Päivittäisjohtamisen ABC (1/2 pv)
LeanThinking järjestää nyt koulutuksen:

Päivittäisjohtamisen ABC (1/2 pv)

20.09.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 31 toukokuun, 2023 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot , Lean ja ketterät menetelmät , Lean ja ketterät menetelmät

LEAN-ajattelulla on merkittävä rooli työpaikan kilpailukyvyn, kasvun ja työhyvinvoinnin ylläpidossa. Lean on ennen kaikkea tapa johtaa toimintoja, ja päivittäisjohtamisella on keskeinen rooli tässä tehtävässä. Käytännössä se on työtiloissa tapahtuvaa avointa, läpinäkyvää ja osallistavaa johtamisen kulttuuria.

Kun päivittäisjohtaminen toimii suunnitellusti, niin se vähentää palavereita, sähköposteja sekä vapauttaa työntekijöiden aikaa. Siitä hyötyy koko henkilöstö. Kun päivittäisjohtamista kehitetään määrätietoisesti, ovat sekä asiakkaat ja henkilöstö tyytyväisiä.

Koulutuksen jälkeen voit hyödyntää päivittäisjohtamista työympäristössäsi

Tässä koulutuksessa käydään asioita läpi käytännönläheisesti.

Kenelle
Sopii koko henkilöstölle, etenkin esimiehille ja toiminnan kehittäjille.

Käytännön kokemus on osoittanut merkittävää parannusta seuraavilla osa-alueilla:
• Tuottavuus kasvaa
• Laatu paranee
• Työturvallisuus kasvaa
• Työtyytyväisyys kasvaa
• Sairaspoissaolot vähenevät
• Henkilöstön sitoutuneisuus yritykseen kasvaa

Kouluttaja
Kai Mäenpää Lean ABC kouluttaja 5S
Kai Mäenpää, yrittäjä ja Lean-valmentaja, LeanThinking Oy.
25 vuoden kokemus operatiivisesta kehittämisestä ja johtamisesta keskisuurissa yrityksissä. Vahvuutena on Leanin soveltaminen tuotanto- ja asiantuntijaorganisaatioissa etenkin teollisuuden alalla, sekä valmentava johtaminen. Kokemusta johtamisesta ja toimintamallien uudistamisesta.
Vankkaa käytännön kokemusta kehittämisestä ja strategiaprosessien johtamisesta, erityisesti suomalaisessa valmistavassa teollisuudessa.
Kai Mäenpää on kouluttanut Leania yli 1000 ihmiselle ja vetänyt yli 50 workshoppia erilaisissa toimintaympäristöissä. Näyttöä ja käytännön kokemusta tekemisestä lattiatasolta yritysjohtoon, johtoryhmän valmennusta, esimiestehtäviä ja valmennusta 150 henkilön organisaatioissa.
Kokemusta kokoonpanosta, koneistamisesta, maalaamoista, hankintatoiminnasta, IT-hankkeista jne. Automatisointi- ja investointihankkeiden suunnittelua sekä toteutusta.

Kai on aikaansaava kouluttaja ja muutosjohtaja. Kailla on pitkä kokemus tämän päivän teollisuudesta ja niiden eri prosesseista. Hänellä on vankkaa käytännön kokemusta ja näyttöä konkreettisesta tuloksen tekemisestä oikeassa työympäristöä. Kaille Lean-filosofia on tuttu tapa toimia. Hän on valmentaja, joka luo selkeän vision organisaatiolle ja muutokselle. Kai toimii itse esimerkkinä ja auttaa ihmisiä hyödyntämään heidän potentiaalinsa.

Tavoitteena Voittava joukkue ja toiminnan jatkuva sekä suunnitelmallinen kehittäminen!

Ohjelma:

Päivän aloitus klo 8:00

Päivän avaus ja harjoitus

Mitä on Lean

Tauko

Valmentava johtaminen

Mitä on päivittäisjohtaminen

Mittarit

Tauko

Ryhmätyö

Miten synnytetään päivittäisjohtaminen

Keskustelua ja yhteenveto aamupäivästä

Päivän lopetus klo 11:30

Koulutus toteutetaan etäopetuksena Teamsin kautta aamupäivän aikana, eikä näin ollen vie koko työpäivää.

20.9.2023, klo 8-11:30

Ilmoittautuminen kurssille 6.9.2023 mennessä.

Kysy ryhmäetuhinnoista, lähetä viesti info@kurssitnyt.fi

Ilmoittautumisen peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.