Opi johtamaan turvallisuuskulttuuria! (1 pv)
3T Ratkaisut järjestää nyt koulutuksen:

Opi johtamaan turvallisuuskulttuuria! (1 pv)

27.09.2016, Crowne Plaza, Helsinki Mannerheimintie 50, Helsinki 30 toukokuun, 2016 Sampo Korppoo

Työturvallisuus

Mikä on turvallisuuskulttuurin ja johtajuuden suhde toisiinsa? Turvallisuuskulttuuri on osoittautunut hankalaksi käsitteeksi. Turvallisuuskulttuurikäsitettä käytetään nykyään määrittelemättömänä, usein lähes kaiken turvallisuustoiminnan kattavana yläkäsitteenä. Tässä koulutuksessa on lähtökohdaksi otettu käytännönläheinen näkemys, että turvallisuuskulttuuri on organisaation ominaisuus, jota voidaan muuttaa ja kehittää, vaikkakin hitaasti.

Yhden päivän koulutuksessa tutustutaan turvallisuuskulttuuriajatteluun ja luodaan pohjaa turvallisuuskulttuurin syvällisemmälle ymmärtämiselle sekä annetaan käytännön eväitä turvallisuuskulttuurin johtamiseen.

Käytyään koulutuksen
• henkilö kykenee toimimaan monipuolisemmin linjaesimiehen sekä turvallisuusasiantuntijan roolissa
• osaa ottaa paremmin huomioon ihmisen turvallisuuden johtamisessa
• pystyy toteuttamaan itsenäisesti tärkeimpiä turvallisuuskommunikointiin liittyviä turvallisuusaktiviteetteja työpaikallaan.

Osallistuja saa käyttöönsä aiheeseen liittyvän verkkokurssin, jota voi hyödyntää 3 kk:n ajan asioiden kertaamiseen ja uuden oppimiseen sekä Työturvallisuuden ja -terveyden johtaminen -käsikirjan (arvo 79 eur).

Turvallisuuskulttuurin opiskelua voi jatkaa erillisellä päivän kestävällä ”Opi johtamaan inhimillistä turvallisuustekijää” -koulutuksella. Kun pyritään erinomaiseen turvallisuustasoon, ”Inhimillisen turvallisuustekijän” (iTu) huomioon otto on välttämätöntä.

Kohderyhmä:
Toimitusjohtajat, tuotantotoimintojen johtajat ja esimiehet sekä työturvallisuus-, työhyvinvointi- ja HR-asiantuntijat

Asiantuntija:
Kouluttajana toimii johtava asiantuntija, tekniikan tohtori, Antti Simola, 3T Ratkaisut Oy
• Turvallisuuskulttuurin kehittämiseen erikoistunut asiantuntija
• Esimieskokemusta teollisuudesta 25 vuotta
• Väitöskirja Turvallisuuskulttuurin muutoshankkeesta teräksen jatkojalostustehtaassa
• Innostava ja haastava valmentaja

OHJELMA klo 08:30-16:00, ilmoittautuminen ja aamukahvi tarjolla 08:00 lähtien

1. Mitä hyvä työturvallisuuden ja -terveyden johtaminen on?
2. Työturvallisuuden ja -terveyden johtaminen ja tuottavuus
3. Hyvä johtaminen – hyvä turvallisuuden johtaminen
4. Turvallisuuskulttuuri ja sen kehitysaskeleet
5. Turvallisuustodellisuuden haltuunotto
6. Johdon haasteet turvallisuuskulttuurin johtamisessa

Tarjoilut:
• Aamukahvi klo 08.00-08.30
• Lounas klo 11.00-11.30
• Iltapäiväkahvi klo 13.30-14:00

Crowne Plaza, Helsinki, Mannerheimintie 50

Aika:
Tiistaina 27.09.2016 klo 08.00-16:00.

585 eur
+ alv 24 %. Jos yrityksestä osallistuu tapahtumaan enemmän kuin yksi henkilö, myönnetään alennusta 25 % toisesta osallistujasta alkaen. Osallistumismaksu laskutetaan kurssipäivän jälkeen.

Hintaan sisältyy ohjelma, aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi, Työturvallisuuden ja -terveyden johtaminen -käsikirja, verkkokurssi (3 kk), sisältäen 3T Opetusmultimediat, työturvallisuuden ja työterveyden johtaminen, nolla tapaturmaa, turvallisuuskulttuurin kehitysaskeleet, eri-ikäisten johtaminen, turvallisuustuokio, todistus

Peruutusehdot:
Ilmoittautuminen koulutukseen on sitova. Jos osallistuminen perutaan ennen ilmoittautumisajan umpeutumista, peruutus on maksuton. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme puolet koulutuksen hinnasta, ja koko hinnan, jos osallistuja peruuttaa tulonsa alle kolme päivää ennen koulutuksen alkua tai jättää kokonaan saapumatta koulutukseen. Ilmoittautujan tilalle voi ilman lisämaksua nimetä samasta organisaatiosta toisen osallistujan peruutustilanteissa. Peruutuksen tulee tapahtua joko sähköpostitse koulutuksen assistentille (evita.riipinen@3tratkaisut.fi) tai muuten kirjallisesti.