Onnistunut sisältömarkkinointi ja riskien hallinta (1/2 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Onnistunut sisältömarkkinointi ja riskien hallinta (1/2 pv)

10.10.2019, Webinaari , Webinaari 29 huhtikuun, 2019 Sampo Korppoo

Markkinointi , Toiminnan kehittäminen , Webinaarit

Onnistuneella sisältömarkkinoinnilla saadaan lisäarvoa monenlaiseen toimintaan. Esimerkiksi perinteisten markkinointikirjeiden ja mainosten sijaan asiakkaita tai kohdeyleisöä tavoitellaan nyt kiinnostavilla asiantuntijasisällöillä ja monikanavaisella mielikuvamainonnalla.
Millaisia juridisia haasteita tämäntyyppiseen markkinointiin liittyy? Miten välttää inbound-markkinoijan tyypillisimmät virheet ja suunnitella markkinointi huolellisesti?

Asianajajat Hanna-Maija Elo ja Emilia Lasanen käyvät webinaarikoulutuksessa läpi yleisimpiä kysymyksiä sisältömarkkinointiin liittyen. Tarkastelussa on muun muassa markkinoinnin sisältösekaannus ja harhaanjohtavuus, tunnistemerkinnät, pikaoppaiden tarjoamiseen liittyvät tietosuojakysymykset, viimeaikaiset maineennorkkimistapaukset sekä vertaileva mainonta.

Vuorovaikutteisessa webinaarissa kouluttajat käyvät läpi konkreettisia mainosesimerkkejä ja analysoivat niitä yhdessä osallistujien kanssa. Koulutuksessa opit tunnistamaan sisältömarkkinoinnin yleisimmät juridiset riskit ja osaat suunnitella markkinoinnin jatkossa onnistuneesti.

Koulutus soveltuu kaikille sisältömarkkinoinnin parissa työskenteleville ja aiheesta kiinnostuneille, erityisesti viestinnästä, markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta sekä tietosuoja-asioista vastuussa oleville henkilöille sekä muille asiantuntijoille. Koulutus on laadittu kaupallisten toimijoiden ja julkishallinnon organisaatioiden tarpeisiin.

Kouluttajat:
Asianajaja, tavaramerkkiasiamies, varatuomari Hanna-Maija Elo, Partner, Properta Asianajotoimisto Oy
Asianajaja, tavaramerkkiasiamies, varatuomari Hanna-Maija Elolla on yli 20 vuoden kokemus immateriaalioikeuksiin, markkinointilainsäädäntöön ja sopimuksiin liittyvästä juridiikasta. Hanna-Maija toimii osakkaana immateriaalioikeudellisiin toimeksiantoihin erikoistuneessa Properta Asianajotoimisto Oy:ssä, joka on palkittu Managing Intellectual Property:n vuoden 2018 “IP Firm To Watch” -palkinnolla.

Asianajaja Emilia Lasanen, Properta Asianajotoimisto Oy
Emilia Lasanen on kokenut immateriaalioikeuksiin, kuluttaja- ja markkinointijuridiikkaan sekä tietosuojakysymyksiin erikoistunut asianajaja. Asiamiestyön lisäksi Lasanen on toiminut aikaisemmin lakimiehenä kansainvälisessä kuluttajatuotteiden myyntiin lukeutuvassa konsernissa, jossa hän on vastannut muun muassa sisäisten toimintakäytänteiden kehitystyöstä, brändin hallinnasta ja tietosuoja-asioista.

Koulutuksessa saat monipuolisen tietopaketin sisältömarkkinoinnin juridiikasta. Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
• Millainen on mainonnan sisältösekaannukseen liittyvä lainsäädäntö?
• Milloin markkinointi johtaa yleisöä harhaan?
• Haluaisit saattaa pikaoppaan yleisön saataville yhteystietoja vastaan. Mitä tietosuojasta ja datan käsittelystä tulee huomioida?
• Voinko viitata omassa sisällössäni tunnettuun vaikuttajaan tai suosittuun tapahtumaan laajemman yleisön tavoittamiseksi?
• Voiko tuotteita/palveluja verrata kilpaileviin tuotteisiin/palveluihin markkinoinnissa niiden paremmuutta korostaen?

Koulutus toteutetaan webinaarina

torstai 10.10.2019

Lisäosallistujat samasta organisaatiosta 99 euroa /hlö + alv 24 %.

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Viimeinen ilmoittautumispäivä: 26.09.21019