Näin laadit tietosuojaselosteen (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Näin laadit tietosuojaselosteen (2 h)

12.10.2021, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 1 heinäkuun, 2021 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Lähtökohtaisesti tietosuojaseloste laaditaan kaikista henkilötietorekistereistä ja tietosuojaseloste tulee löytyä jokaisesta henkilötietoja keräävästä verkkopalvelusta. Tietosuojaselosteiden laatiminen voi tuntua työläältä ja haastavalta – webinaarista saat täsmävinkit tietosuojaselosteen laatimiseksi.

Tässä käytännönläheisessä webinaarikoulutuksessa käydään läpi tietosuojaselosteen kannalta olennainen terminologia ja selosteen laadinta vaihe vaiheelta. Saat myös tiiviin katsauksen GDPR:ään ja informointivelvoitteeseen. Webinaarin sisältöä havainnollisestaan erilaisten esimerkkien kautta ja tutustutaan tietosuojavaltuutetun tarjoamiin mallipohjiin.

Osallistumalla webinaariin saat valmiudet laatia, tarkistaa tai päivittää tietosuojaselosteen. Tiedät, kuinka seloste laaditaan oikein ja mitä selostetta laatiessa tulee huomioida, jotta seloste täyttää EU:n tietosuoja-asetuksen ja Suomen lainsäädännön vaatimukset.

Koulutus kuuluu Organisaation tietosuoja -webinaaripakettiin. Voit osallistua tähän yksittäiseen webinaarikoulutukseen tai edullisesti koko pakettiin.

Koulutus sopii henkilöille, jotka vastaavat työssään tietojen keruusta tai tietojärjestelmistä, tai ovat tekemisissä tietosuojakysymysten kanssa.

Kouluttaja:
Antti Iso-Markku
, Legal Counsel, Fujitsu Finland Oy

Antti Iso-Markku toimii Fujitsu Finland Oy:ssä Legal Counselina. Antti on erikoistunut tietosuojan lisäksi immateriaalioikeuksiin, teknologiaan, yhtiöoikeuteen ja rahoituskysymyksiin.

10.00 Tervetuloa koulutukseen!

Terminologia ja miten käyttää sitä selosteessa

Lyhyt johdanto GDPR:ään ja informointivelvoitteeseen

Tietosuojavaltuutetun tarjoamat pohjat

Näin laadit tietosuojaselosteen:
– Rekisterinpitäjän ja sen edustajan tiedot
– Henkilötietojen käyttötarkoitus
– Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste
– Henkilötietojen luovutukset ja siirrot
– Henkilötietojen sijainti ja siirto EU/ETA-alueen ulkopuolelle
– Henkilötietojen säilytysaika
– Henkilötietojen suojaamiseksi suoritetut toimenpiteet
– Rekisteröidyn oikeudet ja niiden toteuttaminen

Yhteenveto

12.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

12.10.2021 10:00-11:00

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 150 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -15 % koodilla JULKINEN
Edilex-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla EDILEX
Credita-käyttäjän etuhinta -15 % koodilla CREDITA
Lakimiesliiton jäsenetu -20 % koodilla LAKIMIESLIITTO

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.