Osaamisvajeen yli: Esihenkilön työkalut tiimin osaamisen vahvistamiseen (1 pv)
Brik järjestää nyt koulutuksen:

Osaamisvajeen yli: Esihenkilön työkalut tiimin osaamisen vahvistamiseen (1 pv)

12.06.2024, Life Science center, Espoo Keilaranta 10-18, Espoo 19 maaliskuun, 2024 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Tiimityö

Miten esihenkilö voi keskustella tiimin osaamisesta ja kehityksestä? Miten tiimin osaamistarpeisiin tartutaan? Jätämme hämmentävät osaamishimmelit muille ja keskitymme käytännönläheisiin ratkaisuihin, joilla esihenkilö voi ottaa tiimin osaamisen rakentavasti käsittelyyn. Saat ideoita motivoiviin osaamisen kehittämisen menetelmiin ja kuulet case-esimerkkejä siitä, miten osaamisen haasteita on taklattu muissa suomalaisissa organisaatioissa.

Hyödyt osallistujalle
– Ymmärrät esihenkilön vastuun ja tehtävät tiimin osaamisen johtamisessa
– Tunnistat tiimisi ajankohtaiset osaamisvaatimukset ja osaat huomioida tiimin jäsenten erilaiset tarpeet
– Osaat käydä keskusteluja osaamisen kehittämisestä työsuhteen eri vaiheissa (esim. perehdytys, tehtävien vaihto ja eläkkeelle jääminen)
– Saat konkreettia työkaluja ja ohjeistuksia harjoituksiin, joilla löydät fokuksen tiimin osaamisen kehittämiseen ja osaat suunnitella sitä pitkäjänteisesti
– Suunnittelet osaamiskartan tiimillesi ja saat siihen valmentajalta henkilökohtaisen palautteen
– Howspace-oppimisalusta ohjaa sinua selkeästi läpi valmennuksen
– Saat Osaamiskartta –e-kirjan
– Pääsy Brikin lähijohtamisen verkostoon
– Kurssitodistus, joka on mahdollista lisätä LinkedIn profiiliisi

Valmennus on esihenkilöille ja muille lähijohtajille, jotka haluavat johtaa tiimin osaamista suunnitelmallisesti ja ajankohtaisin työkaluin.

Valmentaja Annina Silvonen
Annina Silvonen, yritysvalmentaja.
Anninan mielestä vaikuttava koulutus syntyy innostavasta ja avoimesta ilmapiiristä. Anninaa kiinnostaa, miten yksilöiden ja tiimien potentiaali voidaan löytää, ja miten siihen voidaan vaikuttaa käytännössä johtamisen eri keinoin.

Anninan kiinnostus psykologiaa ja käyttäytymistieteitä kohtaan tekee jokaisesta koulutuksesta erittäin ihmislähtöisen vastapainona diplomi-insinöörin taustalle, joka tuo tekemiseen järjestelmällisyyttä ja syvällistä asiantuntijuutta. Anninan vahvuuksiin kuuluu monimutkaistenkin asioiden selittäminen selkeällä tavalla. Hän kirjoittaa kirjoja ja blogitekstejä sekä seuraa aktiivisesti alan tieteellistä tutkimusta.

Annina on sertifioitunut RMP Motivaatiovalmentaja. Hän syventyy motivaatiotekijöihin The Reiss Motivation Profile -työkalun avulla, ja auttaa asiakkaitaan hyödyntämään profiilia esihenkilötaitojen ja tiimityön kehittämisessä.

Erityisosaamisalueet
– Osaamisen kehittäminen
– Perehdytys
– Tiimityö
– Motivaatio

Ohjelma

Teet oppimisalustalla lyhyet valmennukseen valmistavat tehtävät ennen lähitilaisuutta.

10:00 Mitä osaamisen kehittämisen haasteita esihenkilön pitää pystyä taklaamaan tulevaisuudessa?

10:30 Esihenkilön työkalut tiimin jatkuvaan kehittämiseen
– Mihin lähijohtajan tulisi keskittyä osaamisen kehittämisessä?
– Miten välttää osaamisvaje ja valeasiantuntijuus?
– Motivaatio oppimisen edellytyksenä
– Tiimin muutostaitojen vahvistaminen

12:00 Lounas

13:00 Case-esimerkkejä ja harjoituksia: Osaamisen kehittäminen käytännössä työsuhteen eri vaiheissa

13:45 Osaamiskartta – Mikä se on ja miten toteutan sen tiimissäni?
– Strategisten kyvykkyyksien tunnistaminen
– Erilaiset osaamisen kehittämisen tavat
– Tiimin sitouttaminen osaamiskartan käyttöön

14:30 Sparrailu ja kokemusten jakaminen pienryhmissä

14:45 Yhteenveto

15:00 Valmennus päättyy

Palautat osaamiskartan valmentajalle arvioitavaksi kahden viikon kuluttua valmennuksen päättymisestä. Saat tehtävästä henkilökohtaisen palautteen ja vinkit eteenpäin.

Life Science Center, Keilaranta 10-18, 02150 Espoo

ke 12.6.2024 , klo 10.00-15.00

– sisältää koulutusmateriaalit, Osaamiskartta – e-kirjan, lounaan ja kahvitarjoilut koulutuspäivän aikana

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.