Onnistu asiantuntijatiimin johtajana (1 pv)
Brik järjestää nyt koulutuksen:

Onnistu asiantuntijatiimin johtajana (1 pv)

07.06.2024, Life Science center, Espoo Keilaranta 10-18, Espoo 11 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot , Projektien hallinta , Projektinhallinta , Tiimityö

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Erinomainen sukellus asiantuntijoiden johtamisen syvempiin salaisuuksiin."

• "Esitystapa oli hyvin konkreettinen ja päivä sisälsi runsaasti hyviä keskusteluja."

• "Sain paljon uusia ideoita oman johtamisen kehittämiseen!"

Millaista johtamista asiantuntijat tarvitsevat pystyäkseen yltämään parhaimpaansa? Miten varmistat osaamisen jatkuvan kehittymisen? Mitä itseohjautuvuuden vahvistamisella voidaan saavuttaa? Entä voiko itseohjautuvuus mennä liian pitkälle?

Intensiivinen yhden päivän valmennuksemme auttaa Sinua vahvistamaan team leaderin taitojasi, ymmärtämään asiantuntijatyön johtamisen erityisvaatimuksia ja vahvistamaan johtamisvoimaasi vaativien ammattilaisten esihenkilönä. Vaikka itseohjautuvuuden vahvistaminen on tavoitteena monissa asiantuntijatiimeissä, on kuitenkin hyvä muistaa, että parhaatkin asiantuntijat tarvitsevat laadukkaita johtamispalveluita.

Pienryhmävalmennus tuottaa parhaita oppimistuloksia

Käytännönläheinen pienryhmävalmennuksemme päästää myös osallistujat ääneen, pohtimaan omaa johtamistyötään ja jakamaan kokemuksia eri toimialoilla työskentelevien kollegojen kanssa.

Valmennuksemme on suunniteltu kaikille korkeaa suoritustasoa tavoittelevien asiantuntijatiimien esihenkilöille, tiiminvetäjille, projektipäälliköille, sekä lähijohtamisen kehittämisestä vastaaville asiantuntijoille. Valmennuksen aluksi käydään läpi osallistujien toiveet, jotta valmennuksen painopisteitä voidaan muokata osallistujien tarpeiden mukaisesti.

Kouluttaja:
    Jari Salminen, KTT, kouluttaja, johtamisen ja yritystalouden asiantuntija

KTT Jari Salminen tarjoaa pitkään kokemukseen perustuvaa käytännönläheistä, tutkimustietoon pohjautuvaa valmennusosaamista johtamistyöstä ja monista organisaation toimintaan liittyvistä haasteista, joihin yrittäjänä ja esihenkilönä törmää tuon tuosta. Jari on väitellyt muutoksen johtamisesta ja kirjoittanut johtamisesta yhteensä 18 kirjaa ja lukuisia artikkeleita.
    – Jos tarvitsette apua esihenkilöidenne valmentamiseen, hankalien johtamistilanteiden käsittelyyn, asiantuntijapalveluiden arvomyyntiin tai muihin käytännön johtamistyöhön liittyviin valmennustarpeisiinne, Jari on suurella todennäköisyydellä oikea henkilö avuksenne.

Erityisosaamisalueet:
    – Strateginen johtaminen ja haastavien muutostilanteiden hallinta
    – Johtaminen ja esihenkilötyö
    – Asiantuntijamyynti
    – Johtamisviestintä
    – Yritystalous
    – Tiimityö
    – Tehokkaat toimintatavat ja kiireen hallinta
    – Muut ihmisten johtamiseen liittyvät teemat

08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09:00 Avaus, esittäytyminen ja tavoitteet

09:15 Asiantuntijatyön luonne ja asiantuntijatiimin johtamisen erityisvaatimukset
    – Asiantuntijatyön erityispiirteet
    – Yhteistyön voima ja huipputiimin ominaisuudet
    – Mitä ovat asiantuntijatyön yleisimmät tuottavuusloukut ja missä piilevä potentiaali piileksii?
    – Miten voit vahvistaa omaa johtamisvoimaasi asiantuntijaorganisaation esihenkilönä?

Harjoitus: Oman asiantuntijatiimin tiimidiagnoosi

10:00 Itseohjautuvuuden vahvistaminen ja johtajuuden jakamisen haasteet
    – Kohti itseohjautuvampia asiantuntijatiimejä
    – Itseohjautuvuuden edellytysten vahvistaminen
    – Johtajuuden jakamisen ja vastaanottamisen haasteet
    – Johtamisvaje ja sähläämisen vähentäminen

10:30 Tauko

10:45 Matkalla huipputiimiksi
    – Tiimin visio ja yhteiset tavoitteet
    – Huipputiimin ”supervoima”. Kollektiivinen älykkyys ilmiönä
    – Tiimin jäsenten tehtävät ja tiimiroolit
    – Ristiriitojen rakentava ratkaiseminen
    – Alisuoriutumisen ja vapaamatkustamisen ehkäisy

12:00 Lounas

13:00 Motivaation ja sitoutumisen tukeminen
    – Mitä asiantuntijat haluavat työltään?
    – Sitouttaminen ja motivointityö
    – Palkitsemisen ja kannustamisen strategiat
    – Psykologinen turvallisuus
    – Työn ja elämän tasapaino

14:15 Kahvi

14:30 Jatkuvan kehittymisen turvaaminen
    – Osaamisen kehittäminen ja muutoksessa menestyminen
    – One to one -keskusteluiden merkitys asiantuntijoiden ammatillisessa kasvussa
    – Muutoksen johtaminen ja tiimin muutoskyvyn vahvistaminen
    – Asiantuntijan urapolku ja kehittymisen tukeminen

15:30 Kysymyksia ja vastauksia

16:00 Tilaisuus päättyy

Life Science Center, Keilaranta 10-18, 02150 Espoo

pe 7.6.2024, klo 9.00-16.00

– sisältää koulutusmateriaalit, Muutoksen johtaminen –e-kirjan, lounaan ja kahvitarjoilut koulutuspäivän aikana

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
    info@kurssitnyt.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.