Muutosviestintä kuntoon! -älä pilaa muutoshankettasi heikolla viestinnällä (3 h)
järjestää nyt koulutuksen:

01.02.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 22 tammikuun, 2024 Sampo Korppoo

Toiminnan kehittäminen , Viestintä

Muutosviestintä on kriittisen tärkeä osa jokaisen muutoshankkeen johtamista. Onnistunut muutosviestintä auttaa muutostavoitteiden saavuttamisessa, kun taas muutosviestinnän laiminlyönti aiheuttaa monia tarpeettomia ongelmia muutosmatkalla.

Tässä interaktiivisessa etäkoulutuksessa käydään läpi tärkeimmät muutosviestinnässä huomioitavat asiat ja esitellään konkreettinen pohja oman muutosviestintäsuunnitelman laatimisen pohjaksi. Tule mukaan kehittämään muutoksenjohtamisen taidoista Sinulle ja organisaatiollesi vahva kilpailukykytekijä.

Koulutuksen sisältö:
– Käymme läpi ammattimaisen muutosviestinnän kulmakivet ja autamme osallistujia kehittämään omia muutosviestijän taitojaan
– Käymme vaihe vaiheelta läpi muutosviestintäsuunnitelman laatimisen osa-alueet
– Pohdimme muutosviestintään liittyviä yleisimpiä ongelmia ja esittelemme käytännössä koeteltuja ratkaisuja näiden ongelmien selättämiseen
– Esittelemme konkreettisen suunnittelumallin, omien muutoshankkeittesi viestinnän suunnittelun ja toteutuksen tueksi.

Muutoshankkeista vastaavat johtajat, esimiehet, projektipäälliköt, HR-ammattilaiset ja kaikki muut, jotka haluavat oppia tunnistamaan ja ratkaisemaan muutoshankkeiden yleisimpiä ongelmia.

Jari Salminen, KTT, kouluttaja, johtamisen ja yritystalouden asiantuntija
KTT Jari Salminen tarjoaa pitkään kokemukseen perustuvaa käytännönläheistä, tutkimustietoon pohjautuvaa valmennusosaamista johtamistyöstä ja monista organisaation toimintaan liittyvistä haasteista, joihin yrittäjänä ja esihenkilönä törmää tuon tuosta. Jari on väitellyt muutoksen johtamisesta ja kirjoittanut johtamisesta yhteensä 18 kirjaa ja lukuisia artikkeleita.

– Jos tarvitsette apua esihenkilöidenne valmentamiseen, hankalien johtamistilanteiden käsittelyyn, asiantuntijapalveluiden arvomyyntiin tai muihin käytännön johtamistyöhön liittyviin valmennustarpeisiinne, Jari on suurella todennäköisyydellä oikea henkilö avuksenne.

Erityisosaamisalueet:
– Strateginen johtaminen ja haastavien muutostilanteiden hallinta
– Johtaminen ja esihenkilötyö
– Asiantuntijamyynti
– Johtamisviestintä
– Yritystalous
– Tiimityö
– Tehokkaat toimintatavat ja kiireen hallinta
– Muut ihmisten johtamiseen liittyvät teemat

09:00 Koulutuksen avaus

09:15 Mitä muutosviestintä on ja miksi siihen kannattaa panostaa?
– Vaikuttavan viestinnän merkitys muutoshankkeen onnistumisen näkökulmasta
– Muutosviestinnän suunnittelun periaatteet
– Kohderyhmien määrittäminen
– Viestintäkanavien valinta
– Viestien sisällön suunnittelu
– Viestintävastuiden ja roolien määrittely

09:45 Muutosviestinnän yleisimmän ongelmat ja keinoja niiden voittamiseen
– Yksisuuntainen tiedottaminen vai yhteisten näkemysten rakentaminen ongelmat
– Miten varmistetaan vuorovaikutteisuus muutosviestinnässä
– Keihin muutoshanke vaikuttaa? Keille hankkeesta tulisi viestiä?
– Keinoja viestinnän vaikuttavuuden vahvistamiseen.

10:30 Tauko

10:45 Esimerkkejä onnistuneesta muutosviestinnästä
– Case 1: Onnistunut muutosviestinnän suunnittelu
– Case 2: Muutosvastarinnan työstäminen viestinnän keinoin
– Case 3: Koulutus osana muutosviestinnän toteutusta

11:15 Mallipohja oman muutosviestintäsuunnitelman laatimisen tueksi

11:45 Kysymyksiä ja vastauksia

12:00 Koulutus päättyy

Etäkoulutus Zoomilla

to 1.2.2024, klo 9-12

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.