Palkkahallinnon HR-palvelut (1 pv)
Taloushallintoliitto järjestää nyt koulutuksen:

Palkkahallinnon HR-palvelut (1 pv)

19.03.2019, Taloushallintoliiton koulutustilat, Helsinki Salomonkatu 17 A, Helsinki 7 helmikuun, 2019 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Miksi?
Palkka-asiantuntijoiden osaamiselle asetetaan yhä suurempia odotuksia. Sinun tulee olla palkkaprosessin asiantuntija ja aktiivinen kehittäjä, joka tuntee hyvin palkkaukseen liittyvät keskeiset HR-asiat ja joka tuottaa oikeanlaista tietoa muulle organisaatiolle. Sinun tulee ymmärtää, miten palkkahallinto linkittyy liiketoiminnan eri osioihin ja nähdä siitä syntyvä kokonaiskuva. Jos taas harkitset palkkahallinnon ulkoistamista, sinulla on hyvä olla selkeä kuva, millaista ja kuinka laajaa palvelua tavoittelet.

Kurssin oppien avulla pystyt
– varmistamaan, että palkkaukseen liittyvät henkilöstöasiat hoidetaan asiakasyrityksessäsi tai omassa organisaatiossasi laadukkaasti.
– palvelemaan asiakastasi myös palkkaprosessiin liittyvissä HR-kysymyksissä.
– tuottamaan ja kehittämään asiakasyrityksesi henkilöstöön liittyviä HR-raportteja ja mittareita.

Lisäksi kurssi auttaa sinua omassa yrityksessäsi
– varmistamaan hyvän työnantajakuvan hoitamalla oman organisaatiosi palkkaprosessin laadukkaasti
– ymmärtämään palkkaprosessiin kiinteästi liittyvät HR-asiat ja vaatimaan niiden hoitamista myös palveluntarjoajalta.
– tulkitsemaan henkilöstöön liittyviä raportteja ja mittareita

Koulutuksessa saat vastauksen mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Mitä työsopimuksen laatimiseen liittyviä asioita tulee hallita?
– Mitä asioita henkilöstöstä pitäisi raportoida?
– Mitä työnantajan lakisääteisiä velvoitteita pitäisi hallita?
– Mitkä ovat palkkaprosessin HR-roolit nyt ja tulevaisuudessa?
– Milloin kannattaa harkita palkkahallinnon ulkoistamista ja mitä ulkoistaminen käytännössä tarkoittaa?

Miten?
Lähipäivä sisältää paljon kysymyksiä, pohdintoja ja keskusteluja.
Kouluttaja on innostava oivalluttaja, jolla on pitkä kokemus taloushallinnon eri osa-alueilta ja kouluttajana toimimisesta.

Kaikille pk-yritysten henkilöstöasioista ja/tai palkanmaksusta vastaaville sekä palkanmaksun palveluntarjoajille.

Vaativuustaso: ++ Ammattilaistaso

Kouluttaja:
Hannamari Heino
, KTM, KM, väitöskirjatutkija (strateginen johtaminen, dynaamiset kyvyt, muutosjohtaminen).
Hannamarilla on monipuolinen kokemus taloushallinnosta ja -johtamisesta sekä tulosvastuullisesta johtamisesta sisältäen useita erityyppisiä ulkoistusprojekteja. Lisäksi hän on kokenut kouluttaja. Tutkijana hän on perehtynyt erityisesti strategisen muutoksen hallintaan.

08.45 – 09.00 Aamukahvi ja ilmoittautuminen
09.00 Koulutus alkaa
11.30 – 12.30 Lounas
14.00 – 14.20 Iltapäiväkahvi
16.00 Koulutus päättyy

Palkkahallinnon HR-asiat
– Erilaiset työsuhteen muodot
– Työsopimuksen laatiminen ja siihen liittyvä lainsäädäntö
– Palkkapolitiikka: palkkatason määrittelyyn liittyvät tekijät, työsuhde-edut, palkitseminen jne.
– Sairaslomat, vanhempainvapaat yms.
– Irtisanominen ja siihen liittyvä lainsäädäntö
– Muut keskeiset lakisääteiset suunnitelmat
– Raportointi ja avainmittarit liiketoiminnan kehittämisen näkökulmasta

Palkka-asiantuntijan HR-roolit
– Mitä erilaisia HR-rooleja palkka-asiantuntijan pitää hallita?
– Eri roolien kehittämistarpeet nyt ja tulevaisuudessa

Palkkaprosessin ulkoistaminen
– Ennen ulkoistamispäätöstä selvitettävät keskeiset asiat
– Mitä ulkoistetaan, mitä ei?
– Ulkoistamisen vaiheet ja muutoksen johtaminen

Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.

Taloushallintoliitto, TAL-tila, Salomonkatu 17 A, 11. krs, 00100 Helsinki

tiistai 19.03.2019

Hinta sisältää luentoaineiston, lounaat sekä aamu- ja iltapäiväkahvit.
Laita ilmoittautumisen lisätietoihin maininta, jos olet oikeutettu jäsen- tai KLT-hintaan.

Jäsenhinta Taloushallintoliiton jäsenille:
425 euroa /hlö + alv 24 %.

KLT-hinta:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Viimeinen ilmoittautumispäivä:
tiistai 05.03.2019