Organisaatiokulttuuri muutoksessa – työkaluja kehittämiseen (90 min)
Perjantai-iltapäivän sparraus
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Organisaatiokulttuuri muutoksessa – työkaluja kehittämiseen (90 min)

21.05.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 16 huhtikuun, 2021 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus , Liiketoiminnan kehittäminen , Toiminnan kehittäminen , Työilmapiiri , Vuorovaikutus

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Hyvä energia"

• "Hyvät valmentajat!"

• "Aihe on tarpeellinen, koska monet organisaatiot ovat edelleen vanhanaikaisia."

• ”Miralla on innostava ja konkreettinen tapa asioiden läpikäyntiin sekä paljon osaamista.”

• ”Kouluttajana Mira oli asiantunteva, mutkaton ja tyyliltään pirteä.”

• "Juha on sharmantti esiintyjä, oivallinen ajattelun ja tekemisen haastaja."

Miten muodostuu voittava organisaatiokulttuuri?

Maailma muuttuu – ja organisaatioiden ja organisaatiokulttuureiden on muuttuva sen mukana. Aiemmat tavat johtaa, reagoida asiakkaiden tarpeisiin ja kilpailijoiden toimiin eivät välttämättä enää toimi. Organisaatiokulttuurin pitää muuttua.

Organisaatiokulttuurista sanottua:

• ”Organisaatiokulttuuri syö strategian aamupalaksi.”
    • ”Kulttuuria ei pysty muuttamaan.”
    • ”Kulttuuri muuttuu hyvin hitaasti.”

Organisaatiokulttuurista puhutaan paljon, mutta koska se on hyvin moniulotteinen, osittain näkymätön eikä aina niin konkreettinen, sitä ei välttämättä aina tietoisesti johdeta ja kehitetä.

Tässä kahden johtajan ja asiantuntijan vuorovaikutteisessa etävalmennuksessa perehdymme käytännönläheisesti organisaatiokulttuuriin ja sen kehittämiseen. Pohdimme, millainen on hyvä organisaatiokulttuuri ja miten sitä johdetaan ja kehitetään.

Organisaatiokulttuurilla on erittäin suuri merkitys organisaation onnistumiselle ja menestymiselle. Tässä muutostilanteessa keskustelemme ajankohtaisista teemoista ja esittelemme tutkittuun tietoon ja vahvaan kokemukseen perustuvia näkökulmia.

• Mitä jokaisen on hyvä tietää organisaatiokulttuurista sekä sen kehittämisestä?
    • Miten välttää yleisimmät sudenkuopat?
    • Kuinka voimme vaikuttaa voittavan organisaatiokulttuurin muodostumiseen?
    • Miten organisaatio saa organisaatiokulttuurinsa tukemaan strategian toteutumista ja tavoitteiden saavuttamista muuttuvassa maailmassa?

Kenelle

Orgaanisaatioiden johtajille ja avainhenkilöille. Kaikille, jotka haluavat kehittää, vahvistaa tai uudistaa oman organisaationsa organisaatiokulttuuria.

Hyödyt

• Opit tärkeimmät asiat organisaatiokulttuurista käytännönläheisesti.
    • Saat vinkkejä organisaatiokulttuurin kehittämiseen arjessa.
    • Parannat valmiuksiasi ohjata organisaatiotasi ja sen kulttuuria kohti tavoitteita.
    • Opit välttämään pahimmat sudenkuopat organisaatiokulttuurin kehittämisessä.
    • Kuuntelet – Keskustelet – Kehityt.

Asiantuntijat Mira Kivistö ja Juha Wiskari

Mira Kivistö, KTM, Pol.kand, yrittäjä ConTe Oy

• Mira on kokenut henkilöstön ja toiminnan kehittäjä, jonka missiona on auttaa organisaatioita hyödyntämään potentiaaliaan haluttujen tavoitteiden ja tulosten saavuttamiseksi.
    • Mira on toiminut useasti arvioijana sekä Suomen Laatupalkintokilpailussa että Suomen Innovaatiokilpailussa. Hänellä on kokemusta sekä ulkoisena (esim. Aalto yliopiston Nanofab) että sisäisenä (mm. Finnair) kehittäjänä toimimisesta.

Kouluttajana Mira on saanut positiivista palautetta mm. innostavuudestaan ja käytännönläheisyydestään.

Juha Wiskari, EMBA, CMC, tietokirjailija, yrittäjä, rock-muusikko

• Juha on erittäin kokenut kouluttaja, johtaja ja konsultti. Hän on tuloksellisen ajankäytön suunnittelun, ihmisten johtamisen sekä liiketoiminnan asiantuntija ja valmentaja.
    • Time Manager, Time/systems, Oikotietä arjen huippusuorituksiin, Kartta arjen huippusuorituksiin ja Kiireentappoase®). Gre@Brains® Networkin perustaja. GreatGain® digitaalisen älykkään verkkoareenan yhdistäminen ihmisviisauden työvälineeksi organisaatioiden voimakkaissa kehitystarpeissa.

Juha on sharmantti esiintyjä, oivallinen ajattelun ja tekemisen haastaja.

Etäkoulutus toteutetaan Zoom-webinaarina.

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Voit kysyä ja kommentoida koulutuksen aikana chatissa. Tämä etäkoulutus toteutetaan webinaarina, joten et tarvitse mikrofonia etkä webbikameraa.

Saat lisätietoa Osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

12.45 Yhteyksien tarkistus

13.00 Koulutus alkaa

Mitä on organisaatiokulttuuri?

• Millainen on hyvä organisaatiokulttuuri?
    • Organisaatiokulttuurin kehittäminen

Työkaluja hyvään organisaatiokulttuuriin

• Psykologinen turvallisuus
    • Luottamuksen rakentaminen

Tyypilliset sudenkuopat – ja miten ne vältetään?

• Tämän muutosten ajan erikoispiirteet
    • Esimerkkejä epäonnistumisista ja onnistumisista

Työkaluja kehittämiseen

• Aikaa keskustelulle

14.30 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Etäkoulutus Zoomilla (voit osallistua mistä tahansa internet-yhteyden päästä omalla tietokoneellasi)
    Ajankohta:  21.05.2021 Klo 13.00 – 14.30

Osallistumismaksu etänä: 197 euroa / hlö (+ alv 24%). Valmennukseen sisältyy tallenne, joka on esteen sattuessa katsottavissa 1 viikon aikana tilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa:  177 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa:  147 euroa / hlö (+ alv 24%).

Bonus: Ilmoittaudu 06.05.2021 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.