Palkkahallinnon tehopäivä (1 pv)
Taloushallintoliitto järjestää nyt koulutuksen:

Palkkahallinnon tehopäivä (1 pv)

28.04.2020, Etäkoulutus , Etäkoulutus 13 huhtikuun, 2020 Sampo Korppoo

Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

Koulutus toteutetaan livelähetyksenä.

Miksi kannattaa osallistua?
Palkkahallinnon ammattilaisen vaativa työ edellyttää jatkuvaa osaamisen ajantasalla pitämistä. Tehopäivässä saat hyvän kokonaiskäsityksen lakimuutosten vaikutuksista käytännön työhön. Päivän aikana käsitellään viimeisimmät työlainsäädännön muutokset ja sosiaaliturvassa tapahtuneet muutokset, jotka työnantajan ja palkkahallinnossa työskentelevien on tiedettävä. Saat kuulla, mitä olennaista on viimeksi päivitetty Verottajan ohjeistuksiin. Samoin kuulet Tulorekisterin kehityksestä ja sen vaikutuksesta palkanlaskentaan. Lisäksi tuomme esille ajatuksia oman työnkuvan ja alan toimintatapojen muutoksista ja hyvistä käytännöistä.

Miten?
Kouluttajat ovat pitkän linjan ammattilaisia. He esittävät asiat niin, että osallistujien on helppo sisäistää asioiden vaikutus päivittäiseen työhön.

Koulutus toteutetaan live lähetyksenä.

Voit osallistua koulutukseen missä vain sinulla on tietokone ja nettiyhteys.

Koulutus sopii PHT-ylläpitokoulutukseksi (1 pv)

Vaativuustaso: ++ Ammattilaistaso

Koulutustapa: Livelähetys

PHT-asiantuntijalle, palkka- ja henkilöstöhallinnon parissa työskentelevälle.

Kouluttajat:

Janne Fredman, taloushallinnon johtava asiantuntija, Taloushallintoliitto
Fredman työskentelee taloushallinnon johtavana asiantuntijana Taloushallintoliitossa. Aikaisemmin hän on toiminut taloushallintoprosessien asiantuntijana tietojärjestelmien kehityshankkeissa. Hän on toiminut Kirjanpitolautakunnan menetelmäohjeen valmistelleen työryhmän sihteerinä.

Eija Männistö, henkilöstöhallinnon johtava asiantuntija, Taloushallintoliitto
Eija Männistöllä on yli 15-vuoden tilitoimistokokemus. Hän on perehtynyt erityisesti palkkahallinnon tehtäviin ja alan kehittämiseen erilaisissa projekti- ja koulutustehtävissä. Eija toimii henkilöstöhallinnon johtavana asiantuntijana Taloushallintoliitossa.

Antti Rajamäki, Dotti Attorneys Ltd
Antti Rajamäki on työoikeuteen erikoistunut asianajaja. Hän neuvoo erityisesti työnantajia kaikissa työoikeudellisissa kysymyksissä ja asioissa mm. työsopimuksiin, työsuhteiden muutostilanteisiin, yritysjärjestelyihin, yhteistoimintamenettelyyn sekä erimielisyys- ja riita-asioihin liittyen.

Mirka Wuolijoki, vakuutusasiantuntija, Työeläkeyhtiö Varma
Mirka Wuolijoki on suuryritysten TyEL-vakuutusten hoitoon erikoistunut vakuutusasiantuntija.

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 Ajankohtaista palkkahallinnossa
– Verohallinnon ohjeistuksiin tulleet muutokset
– Tulorekisterin kehitys
Eija Männistö, Taloushallintoliitto

10.15 Tauko

10.30 Ajankohtaista työoikeudesta
– KIKY-tunnit viimeisimmän oikeuskäytännön mukaan
– Velvollisuus ilmoittaa TUTA-irtisanomisista TE-keskukselle palautuu
– Eläkeputken alaikäraja nousee

Työsuhteen ehtojen muutokset – mitä ja miten?
Työaikaan liittyviä erityiskysymyksiä

– Uuden työaikalain tulkintakysymyksiä
– Ylitöiden muodostuminen
– Työmatka, koulutus ja muut erityistilanteet
Antti Rajamäki, Dottir Attorneys Ltd

11.30 Lounas

12.00 Edellinen aihe jatkuu

13.15 Kahvi

13.30 TyEL- ja YEL-vakuuttaminen vuonna 2020
TyEL- ja YEL-vakuuttamisen erikoistilanteita ja niiden ilmoittaminen tulorekisteriin
– Milloin työnantajan maksama irtisanomisajan palkka tai -korvaus on eläkkeen alaista ansiota, milloin ei

– Vuosilomalain lisävapaapäivät
– Muuttokustannukset 50 % 1.1.2020 alkaen
– Laskutuspalvelun kautta työskentelevien eläkelaki YEL vai TyEL
– Yrittäjän palkasta maksettavan työnantajan sairausvakuutusmaksun muutos 1.1.2020 alkaen
– Vapaaehtoinen TyEL- tai YEL-vakuuttaminen, missä tilanteissa ja mitä hyötyä

Tulorekisteriin ja eläkevakuutusyhtiöön ilmoitettujen ansiotietojen tarkistaminen – palkkahallinto – tulorekisteri – eläkeyhtiö
Ansioiden ilmoittamisen vaikutukset eläke- ja etuuslaskentaan ja vakuutusmaksuihin
– Vuosityöansio korvauksissa
– Miten tulorekisteriin tehdyt takautuvat korjaukset huomioidaan korvauspäätöksissä
Mirka Wuolijoki,Työeläkeyhtiö Varma

14.30 Kahvi Ajankohtaista koronasta tilitoimiston näkökulmasta (28.4.2020 luennon aihetta päivitetään tilanteen mukaan)
– Tilitoimiston palvelutuotannin estyminen
– Asiakkaan maksuviiveet
– Näkemyksiä palkanlaskennasta

n. 16.00 Koulutus päättyy

Koulutus toteutetaan livelähetyksenä. Voit osallistua koulutukseen missä vain sinulla on nettiyhteys ja tietokone tai kännykkä. Koulutus lähetetään GoToWebinar -ohjelman kautta. Voit myös ladata aplikaation ja katsoa tämän kätevästi kännykällä.

Ohjeet etäosallistumiseen saat ilmoittautumisen jälkeen.

tiistai 28.04.2020

Hinta sisältää luentoaineiston, lounaan sekä aamu- ja iltapäiväkahvit.

Jäsenhinta Taloushallintoliiton jäsenille:
325 euroa /hlö + alv 24 %.

KLT- ja PHT-hinta:

Lyhytkestoiset koulutustilaisuudet (enintään 3 päivää):
– Jos osallistuminen yksipäiväiselle kurssille perutaan viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen, veloitamme peruutuskuluina 110 euroa + alv 24 %.
– Useampipäiväisistä kursseista veloitamme peruutuskuluina 190 euroa + alv 24 %.
– Mikäli peruutusta ei ilmoiteta lainkaan ennen kurssipäivää, veloitamme koko osallistumismaksun.
– Kurssin osallistujaa voi vaihtaa viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.

Viimeinen ilmoittautumispäivä: 23.04.2020