Myynnin ja markkinoinnin tietosuoja (webinaari)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Myynnin ja markkinoinnin tietosuoja (webinaari)

16.05.2018, Webinaari , Webinaari 26 huhtikuun, 2018 Sampo Korppoo

Viestintä

Tiedätkö, miten tietosuoja-asetus tulee vaikuttamaan myynnin ja markkinoinnin toimintaan? Osaatko tunnistaa, miten asetus vaikuttaa esimerkiksi:

– rekisteröityjen suostumukseen
– sähköisen suoramarkkinoinnin vastustusoikeuteen
– markkinoinnista informoimiseen
– liiditietojen säilyttämiseen
– keksien käyttöön nettisivuilla tai siihen, mitä tietoja myymistä varten saa ylipäänsä liideistä kirjata ylös?

EU:n uusi tietosuoja-asetus (GDPR) ja sen sisarasetus, sähköisen viestinnän tietosuoja-asetus (ePrivacy), pyrkivät päivittämään henkilötietojen käsittelyn Euroopassa 2010-luvulle. Muutoksiin liittyy runsaasti pelkoa ja epävarmuutta: milloin kuulee peloteltavan miljoonasakoilla, milloin puhuttavan siitä, että mainonta sekä yksityisille että yrityksille kielletään kokonaisuudessaan.

Yritysten maine ja toimintatavat niiden kerätessä henkilötietoja liideistään ja asiakkaistaan ovat kasvavan tarkkailun ja paineen alla. Mitä asetusten mukaan saa tehdä ja mitä ei; mitkä huhut pitävät paikkansa ja mihin tulisi oikeasti kiinnittää huomiota tietosuojaa organisaatioissa kehitettäessä?

Käytännönläheisessä webinaarissa pureudutaan konkreettisten esimerkkien kautta siihen, mitä myynnille ja markkinoinnille oikeasti tapahtuu, kun EU:n tietosuoja-asetus tulee voimaan 25.5.2018. Lisäksi pohditaan mitä ePrivacy-asetuksen nykyisessä, vielä lainsäätäjän käsittelyssä olevassa versiossa, esitetyt muutokset toteutuessaan tarkoittaisivat yritysten myynnille ja mainonnalle.

Koulutuksessa käydään läpi mm. rekisteröityjen suostumusta, sähköisen suoramarkkinoinnin vastustusoikeutta, markkinoinnista informoimista, liiditietojen säilyttämistä, keksien käyttöä nettisivuilla sekä sitä, mitä tietoja myymistä varten saa ylipäänsä liideistä kirjata ylös.

Webinaarin jälkeen tiedät mm.:
– Mikä tietosuoja-asetus oikeasti on ja mitä siitä seuraa
– Mikä on yksityishenkilöille ja mikä yrityksille suunnattua mainontaa, ja millä ehdoin sitä saa jatkossa tehdä
– Mikä on sähköistä suoramarkkinointia ja millaiset pelisäännöt siihen soveltuvat jatkossa
– Miltä somemarkkinointi Facebookissa, LinkedInissä ja muualla näyttäytyy asetusten valossa
– Kuinka kauan liidi- ja markkinointidataa saa ylipäänsä säilyttää
– Mistä omien toimintatapojen muutos kannattaa aloittaa ja miten sen saa tehtyä vaivattomasti
– Miten ePrivacy-asetus tulee mahdollisesti toteutuessaan tähän kaikkeen vaikuttamaan

Kaikille myynnin ja markkinoinnin parissa työskenteleville

Kouluttaja
Legal Counsel Antti Iso-Markku, lakipalveluyritys Fondia
Antti Iso-Markku toimii lakipalveluyritys Fondiassa Legal Counselina. Antti on erikoistunut immateriaalioikeuksiin, teknologiaan, yhtiöoikeuteen ja rahoituskysymyksiin.

10:00 Tervetuloa ja johdanto päivään

10:05 Myynnin ja markkinoinnin tietosuoja
– Tietosuoja-asetuksen merkitys
– Yksityishenkilöille ja yrityksille suunnattu mainonta
– Sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt
– Markkinointi sosiaalisessa mediassa
– Markkinointidatan säilyttäminen
– ePrivacy-asetus
– Muutokseen valmistautuminen

11:45 Yhteenveto

12:00 Koulutus päättyy

Toteutetaan vain verkossa.

16.05.2018 klo 10.00 – 12.00

euroa /hlö + alv 24 %.

Lisäosallistujat samasta organisaatiosta 99 euroa + alv 24 % / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %
(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Viimeinen ilmoittautumispäivä
02.05.2018

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.