Nostotyönvalvojan pätevyyskoulutus (ISO 23813) (2 pv)
Mukaan mahtuu vain 15 henkeä
Kiwa Inspecta järjestää nyt koulutuksen:

Nostotyönvalvojan pätevyyskoulutus (ISO 23813) (2 pv)

22.-23.11.2017, Radisson Blu Hotel, Oulu Hallituskatu 1, Oulu 14 lokakuun, 2017 Sampo Korppoo

Lakitieto , Rakentaminen

Koulutusohjelma sisältää useampia koulutusosioita, joissa kussakin käsitellään pätevyysalueittain mm. nostotyöhön liittyvää lainsäädäntöä, nostoapuvälineiden käyttöä ja tarkastamista, nostovälineiden valintaa sekä nostotöiden suorittamista ja valvontaa. Tällä hetkellä koulutusohjelmasta on suoritettavissa kaksi osaa:

Osa 1: Taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutus (ISO 23853)

Osa 2: Nostotyönvalvojan koulutus (ISO 23813)

Taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutus on yksipäiväinen ja sisältää teoriakoulutuksen lisäksi käytännön harjoittelua nosturien kanssa.

HUOMIO! Tämä koulutus on Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin hyväksymä kuorma- ja linja-auton kuljettajien ammattipätevyyden jatkokoulutus. Jos suoritat Trafin jatkokoulutuksen, ilmoita siitä ilmoittautumislomakkeen ”Lisätietoja” -kohdassa. (Hinta: norm. koulutushinta + 70 eur)

Nostotyönvalvojan koulutus on kaksipäiväinen, joista ensimmäisen päivän sisältö on sama kuin taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutuksessa. Toisena päivänä perehdytään syvällisemmin nostojen suunnitteluun, valvontaan ja lainsäädännön vaatimuksiin.

Kunkin osan suorittamisen yhteydessä akkreditointia hakevat osallistujat suorittavat pätevyyskokeet. Pätevyyskokeisiin sisältyy teoriakoe sekä näyttökoe. Kokeet läpäisseille ja kriteerit täyttäville akkreditointia hakeneille osallistujille myönnetään standardin SFS-ISO 15513 (2011) mukaisesti akkreditointi ja Inpectan sertifikaatti osoituksena pätevyydestä. Kansainvälisten ISO-standardien perusteella myönnettävien akkreditointien merkitys ymmärretään myös ulkomailla.

HUOMIO!
Taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutukseen (sekä nostotyönvalvojan koulutuksen ensimmäiseen päivään) mahtuu vain 15 henkeä, joten varaa paikkasi ajoissa!

Tavoite
Nostotyöhenkilöstön pätevyyskoulutusohjelma on ISO-standardien mukainen koulutuskokonaisuus nostotöiden suorittamiseen ja valvontaan osallistuville ja toiminnasta vastaaville henkilöille. Koulutus toimii osana työnantajalta edellytettävää työhön perehdyttämistä, jossa osallistujat oppivat oikeita ja turvallisia työtapoja. Koulutukseen osallistuvat saavat myös mahdollisuuden todistaa osaamisensa ja hakea virallista pätevyyttä (akreditointia) osaamiselleen.

Kenelle koulutus sopii?
Nostotöihin osallistuva henkilöstö
• rakennustyömailla
• teollisuudessa
• satamissa
• Nostojen ja nostettavien tuotteiden suunnittelijat

Koulutuksen sisältö
Huomioitavaa:
Nostotyöharjoitusta varten osallistujien tulee ottaa mukaan kelin mukainen vaatetus, turvakengät, kypärä, huomioliivit ja hanskat.

Kouluttajat
Jukka Laaksonen
, johtava asiantuntija, Kiwa Inspecta Tarkastus
Janne Tölli, tarkastusinsinööri, Kiwa Inspecta Tarkastus

OHJELMA:

Taakankiinnittäjä ja merkinantaja (ISO 23853) sekä nostotyön valvojan koulutuksen 1. päivä

08.00 Ilmoittautuminen ja kahvi

08.15 Nosturityypit ja niiden ominaisuudet

09.15 Taakan sidontatavat ja nostoapuvälineiden käyttö

10.15 Nostoapuvälineiden ominaisuudet ja hylkäysperusteet

11.30 Turvallisuusohjeet

12.15-13.00 Lounas

13.00 -17.00 Taakan sitojana ja merkinantajana toimimisen harjoittelua nosturin ja kuljettajan kanssa, teoriakokeet ja näyttökokeet

Nostotyönvalvoja (ISO 23813) 2. päivä

8.00 – 08.15 Aamukahvi

08.15 Tehtävät, pätevyydet ja vastuut

09.30 Nosturin valinta

10.45 Nosturin sijoittaminen

11.30 – 12.15 Lounas

12.15 Tarkastukset

13.15 Nostojen suunnittelu

14.00 – 14.30 Kahvi

14.30 Erikoistilanteet

15.30 – 17.00 Kirjallinen koe ja näyttökoe

Radisson Blu Oulu, Hallituskatu 1, 90100 Oulu

Aika:
22. – 23.11.2017. Klo 8.15 – 17.00

1 195 eur
(+ alv 24 %).

Taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutus (1 päivä): 795 eur
Nostotyönvalvojan koulutus (2 päivää): 1195 eur

Nostotyön valvojan koulutus (1 päivä), mikäli osallistuja on suorittanut aikaisemmin taakankiinnittäjän ja merkinantajan koulutuksen: 695 eur. Merkitse ilmoittautumislomakkeen lisätietoja -kohtaan milloin olet suorittanut koulutuksen.

Peruutusehdot:
Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta, eikä osallistuja saavu koulutukseen, veloitamme koko koulutusmaksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.