Opi johtamaan työhyvinvointia vaikuttavasti (1 pv)
3T Ratkaisut järjestää nyt koulutuksen:

Opi johtamaan työhyvinvointia vaikuttavasti (1 pv)

650 eur /hlö + alv 24 %

07.11.2017, Scandic Grand Marina Hotel, Helsinki Katajanokanlaituri 7, Helsinki 10 elokuun, 2017 Sampo Korppoo

Työhyvinvointi , Työturvallisuus

Työhyvinvoinnin johtamisessa on strateginen ja operationaalinen taso; usein työhyvinvointi nähdään vain operaatioina, jopa temppuina. Tutkimusten mukaan työhyvinvoinnin johtamisen tehostamisessa ja työhyvinvointitoiminnan vaikuttavuudessa on paljon parannettavaa.

Koulutuspäivän aikana määritellään, mikä työhyvinvoinnin johtamisen tavoite on numeerisesti ja laadullisesti ja millä menettelyillä tavoitteeseen päästään.

Osallistuja tuottaa jäsentyneemmän kuvan oman organisaationsa työhyvinvointitoiminnasta ja pystyy raamittamaan organisaatiotaan tukevaa työhyvinvointistrategiaa vaikuttavammaksi ja toimintaa kohdennetummaksi.

Osallistuja saa käyttöönsä aiheeseen liittyvän verkkokurssin, jota voi hyödyntää 3 kk:n ajan asioiden kertaamiseen ja uuden oppimiseen.

Kohderyhmä:
Työturvallisuus-, työhyvinvointi- ja HR-asiantuntijat sekä esimiehet ja johto.

Kouluttaja:
Kouluttajana toimii johtava asiantuntija, FT, psykologi Marita Hyttinen, 3T Ratkaisut Oy
• Turvallisuuspsykologian teoriassa ja käytännössä hallitseva asiantuntija
• Pitkä kokemus työturvallisuus- ja työhyvinvointitehtävistä eri toimialoilla
• Väitöskirja turvallisuuspsykologian alalta
• Innostava ja selkeä valmentaja

OHJELMA klo 08:30-15:30 (ilmoittautuminen ja aamukahvi tarjolla klo 08:00 lähtien)

Käsiteltäviä aiheita:
– Työhyvinvoinnin kehittämisen malli
– Työhyvinvoinnin operationaalinen määrittely (kokemus, terveys ja työkyky)
– Työhyvinvoinnin tyypilliset ongelmat (tapaturmat; psyykkiset ja fyysiset vaivat, toiminnalliset ongelmat ja sosiaaliset häiriöt)
– Työhyvinvoinnin tavoitteet (eurot, tilastolliset suureet, laadulliset tavoitteet)
– Yksilöiden työhyvinvointia tuottavat ja tukevat menettelyt organisaatiossa (seuranta ja diagnoosi, suunnitelmat, dokumentit, prosessit, esimiestyö, interventiot ja työyhteisön keinot)
– Työhyvinvoinnin tekijät verkostoanalyyttisesti (sisäiset sidosryhmät) ja roolit työpaikalla ja organisaatiota tukevat tahot työhyvinvoinnin edistämisessä (ulkoiset sidosryhmät)
– Oma arvio oman organisaation tilasta ja tyhy-toiminnan kehittämisestä
– Johtopäätökset oman organisaation kannalta malliksi puettuna

Tarjoilut:
Aamukahvi + suolainen pala, lounas, iltapäiväkahvi + makea pala

—————————-

Aika:
Tiistai 07.11.2017 klo 8:00-15:30. Ilmoittautumiset viimeistään 23.10.2017.

Paikka:
Hotelli Scandic Grand Marina, Katajanokanlaituri 7, 00160 Helsinki.
Hotellissa on sekä ulkopysäköintipaikkoja että pysäköintihalli. Saapuminen Katajanokalle raitiovaunulla: Kävele Helsingin rautatieasemalta Keskuskatua pitkin Stockmannille ja nouse raitiovaunuun numero 4. Jää pois neljännellä pysäkillä (Kauppiaankatu). Kävele hieman takaisinpäin ja käänny Kauppiaankadulle. Kävele korttelin verran kohti merta ja näet Scandic Grand Marina -hotellin vasemmalla.

Hinta ja ehdot:
650 eur
/hlö + alv 24 %. Koulutukset toimivat myös paketteina. Jos osallistut kahteen tai useampaan 3T Ratkaisut Oy:n koulutukseen, saat yhteissummasta -10 % alennuksen!
Jos yrityksestä osallistuu samaan tapahtumaan enemmän kuin yksi henkilö, myönnetään alennusta 25 % toisesta osallistujasta alkaen. Osallistumismaksu laskutetaan kurssipäivän jälkeen.

Yhteen tilaisuuteen otetaan enintään 15 henkilöä.

Hintaan sisältyy:
1. Ohjelma
2. Aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi
3. Verkkokurssi (3 kk), sisältäen 3T:n e-opit:
• Työturvallisuuden ja -terveyden johtaminen
• Työhyvinvoinnin perusteet
• Tunnista stressi ja työuupumus
• Epäasiallinen kohtelu työpaikalla
• Toimistotyön ergonomia
• VATU – Varhaisen tuen toimintamalli
• Puheeksi ottaminen
• Masennuksen jälkeen töihin
4. Todistus

Ilmoittautuminen koulutukseen on sitova. Jos osallistuminen perutaan ennen ilmoittautumisajan umpeutumista, peruutus on maksuton. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme puolet koulutuksen hinnasta, ja koko hinnan, jos osallistuja peruuttaa tulonsa alle kolme päivää ennen koulutuksen alkua tai jättää kokonaan saapumatta koulutukseen. Ilmoittautujan tilalle voi ilman lisämaksua nimetä samasta organisaatiosta toisen osallistujan peruutustilanteissa. Peruutuksen tulee tapahtua sähköpostitse koulutuksen assistentille (evita.riipinen@3tratkaisut.fi).