Palkanlaskennan vaativat tilanteet (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Palkanlaskennan vaativat tilanteet (1 pv)

04.06.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 17 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Palkanlaskenta on tärkeä osa toimivaa yritystä. Tule mukaan varmistamaan, että tietosi ovat ajan tasalla ja oppimaan uutta!

Tässä käytännönläheisessä ja ajantasaisessa koulutuksessa keskitytään palkanlaskennan haastaviin tilanteisiin ja erityiskysymyksiin asiantuntevien kouluttajien kanssa.

Hyödyt:

Koulutuksen jälkeen tiedät:
– miten palkka määräytyy, jos työntekijällä on useampi eri poissaolosyy päällekkäin
– milloin osa-aikainen työsopimus voidaan tehdä ja millä tavalla erilaisia työsuhteen edut määräytyvät
– miten työsuhde päätetään lomauttamisen aikana
– miten sairausajan palkka lasketaan sairauden uusiutumistilanteissa
– miten lomapalkka ja – korvaus ansaitaan ja annetaan työsuhteen muutostilanteissa
– miten sairausloma vaikuttaa vuosilomaan

Koulutus on hyödyllinen palkanlaskijoille, kirjanpitäjille, taloushallinnosta vastaaville sekä henkilöstö-ja työsuhdeasiantuntijoille.

Kouluttajat:
Kati Mattinen
, Juristi, Helsingin seudun kauppakamari – Helsingforsregionens handelskammare ry
Kati toimii Helsingin seudun kauppakamarin juristina. Hän on työoikeuden ja palkkahallinnon asiantuntija ja pidetty kouluttaja. Lisäksi Kati on yksi KauppakamariTiedon Palkanlaskenta- ja Työsuhde-teoksen kirjoittajista.

Kirsi Parnila, Johtava juristi, Helsingin Kamari Oy
Kirsi toimii Helsingin seudun kauppakamarin työoikeudellisesta neuvonnasta vastaavana johtavana juristina. Hänellä on 20 vuoden kokemus työsuhdeasioiden hoitamisesta. Kauppakamareiden valtakunnallinen koulutuspooli valitsi yksimielisesti Kirsin vuoden 2013 kouluttajaksi. Hänen asiantuntemuksensa työlainsäädännön kysymyksissä on kiistatonta. Kirsin energinen esiintyminen ja kyky kertoa asiat selkeästi ja ymmärrettävästi saavat osallistujilta loistavat arvosanat koulutuksesta toiseen.

Myös kirjallista tuotantoa on kertynyt runsaasti. Viimeksi julkaistut teokset ovat Työsopimuslaki käytännönläheisesti, Työsuhde tutuksi – esimiehen selviytymisopas, Yhteistoimintalaki käytännönläheisesti, Työsuhde käytännönläheisesti ja Työpaikan poissaolot käytännönläheisesti. Lisäksi Parnila on yksi KauppakamariTiedon Palkanlaskenta- ja Työsuhde-teoksen kirjoittajista.

8.50 Etäyhteyden avaamien

9.00 Sairausajan palkka

– palkanmaksun edellytykset
– päällekkäiset poissaolot

Osa-aikaiset työsuhteet

– erilaisia osa-aikatyösuhteita
– tasapuolisen kohtelun vaatimus

Poikkeukselliset työsuhteen päättymistilanteet

– työsuhteen päättyminen lomautuksen aikana
– työantajan ja työntekijän laiminlyönnit

12.30 Vuosiloma ja -palkat erilaisissa tilanteissa

– vuosiloman ansainta erilaisissa työnteko- ja poissaolotilanteissa
– vuosilomaa täydentävät lisävapaapäivät
– lomapalkan ja – korvauksen laskeminen poikkeuksellisissa tilanteissa
– muutostilanteet ja lomapalkka ja –korvaus
– sairaus ja vuosiloma

15.30 Tilaisuus päättyy

Kauppakamarin koulutustilat, Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki tai Etätoteutus

4.6.2024, klo 9.00-15.30

Normaalihinta:

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.