Paikka:
Merikaapelihalli, Kaapelitehdas, Tallberginkatu 1, 00180 Helsinki

Aika:
10.-11.09.2019

Osallistumismaksu:
1 095 € + alv 24 %

Osallistumismaksu Marketing Finlandin jäsenille vain:
695 € + alv 24 %

Hinta sisältää sisäänpääsyn molemmille päiville (yksittäisiä päiviä ei ole myynnissä), pääsyn workshopeihin ennakkoilmoittautumalla, ne esitysaineistot johon olemme saaneet neuvoteltua julkaisuluvan, aamiaisen, lounaan, iltapäiväkahvituksen sekä muita virvokkeita, after workit sekä ainutlaatuisen verkostoitumismahdollisuuden.

Peruutusehdot:
Peruutus ei ole mahdollista ilmoittautumisen jälkeen, osallistumismaksua ei palauteta. Osallistumisoikeus on kuitenkin mahdollista siirtää toiselle henkilölle. Muuttuneet osallistujatiedot tulee ilmoittaa Markerint Finlandille: info@marketingfinland.fi, viimeistään 14 vrk ennen tapahtumaa. Laskutettavaa yritystä ei kuitenkaan ole mahdollista vaihtaa.

Tapahtumaan ei ole varsinaista pääsylippua. Check-in hoituu aamuisin paikan päällä omalla nimellä ilmoittautumalla. Näiden ehtojen rikkominen johtaa ostajan osallistumisen hylkäämiseen ilman korvauksia.

Huom! Kirjoitathan ilmoittautumislomakkeen lisätietoihin, saako nimesi ja yrityksesi julkaista verkkosivuilla osallistujalistassa.

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.