Myyntiassistentin ALV-perusteet (1 pv)
Ajantieto järjestää nyt koulutuksen:

Myyntiassistentin ALV-perusteet (1 pv)

24.03.2017, Graniittitalo, Helsinki Jaakonkatu 3 B, 7 krs, helsinki 18 maaliskuun, 2017 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Tavoite:
Koulutus on suunnattu henkilöille, joiden toimenkuvaan kuuluvat myynti tai myynnin avustavat työt. Voit olla esim. myyntisihteeri, myyntiassistentti, laskuttaja, myyjä, myyntipäällikkö tai myyntijohtaja.

Myyntiassistenttien arvonlisäverokoulutus, jossa käydään läpi pakolliset ja kaikkein tärkeimmät myyntiin liittyvät arvonlisäverokysymykset. Koulutus lisää ymmärrystä arvonlisäveron mukanaolosta esitteissä, tarjouksissa, tilausvahvistuksissa, sopimuksissa ja laskutuksessa myynnistä aina tavaran toimitukseen tai palvelun suorittamiseen ja maksusuoritusten saapumiseen asti.

Myös yrityskohtaisena – tilaa koko myyntitiimille napakka täsmäkoulutus. Pyydä tarjous! Jaana Koskinen, etunimi.sukunimi@ajantieto.fi.

Asiantuntija:
Veroasiantuntija, OTK, KTM Petri Salomaa Deloitte & Touche Oy

OHJELMA kello 13.00 – 15.30

ALV basics
o miten ALV-järjestelmä toimii ja vaikuttaa tavara- ja palvelumyynteihin?
o ALV-järjestelmän tärkeät pääperiaatteet

Asiakkaan ALV-status ja sen vaikutus ALV-käsittelyyn
o myynnit ulkomaisille asiakkaille, ei-verovelvollisille, kuluttajille

Myynnit kotimaahan; erityistilanteet ja -kysymykset
o verottomat myynnit (lyhyesti)
o alennetut verokannat
o veron peruste; myyntihinnan liitännäiset, esim. laskutus-, toimituslisät, kuluveloitukset jne.
o kulujen edelleenveloitukset
o tavaranäytteet, mainoslahjat ja kylkiäiset myynnin yhteydessä
o käännetty verovelvollisuus

Myynnit ulkomaille
o erilaiset ulkomaan myyntitilanteet; tavaran EU-myynti ja vientimyynti, tavaran myynti asennettuna, palvelumyynnit
o tavara- ja palvelumyynnit toisiin EU-maihin ja EU:n ulkopuolelle; verottomuuden edellytykset pääpiirteissään
o ulkomailla tapahtuvat myynnit (tavaratoimitukset ja palvelusuoritukset muualla kuin Suomessa) ja myynteihin mahdollisesti liittyvät ulkomaiset ALV-velvoitteet (rekisteröinti-, raportointi- ja veronmaksuvelvollisuus jne.)
o kv. myyntien ALV-käsittelyn määrittelyssä huomioitavat asiat

Ostajalta oikean ALV-käsittelyn määrittämiseksi ja ALV-riskien välttämiseksi tarvittavat tiedot ja dokumentit

Myyntilaskujen sisältövaatimukset

Myyntien ALV-raportointivelvoitteet

Ajantiedon koulutustilat, Kamppi Graniittitalo, Antinkatu 3 D 7.krs, 00100 Helsinki

Aika:
24.03.2017, klo 13.00 – 15.30

325 eur
+ alv 24 %.
Hinta sisältää koulutusmateriaalin ja tarjoilut.

Peruutusehdot:
Myöhemmin kuin kolme viikkoa ennen kurssia tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 75 eur + alv 24 %. Myöhemmin kuin viikko ennen kurssia tehdystä peruutuksesta tai peruuttamattomasta, käyttämättömästä kurssipaikasta veloitetaan koko hinta. Esteen sattuessa tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö.

Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.