Onnistu hybridityön johtamisessa! (3 h)
järjestää nyt koulutuksen:

Onnistu hybridityön johtamisessa! (3 h)

03.04.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 27 maaliskuun, 2024 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Lakitieto , Tiimityö , Toiminnan kehittäminen , Työhyvinvointi, -ilmapiiri , Viestintä ja vuorovaikutus

Hybridityö on muuttanut työelämää merkittävästi, mikä asettaa uusia haasteita myös johtamistyölle. Etätyöhön siirryttiin pandemian seurauksena monissa organisaatioissa lähes yhdessä yössä, eikä tässä vaiheessa ollut aikaa uuden työskentelytavan huolelliseen suunnitteluun. Toimivan hybridityömallin suunnitteluun kannattaa kuitenkin panostaa, jotta lähi- ja etätyön parhaat puolet saadaan täysimääräisesti hyödynnettyä.

Käytännönläheinen koulutuksemme antaa selkeät eväät hybridityössä onnistumiselle. Saat myös monia neuvoja, joiden avulla voit kehittää juuri omaan organisaatioosi sopivan hybridityömallin.

Hyödyt osallistujalle
– Tunnistat hybridityön tuomat mahdollisuudet, mutta myös etätyöhön liittyvät haasteet, jotka on otettava huomioon hybridityötä suunniteltaessa.
– Osaat suunnitella oman tiimisi työnjärjestelyt toimivaksi kokonaisuudeksi ja varmistaa, että työntekijöilläsi on riittävät onnistumisen edellytykset myös etätyötä tehtäessä.
– Tunnet tärkeimmät etätyön johtamista koskevat työlainsäädännön määräykset.
– Saat vinkkejä etä- ja lähityön tehokkaaseen yhdistämiseen ja uusia ideoita toimivan vuorovaikutuksen järjestämiseksi hybriditiimissä.

Koulutus on suun­niteltu esihenkilöille, tiiminvetäjille, projektipäälliköille sekä kaikille henkilöstön kehittämisestä vastaa­ville ammattilaisille, organisaation koosta tai toimialasta riippumatta.

Kouluttaja
Jari Salminen, KTT, kouluttaja, johtamisen ja yritystalouden asiantuntija

KTT Jari Salminen tarjoaa pitkään kokemukseen perustuvaa käytännönläheistä, tutkimustietoon pohjautuvaa valmennusosaamista johtamistyöstä ja monista organisaation toimintaan liittyvistä haasteista, joihin yrittäjänä ja esihenkilönä törmää tuon tuosta. Jari on väitellyt muutoksen johtamisesta ja kirjoittanut johtamisesta yhteensä 18 kirjaa ja lukuisia artikkeleita.

– Jos tarvitsette apua esihenkilöidenne valmentamiseen, hankalien johtamistilanteiden käsittelyyn, asiantuntijapalveluiden arvomyyntiin tai muihin käytännön johtamistyöhön liittyviin valmennustarpeisiinne, Jari on suurella todennäköisyydellä oikea henkilö avuksenne.

Erityisosaamisalueet:
– Strateginen johtaminen ja haastavien muutostilanteiden hallinta
– Johtaminen ja esihenkilötyö
– Asiantuntijamyynti
– Johtamisviestintä
– Yritystalous
– Tiimityö
– Tehokkaat toimintatavat ja kiireen hallinta
– Muut ihmisten johtamiseen liittyvät teemat

13:00 Koulutuksen avaus

13:15 Mitä hybridityöllä tarkoitetaan?
– Hybridityön hyödyt työnantajan ja työntekijän näkökulmasta
– Hybridityön haasteet työnantajan ja työntekijän kannalta
– Millaisia riskejä etätyöhön liittyy?
– Etätyön vaikutukset tiimiytymiseen ja yhteistyöhön
– Risteävien tavoitteiden ratkaiseminen
– Mitä työlainsäädäntö sanoo etätyöstä?
– Etätyöstä sopiminen

14:15 Tauko

14:30 Oman hybridityö -mallin suunnittelu
– Hybridityötä tukeva johtaminen
– Henkilöstön etätyövalmiudet
– Teknologia, työympäristö ja työturvallisuus
– Tietoturvallisuuden varmistaminen
– Viestinnän ja vuorovaikutuksen turvaaminen
– Miten hyödyntää yhteinen aika tehokkaasti?

16:00 Koulutus päättyy

Etäkoulutus toteutetaan Zoom-palvelulla. Lähetämme osallistumisohjeet sähköpostiisi ennen koulutusta.

ke 3.4.2024, klo 13.00-16.00

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.