Onnistunut yt-prosessi: Kuinka vältän menettelyn sudenkuopat? (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Onnistunut yt-prosessi: Kuinka vältän menettelyn sudenkuopat? (2 h)

06.05.2021, Webinaari , Webinaari 7 huhtikuun, 2021 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto

Milloin yt-menettely tulee käynnistää? Mitä asioita neuvotteluissa tulee käsitellä? Kuinka välttää menettelyn sudenkuopat? Miten toimin, kun neuvottelut ovat päättyneet? Miten ehdotetut muutokset yt-lakiin vaikuttavat asiaan?

Vallitsevissa poikkeusoloissa monet työnantajat ovat joutuneet käynnistämään yhteistoimintalain 8 luvun mukaiset yt-neuvottelut tai vähintään harkitsemaan neuvottelujen käynnistämistä. Yt-menettely on työnantajan välttämätön työkalu usein myös muulloin kuin poikkeusoloissa. Menettelyyn liittyy seikkoja, jotka voivat jäädä kokeneeltakin HR-ammattilaiselta tai esimieheltä havaitsematta. Koulutuksessa paneudutaan yt-menettelyn sudenkuoppiin ja osallistujat saavat käytännönläheiset neuvot siihen, kuinka turvata onnistunut yt-prosessi nykyisen ja suunnitellun uudistuvan yt-lain nojalla.

Webinaarikoulutus on osa Työoikeuden webinaarisarjaa, joka koostuu seuraavista osasista:

– #Stopkiusaamiselle – Miten puutun työpaikalla tapahtuvaan häirintään ja syrjintään 3.2.
– Työsuhteen ehdon yksipuolinen muuttaminen 18.2.
– Henkilöstöhallinnon tietosuoja 2.3.
– Alisuoriutumisen johtaminen ja aikaansaamattomuus irtisanomisperusteena 18.3.
– Onnistunut yt-prosessi: Kuinka vältän menettelyn sudenkuopat? 6.5.

– työoikeusjuristeille
– HR-johdolle ja -asiantuntijoille
– esimiehille
– työntekijä- ja työnantajajärjestöjen asiantuntijoille ja asiamiehille

Kouluttaja:
Henna Kinnunen
, asianajaja, osakas, HPP Asianajotoimisto Oy
Henna on työoikeuden kokenut ammattilainen. Hän on työskennellyt työoikeusasioiden parissa pitkään asianajajana, minkä lisäksi hän on johtanut työoikeustiimiä yhdessä Suomen isoimmista työnantajayrityksistä. Henna vetää HPP:n työoikeustiimiä. Hennan asiantuntemus kattaa työoikeudelliset asiat laaja-alaisesti työsuhteen koko elinkaaren ajalta työsopimuksen solmimisesta erilaisiin työsuhteiden ja työnantajan liiketoiminnan muutostilanteisiin sekä työsuhteiden päättämiseen. Hennalla on vankka kokemus työelämään liittyvistä neuvottelutilanteista mukaan lukien mm. yhteistoimintaneuvottelut ja paikallisia sopimuksia koskevat neuvottelut. Hänen erityisen mielenkiintonsa kohteena ovat työturvallisuusasiat. Henna avustaa asiakkaita työoikeudellisissa riita-asioissa ja työrikosasioissa.

9.00 Tervetuloa koulutukseen!

9.05 Yt-neuvottelujen käynnistäminen
– Milloin käynnistän yt-neuvottelut?
– Kenen kanssa neuvotellaan?
– Kuinka valmistaudun neuvotteluihin? Mitä toimenpiteitä tulee tehdä ennen ensimmäistä neuvottelukertaa?
– Kuinka kauan neuvotteluihin tulee varata aikaa?

10.00 Tauko

10.10 Onnistuneet yt-neuvottelut ja toimenpiteet neuvottelujen jälkeen
– Mitä asioita neuvotteluissa tulee käsitellä?
– Päätös- vai keskustelupöytäkirja?
– Kuinka monta kertaa tulee neuvotella?
– Mitä neuvotteluissa tulee välttää?
– Kuinka toimin, kun neuvottelut ovat päättyneet?

11.00 Koulutus päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

torstai 06.05.2021 klo 9.00-11.00

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 190 euroa /hlö + alv 24 %.
6-10 osallistujaa: 150 euroa /hlö + alv 24 %.

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.