KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Palaute lähijohtajan työkaluna – juristin vinkit (2,5 h)

Käytä palautetta myös työoikeudellisena välineenä

Kuinka yhdistät monipuolisen ja modernin palautteen hyödyntämisen oikeudellisesti kestäviin ja vastuullisiin menettelyihin?
Miten kannattaa toimia, jos palautteen antajalla joskus on johtamisoppien vastaiset ilkeät aikeet?
Entä jos asiallisen ja tarpeellisen kriittisen palautteen saaja ei pysty käsittelemään tilannetta rakentavasti?
Kuinka varmistat sekä oman että muiden oikeusturvan?

Palaute lähijohtajan työkaluna – juristin vinkit -webinaarissa saat opastusta, kuinka linkität palautteen eri käyttötavat, merkitykset ja vaikutukset juridisiin näkökulmiin ja työkaluihin.


Hyöty osallistujalle
Fiksu ja monipuolinen palautteen antaminen ja vastaanottaminen ovat hyvää lähijohtamista.
Palautteen avulla on tarkoitus
– vahvistaa toivottuja ilmiöitä ja tapoja
– että ohjata aiempaa parempaan lopputulokseen.

Palaute lähijohtajan työkaluna – juristin vinkit -webinaarissa saat käytännön esimerkkien kautta työkaluja siihen, kuinka lähiesihenkilönä tai muuna työnantajan edustajana voit
– muistaa ja ehtiä huomioida kiitoksen ja kehun arvoisen työn
– uskaltaa tunnistaa myös kielteisen palautteen tarpeen ja jaksaa tarttua toimeen sekä
– systemaattisesti ja tietoturvallisesti dokumentoida ja säilyttää palautteet myöhemmän käytön varalle.


Kenelle
Palaute lähijohtajan työkaluna – juristin vinkit -webinaari on suunnattu ensisijaisesti työnantajan edustajille, kuten esihenkilöille ja johtajille sekä henkilöstöhallinnon asiantuntijoille. Kohderyhmään kuuluvat niin yksityisen, julkisen kuin kolmannen sektorinkin työyhteisöt.


Kouluttaja

Lakimies, esimiestyön ja johtamisen asiantuntija Katariina Sorvanto
Katariina Sorvanto, KataKoski Oy. Katariina on lakimies, joka on tutustunut laajasti johtamiseen ja organisaatioiden toimintaan sekä teoriassa että käytännössä – myös itse esimiehenä työskennellen.

Katariina on innostava ja pidetty, pitkällä esiintymiskokemuksella toimiva kouluttaja. Koulutustehtävien lisäksi hän konsultoi asiakkaitaan työ- ja virkamiesoikeudellisissa kysymyksissä.

Osallistujien antamaa palautetta aiemmilta kursseilta:
– ”Kiitos hyvästä koulutuksesta!”
– ”Kouluttajalla innostava ote. Tiukkaa faktaa kiinnostavin esimerkein ja elävä tapa konkretisoida asiaa. Kiitos!”
– ”Paljon tuli tietoa ja hyviä kokemuksia.”
– ”Hyvä kouluttaja. Voisin osallistua uudestaan hänen kursseilleen.”
– ”Hyödyllistä tietoa, vinkkejä ym. esimiestyöhön.”
– ”Oikein hyvä. Mukavaa keskustelua”
– ”Kouluttajalla selkeä ulosanti, asiantunteva, miellyttävä kuunnella.”
– ”Kiinnostavaa oli erityisesti myös muiden alojen esimiesten kokemukset!”
– ”Hyvin tietoa työlainsäädännöstä. Ja ongelmatyöntekijöistä.”
– ”Hyvä luennoitsija, monipuolinen tietämys.”
– ”Sain työkaluja tulevaan työhön.”
– ”Aiheen ympärillä oli hyvää keskustelua muiden esimieskollegoiden kanssa + kommentit pitkin päivää.”
– ”Esitys oli tasapainoinen ja hyvin aikataulutettu.”
– ”Tapausten käsittely oli paras anti. Käytännön neuvot hyviä.”
– ”Hyvä kokonaisuus, käytännönläheinen, hyviä esimerkkejä. Hyvää keskustelua.”


OHJELMA

12.45 Ilmoittautuminen ja yhteyksien tarkistus
13.00 Aloitus
15.30 Koulutus päättyy
– Pidämme lyhyen tauon sopivassa kohdassa

Palautteen eri tasot ja tavat
– Arjen huomiot ja kanssakäyminen
– Kehityskeskustelutyyppiset nostot
– Eri palautteiden oikeudelliset ulottuvuudet

Palautteen tarkoitus ja vaikutus: mitä palautteesta pitäisi seurata ja mitä siitä käytännössä seuraa?
– Valitse, mihin tartut ja mihin et
– Palautteenantotavan ja -hetken valinta
– Tasapuolisuus juridisesti ja käytännössä

Myönteinen vahvistava palaute
– Kehuvetoisuus arjen motivaattorina
– Palkitsemisen moninaiset muodot
– Avun ja tuen tarjoaminen myös ikävissä tilanteissa on työnantajan velvollisuus

Kielteinen korjaava palaute
– Varhaisen välittämisen keinot, jos työntekijä ei pääse tavoitteisiin
– Älä kiusaa kehumalla – kuinka vältät?
– Huomautukset ja varoitukset kurinpidollisina toimina

Palautteiden rajat: mitä saa ja mitä ei saa ilmaista?
– Työhön ja työn tekemiseen liittyvät palautteet
– Henkilöön liittyvät palautteet
– Mikä on kiellettyä kiusaamista ja mikä on velvollisuus ottaa puheeksi?

Eri henkilöt palautteiden antajina ja vastaanottajina: mitä voidaan oppia?
– Työnantajan edustajien palautteet työntekijöille ja toisinpäin
– Moninaiset kollegapalautteet
– Asiakaspalautteiden kehittävä käsittely

Palautteisiin palaaminen
– Askelmerkit ja lupaukset
– Luottamuksellisuus ja salassapito vai avoimuus ja tiedottaminen?
– Asiakirjojen ja muiden dokumenttien merkitys ja käyttö

Aikaa kysymyksille


Koulutuspaikka:
Etäkoulutus toteutetaan Zoomilla. Voit keskustella ja kysyä koulutuksen aikana. Lähetämme sähköpostiisi lisätietoa osallistumisinfossa ennen koulutusta.

Ajankohta:
keskiviikko 06.04.2022 klo 13.00 – 15.30

Hinta:
397 euroa
/hlö + alv 24 %. Sisältää livewebinaarin ja sähköisen luentomateriaalin.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 357 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 297 euroa /hlö + alv 24 %

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.