Natiivimainontaa ja vaikuttajamarkkinointia – miksi ja miten? (1 pv)
Mainostajien Liitto järjestää nyt koulutuksen:

Natiivimainontaa ja vaikuttajamarkkinointia – miksi ja miten? (1 pv)

07.05.2019, Marketing Finland, Helsinki Yrjönkatu 16, Helsinki 15 huhtikuun, 2019 Sampo Korppoo

Markkinointi

Natiivimainonta ja vaikuttajamarkkinointi ovat trendikkäitä mainosmuotoja, joilla herätetään kuluttajan ostokiinnostus tehokkaasti ja tuloksellisesti. Avaimet onnistumiseen löytyvät laadukkaasta sisällöstä ja huolella valitusta kohderyhmästä. Koulutuksessa kerromme, miten nostat natiivimainontasi uudelle tasolle ja mistä vaikuttajamarkkinoinnista puhutaan nyt.

Lisäksi koulutuksessa päästään tekemään oma natiivimainontakampanja Readpeakin alustassa. Workshop-osuuteen tarvitset mukaasi tietokoneen, sivustollesi julkaistun artikkelin, jolle haluat toteuttaa kampanjan sekä 2-3 eri kuva- ja otsikkovaihtoehtoa. Kampanjan luomiseksi Readpeak tarjoaa osallistujille alustallaan 50 euron budjetin veloituksetta, tilin luomiseksi tarvitset yrityksenne laskutustiedot (yritystänne ei veloiteta).

Kouluttajat:
Maarit Nykänen
vetää OM Natiiviratkaisut -tiimiä ja on pitkänlinjan journalisti, jolta löytyy toimituksellista kokemusta ja näkemystä, joita hän hyödyntää kaupallisissa sisällöissä. Hän on kouluttanut lukuisia mainostajia ja mediatoimistoja natiivimainonnan saloihin viimeisen vuoden aikana.

Vilma Petrelius on OM:n Vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija ja hänellä on yli 4 vuoden kokemus natiivimainonnan myynnistä ja tuotantoprosesseista. Hän on mukana kehittämässä vaikuttajamarkkinoinnin kenttää Suomessa ja määrittelemässä alan normeja sekä yhteisiä pelisääntöjä.

Tomas Forsbäck on Readpeakin perustaja.Viimeiset 7 vuotta hän on toiminut natiivimainonnan uranuurtajana Pohjoismaissa ja kouluttanut yli 1000 markkinoijan ammattilaista hyödyntämään natiivimainontaa tehokkaasti omassa markkinoinnissa. Hän toimii aiheessa vierailevana luennoitsijana muun muassa Jyväskylän yliopistolla.

8.45 Aamupala

09.00 Natiivimainonta – puhuttele asiakastasi
Maarit Nykänen, Otavamedian Natiiviratkaisut

– Natiivimainonnan erilaiset muodot ja niiden hyödyntäminen omiin tavoitteisiin
– Laadukkaan sisällön merkitys brändillesi ja asiakkaillesi
– Älä unohda mittaamista! Näin natiivimainontaa mitataan
– Natiivimainonnan tuotantoprosessi ideasta tuloksiin
– Tästä puhutaan vuonna 2019
– Caset

10.10 Tauko

10.20 Vaikuttajamarkkinointi – näin onnistut!
Vilma Petrelius, Otavamedian Natiiviratkaisut

– Lyhyt katsaus vaikuttajamarkkinoinnin kenttään ja kehitykseen
– Vaikuttajamarkkinoinnin keskeiset elementit
– Vaikuttajamarkkinointi osana markkinointistrategiaa