Neuvottelumenettely julkisissa hankinnoissa (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Neuvottelumenettely julkisissa hankinnoissa (2 h)

22.09.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 7 syyskuun, 2022 Sampo Korppoo

Myynti , Vuorovaikutus

Millaisten edellytysten täyttyessä neuvottelumenettelyä voidaan käyttää ja milloin sen käyttäminen on tarkoituksenmukaista? Millainen on onnistunut neuvottelumenettelyprosessi hankintayksikön kannalta? Entäpä toimittajan näkökulmasta? Miten kummankin osapuolen tulisi valmistautua neuvottelumenettelyihin? Tämä koulutus tarjoaa onnistumisen eväitä neuvottelumenettelyyn erityisesti rakennusurakoissa, ict-hankinnoissa ja energiasektorilla.

Hankinnan monimutkaisuus, vaikeasti määriteltävä hankinnan kohde ja riskit voivat olla syitä harkita neuvottelumenettelyn käyttöä julkisissa hankinnoissa. Onnistuneen neuvottelumenettelyn toteuttaminen vaatii kuitenkin lainsäädännön ja prosessin tuntemista. Osallistumalla tähän webinaarikoulutukseen saat kattavan tietopaketin neuvottelumenettelyn eri vaiheista, asiakirjoista ja käytännön toteutuksesta sekä hankintalain että erityisalojen hankintalain mukaisissa hankinnoissa.

Kouluttajana toimii asianajaja Kirsi-Marja Salokangas, joka on kokenut julkisten hankintojen asiantuntija. Hän avustaa säännöllisesti sekä hankintayksiköitä että tarjoajia neuvottelumenettelyllä toteutettavissa julkisissa hankinnoissa. Hän on myös kirjoittanut Erityisalojen hankintalaki -kirjan (Edita, 2020).

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Missä tilanteissa neuvottelumenettelyä voidaan käyttää, ja milloin se kannattaa?
– Mitä hankintayksikön tulee ottaa huomioon neuvottelumenettelyprosessissa?
– Mitä asioita toimittajan kannattaa huomioida osallistuessaan neuvottelumenettelyyn?
– Miten lainsäädäntö ja käytäntö eroavat hankintalain ja erityisalojen hankintalain mukaisissa neuvottelumenettelyissä?
– Miten valmistautua neuvottelumenettelyyn?
– Mitä hankinta-asiakirjoja tarvitaan, ja miten ne laaditaan?
– Miten neuvottelumenettely etenee vaihe vaiheelta?
– Miten neuvottelumenettely saatetaan loppuun, ja miten laaditaan lopullinen tarjouspyyntö?
– Mitkä ovat onnistumisen eväät neuvottelumenettelyihin esimerkiksi rakennusurakoissa, ict-hankinnoissa tai energiasektorilla?

Koulutus sopii hankintayksiköiden hankinta-asiantuntijoille sekä tilaajien edustajille ja myyjille.

Kouluttaja:
Kirsi-Marja Salokangas
, asianajaja, osakas, Asianajotoimisto Merkurius Oy
Kirsi-Marja on kokenut julkisten hankintojen asiantuntija. Hän avustaa säännöllisesti sekä hankintayksikköjä että tarjoajia neuvottelumenettelyllä toteutettavissa julkisissa hankinnoissa. Hän on kirjoittanut Erityisalojen hankintalaki -kirjan (Edita, 2020).

9.00 Tervetuloa koulutukseen!
– Neuvottelumenettely julkisissa hankinnoissa – milloin sen käyttö on mahdollista ja kannattavaa?
– Neuvottelumenettelyn prosessi ja asiakirjat – prosessi hankintayksikön ja tarjoajan näkökulmasta

11.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

22.9.2022, klo 09:00-11:00

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 210 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)