Ota esiintymisjännitys hallintaan ja saavuta varmuutta esiintymiseen (1/2 pv)
Huippukouluttajan uusi valmennus nyt etänä!
järjestää nyt koulutuksen:

Ota esiintymisjännitys hallintaan ja saavuta varmuutta esiintymiseen (1/2 pv)

15.12.2020, Etäkoulutus , Etäkoulutus 7 joulukuun, 2020 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Toiminnan kehittäminen , Työhyvinvointi , Vuorovaikutus

(4.6)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• asteikolla 1 - 5, 1=huono, 5=erinomainen:

• – Aiheen hallinta ja asiantuntemus, keskiarvo 4,6 – Kouluttajataidot ja opetustyyli, keskiarvo 4,6

Tuntuvatko esiintymistilanteet ahdistavilta? Sydän hakkaa, hengitys salpautuu, hikoiluttaa, sanat tuntuvat sekoavan…?

Esiintymisjännitys on täysin normaali ja ymmärrettävä ilmiö, joka kuitenkin saattaa vakavasti haitata elämää, työuraa, harrastuksia ja luottamustehtäviä.

Moni yllättyy kuullessaan, että käytännöllisesti katsoen kaikki tuntevat esiintymisjännitystä, myös esiintymisen ammattilaiset, toteaa Tapani Lepomäki, yksi maamme kokeneimmista puheviestinnän, esiintymistaidon ja neuvottelutaidon valmentajista.
    – Yhtään kärjistämättä väitän, että tunne-elämältään normaali ihminen tuntee esiintymisjännitystä, koska jännityksen perimmäinen syy on sosiaalisessa järjestelmässämme ja kulttuurisessa arvomaailmassa, ei yksilössä itsessään.

Esiintymiskuumeen kokemuksessa on toki suuria yksilöllisiä eroja. Toiset kokevat ahdistavina jo pienetkin poikkeamat rutiininomaisesta sosiaalisesta kanssakäymisestä; toisille esiintymiskuumeen laukeamiseen tarvitaan vaatimustasoltaan aivan erityinen tilanne.

Edellä kerrotun perusteella on selvää, ettei esiintymisjännityksestä voi päästä täydellisesti eroon eikä se olisi edes tavoiteltavaa, koska sopivan ja hallinnassa olevan jännityksen kautta voimme saavuttaa optimaalisen vireystilan ja parantaa suoritustamme esiintymistilanteissa.

Kenelle
    Webinaari on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat hakea varmuutta ja vapautuneisuutta esiintymistilanteisiin nyt tai tulevaisuudessa.

Hyöty osallistujalle
    Tässä koulutuksessa pureudumme esiintymisjännityksen syihin, ymmärrämme sen psykofyysisen taustan ja opimme keinot esiintymisjännityksen hallintaan. Opimme kuinka yleisön edessä oleminen voi muuttua luontevaksi ja pakottomaksi – onnistumisista muodostuu niin palkitsevia, että esiintymisestä voi jopa nauttia.

Kouluttaja

FM Tapani Lepomäki on puheviestinnän ja esiintymistaidon opettaja, joka on tehnyt pitkän uran Tampereen yliopistossa ja Tampereen teknillisessä yliopistossa sekä johtanut Yritysviestinnän sivuainetta. Hän on yliopistotyönsä ohessa vetänyt satoja kursseja yli 80 yrityksessä ja organisaatiossa eri yliopistoissa ja valtionhallinnossa, työmarkkinajärjestöissä, terveydenhuollossa, teollisuudessa, rakennusalalla sekä muussa elinkeinoelämässä ja yrityksissä. Tapani on vetänyt myös Ratekoulutukselle kymmeniä kursseja, poikkeuksetta erinomaisin osanottajapalauttein.

Aiempien valmennusten osallistujien palaute Tapanille
    (asteikolla 1 – 5, 1=huono, 5=erinomainen):
    – Aiheen hallinta ja asiantuntemus, keskiarvo 4,6
    – Kouluttajataidot ja opetustyyli, keskiarvo 4,6

12:45 Zoom-tapahtuma avautuu, yhteyksien tarkistus ja ilmoittautuminen

13:00 Koulutus alkaa

Esiintymisjännitys psykososiaalisena ilmiönä
    – mitä se on ja mistä se johtuu?

Jännityksen painopiste
    – jännitänkö kasvojen säilyttämistä, suorituksen sujuvuutta vai lopputulosta, aikaansaatua vaikutusta?

Miten opin kohtaamaan jännitykseni ilman ahdistusta?

Käytännön keinoja esiintymisjännityksen hallintaan.

Keskustelua, kommentointia ja vastauksia osanottajien esittämiin kysymyksiin.

16:00 Koulutus päättyy

Verkkoalustana toimii Zoom. Vuorovaikutteisen valmennuspäivän aikana on mahdollisuus keskustelulle ja kysymyksille. Voit osallistua tietokoneella tai mobiililaitteella internet-yhteyden äärestä. Jos et ehdi osallistua livewebinaariin, koulutus on katsottavissa tallenteena viikon ajan koulutuksen jälkeen. Saat lisätietoa ja ohjeet sähköpostilla ennen koulutusta.

tiistai 15.12.2020 klo 13 – 16

/hlö + alv 24 %. Hintaan sisältyy tallenne, joka on koulutuksen jälkeen osallistujien katsottavissa viikon ajan.

Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa /hlö + alv 24 %
    kolme tai useampia osallistujia: 297 euroa /hlö + alv 24 %

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.