Palautetta linjoja pitkin (1 h)
Uusi webinaarikoulutus!
Ratekoulutus-WebAkatemia järjestää nyt koulutuksen:

Palautetta linjoja pitkin (1 h)

15.02.2023, Webinaari , Webinaari 30 tammikuun, 2023 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Tiimityö , Työilmapiiri , Vuorovaikutus

Rennot ja eteenpäin vievät palautetilanteet vahvistavat työyhteisöä

Palautteen antaminen on kestoaihe esihenkilöiden valmennuksessa, eikä etätyö ole tehnyt palautteen antamisesta helpompaa. Kenelläpä ei olisi kokemusta huonosti sujuneesta palautetilanteesta ja sen nostattamasta tunnemyrskystä, joka vaikutti negatiivisesti päätöksiin, käyttäytymiseen ja suorituskykyyn.

Palautetilanteisiin liittyvä turha jännitys ja pelko on mahdollista purkaa pois. Rento palautekulttuuri edellyttää ymmärrystä, yhdessä sovittuja pelisääntöjä. Harjoittelun myötä hyvin suunniteltu ja johdettu palautetilanne edistää luottamusta ja auttaa sitoutumaan laadukkaaseen tekemiseen.

Palautteen antamisesta ja vastaanottamisesta on mahdollista muovata turvallinen prosessi, joka rakentaa työyhteisön sisäistä luottamusta, tarjoaa selustatukea ja edistää tuloksentekokykyä.

Palautetta linjoja pitkin -koulutus helpottaa palautteen antamista ja vastaanottamista. Opit kuinka palauteprosessi alkaa palvella tarkoitustaan eli kannustavampaa työilmapiiriä ja inhimillisesti kestävää tuloksentekokykyä.

Kenelle
Palautetta linjoja pitkin -koulutus on räätälöity erityisesti lähijohtajille, esihenkilöille ja tiimien vetäjille. Koulutuksesta on hyötyä myös esim. projektijohtajalle, jolla ei ole hallinnollista esihenkilöasemaa, mutta jonka työhön kuuluu palautteen antaminen ja vastaanottaminen.

Hyödyt
– Saat vinkkejä, joita voit soveltaa välittömästi käytäntöön: miten rakennat toimivia palautekäytäntöjä ja edistät ratkaisukeskeistä palautekulttuuria.
– Opit ymmärtämään, miksi palautetilanteet jännittävät, jopa pelottavat, ja miten epämiellyttävää ilmapiiriä voi purkaa ja jännityksen tunnetta helpottaa.
– Opit käytännön esimerkkien avulla oivaltamaan, miten muovaat oman organisaation palauteprosessista helpomman ja vaivattomamman.

Kouluttaja

Pirkko Tavaila, hajautetun työn ja etäjohtamisen asiantuntija, Palautetta linjoja pitkin -kouluttaja

Kouluttajana toimii Pirkko Tavaila, hajautetun työn ja etäjohtamisen asiantuntija, Timanttia Consulting Oy

Pirkko työskentelee työyhteisöjen kehittämisen parissa yksityisellä ja julkisella sektorilla. Hänellä on vuosien kokemus asiantuntijoiden ja johtajien valmentamisesta. Pirkon erityisosaamista on menestyvän liiketoiminnan ja työhyvinvoinnin yhdistäminen kestäväksi kokonaisuudeksi.

Kouluttajana Pirkko saa kiitosta käytännönläheisestä lähestymistavastaan, monipuolisista esimerkeistään ja konkreettisista työkaluista, joita osallistuja voi soveltaa suoraan omaan työtilanteeseensa.

9.45 Yhteyksien tarkistus

10.00 Webinaari alkaa

Ratkaisukeskeisyys palautekäytäntöjen perustana
Kuinka kritiikistä muovataan tavoitteita ja toiveita
Objektiivisuus ja tunteiden ohjaus palautetilanteessa
Selkeä palauteviestintä
Törmäyttäminen takaa tuloksenteon

Aikaa kysymyksille

11.00 Webinaari päättyy

keskiviikko 15.2.2023 klo 10:00 – 11:00

– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.

197 euroa /hlö (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa koulutuksen jälkeen 6 kk ajan. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
177 euroa /hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kaksi tai useampia osallistujia:

Jos ilmoittautuminen peruutetaan myöhemmin kuin 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.