Ongelmanratkaisun työkalut (90 min)
Uusi webinaarikoulutus!
Ratekoulutus-WebAkatemia järjestää nyt koulutuksen:

Ongelmanratkaisun työkalut (90 min)

28.09.2021, Webinaari , Webinaari 22 syyskuun, 2021 Sampo Korppoo

ISO-standardit , Kehittäminen , Laadunvarmistus , Liiketoiminnan kehittäminen , Toiminnan kehittäminen

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - ”Sain kerralla arvokkaat mallit ja työpohjat ja opastuksen ongelmien tehokkaaseen ratkaisuun” Laatupäällikkö.

Opi poistamaan ongelmat kerralla eikä seitsemään kertaan!

Haluatko helpotusta arjen kuormitukseen? Toistuvatko samat ongelmat jatkuvasti?

Tämän webinaarikoulutuksen pääteemat ovat:
    – Ongelmanratkaisu kilpailukyvyn kivijalkana
    – Ongelmanratkaisuprosessi
    – Lean A3, DMAIC ja 8D; yhteiset ja erityispiirteet sekä soveltuvuusalueet

Kuvaa ongelma huolellisesti, hanki tai mittaa lisätietoa, tunnista juurisyyt, innovoi ja poista syyt, varmenna tulokset, levitä ja juhlista!

Kenelle
    – Prosessien omistajat
    – Prosessitiimien jäsenet
    – Prosessien, tuotteiden ja palveluiden asiantuntijat ja kehittäjät
    – Auditoijat ja Lean-valmentajat

Hyödyt:
    – Tässä webinaarikoulutuksessa saat arvokasta tietoja ja vinkkejä tehokkaaseen ongelmien ratkaisuun
    – Saat käytännön työkaluja ja esimerkkejä ongelmanratkaisuun

Jussi Moisio, auditoinnin ja ongelmanratkaisun asiantuntija

Asiantuntijana toimii yli 30 vuoden auditointikokemuksella DI Jussi Moisio, Quality for Results Oy.
    Aiempia toimipaikkoja Imatran Voima Oy, SFS Sertifiointi Oy, Qualitas Fennica Oy / Arter Oy, Kiwa Inspecta Oy:n sopimuspääarvioija. Kouluttajana ja valmentajana vuodesta 1998 alkaen. Ongelmanratkaisukoulutuksia, Lean Six Sigma Yellow ja Green Belt koulutuksia. Noin 1500 sertifiointiauditointipäivää ja noin 1600 sisäisen auditoijan kouluttaja. 2005 alkaen lean asiantuntijatyössä sekä prosessijohtamisen kouluttaja (Alma Talent, Professio Finland Oy, Haus Koulutuskeskus, Inspecta Oy, Qualitas Fennica Oy, Arter Oy jne.)

Palautetta aikaisemmista koulutuksista, referenssejä:
    – ”Sain kerralla arvokkaat mallit ja työpohjat ja opastuksen ongelmien tehokkaaseen ratkaisuun” Laatupäällikkö.
    – Referenssejä mm. Evac Oy, Cobolt Oy, Finnsementti Oy, Kekkilä Oy, Pohjois-Karjalan AMK jne.

12:45 Yhteyksien tarkistus

13:00 Tervetuloa webinaariin!

Tehokkaan ongelmanratkaisun tavoitteet

Ongelmanratkaisuprosessi
    (Lean A3, DMAIC ja 8D)

Olennaiset työkalut

Vinkit
    – Ongelman huolellinen kuvaus
    – Lisätietojen keruu tai mittaus
    – Juurisyiden tutkimustapoja
    – Innovoivat korjaavat toimenpiteet
    – Mittarit ratkaisun seurantaan
    – Ratkaisun varmentaminen, levittäminen ja juhlistaminen

Käytännön esimerkkejä

Aikaa kysymyksille

14:30 Webinaari päättyy

Miten webinaariin osallistutaan?
    Tarvitset internetyhteyden, ja äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse.
    Toimitamme sinulle tarkemmat lisäohjeet ilmoittautumisen jälkeen ja vastaamme mielellämme osallistumista koskeviin kysymyksiisi.

28.9.2021 klo 13.00 – 14.30
    – voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin

197 euroa / osallistuja + alv 24 %.
    – sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujan katsottavissa koulutuksen jälkeen 6 kk ajan. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
    177 euroa / osallistuja + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on kaksi tai useampia osallistujia.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.