Palkka ja työkorvaus verotuksessa – verohallinnon uusi ohje (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Palkka ja työkorvaus verotuksessa – verohallinnon uusi ohje (1/2 pv)

30.09.2016, Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 30 elokuun, 2016 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Mitä työstä maksettu korvaus on verotuksessa? Milloin siitä on toimitettava ennakonpidätys, maksettava työnantajan sosiaaliturvamaksu ja annettava vuosi-ilmoitus?

Palkka ja työkorvaus verotuksessa – Verohallinnon uusi ohje -koulutuksessa kuulet, miten palkan ja työkorvauksen välinen ero tehdään Verohallinnon äskettäin päivitetyn ohjeen mukaisesti. Päivän jälkeen tunnet myös uuden ohjeen sisällön.

Verolainsäädännössä palkan ja työkorvauksen välinen ero on merkittävä erityisesti silloin, kun kyse on työnantajavelvoitteiden hoitamisesta. Aihe on ennakkoperinnän klassikko, jossa lainsäädäntö ei ole muuttunut vuosiin. Nyt kuitenkin Verohallinto on äskettäin päivittänyt aihetta käsittelevän ohjeensa.

Tilaisuudessa käsitellään myös tulkintoihin vaikuttavaa oikeuskäytäntöä, jota saadaan aihepiiristä jatkuvasti. Tule kuulemaan ja kysymään miten palkan ja työkorvauksen välinen ero tehdään.

Koulutuksen jälkeen
– tiedät mikä on palkkaa ja mikä taas työkorvausta
– tiedät, mitä eroja palkalla ja työkorvauksella on verotuksessa ja työnantajamenettelyssä
– tunnet uuden ohjeen sisällön

Asiantuntija:
Oikaisulautakunnan puheenjohtaja, HM Tomi Peltomäki, Verohallinto

08.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

09.00 Palkka ja työkorvaus verolainsäädännössä
– suoritusten tunnistaminen
– merkitys verotuksessa ja työnantajamenettelyssä

Verohallinnon uusin ohje
– työ- ja toimeksiantosuhteiden tunnusmerkit
– työsuhteen ulkopuoliset henkilökohtaiset palkkiot
– erityistilanteet
– ohjeen päivitetyt kohdat

Uusin oikeuskäytäntö
– työnantajan sosiaaliturvamaksun määräytyminen palkasta

12.00 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut:
Aamupala 08.45 ja kahvitarjoilu 10.15

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Kalevankatu 12, Helsinki

Aika:
30.09.2016

Jäsenetuhinta 350 eur + alv
Normaalihinta 450 eur + alv
Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.