Palkkahallinnon vuodenvaihde – Ennakkoperintä 2023, vuosi-ilmoitukset ja niiden korjaaminen sekä tulorekisteri muutokset (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

13.01.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 22 marraskuun, 2022 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Koulutuksessa käydään läpi vuoden 2023 tärkeimmät muutokset verotuksen ja ennakkoperinnän osalta sekä tulorekisteri muutokset vuodelle 2023. Lisäksi koulutuksessa käsitellään, mitä vuosi-ilmoituksia annetaan vuodelta 2022 ja miten menetellä, mikäli niitä on tarve korjata.

Kouluttaja:
KLT, PHT, JET, palkkahallinnon asiantuntija Riikka Lehtinen,Tilitoimisto Finansia
Riikka on vahva taloushallinnon asiantuntija ja alan rautainen ammattilainen. Normaalin tilitoimistotyön lisäksi Riikka kouluttaa niin yrityksiä kuin tilitoimistoja. Hän toimii tilitoimistojen toiminnan kehittäjänä ja sparraajana, päivittäen myös eri tilitoimistojen sosiaalisen median kanavia toivomusten mukaisessa rytmissä sopimuksen mukaan.

Riikka on aktiivinen sosiaalisessa mediassa ja uskoo kouluttautumiseen ja ammattitaidon ylläpitämiseen, osaamisen jakamiseen, toisten tilitoimistojen sparraamiseen sekä yrittäjien neuvomiseen ja heidän toimintaedellytysten parantamiseen. Kirjanpidon tehtävissä hän aloitti opiskelujen ohessa vuonna 1985 ja ensimmäisen varsinaisen työpaikan tilitoimistosta sai 1986, oman tilitoimiston hän perustin vuonna 1988, 23 -vuotiaana ja sillä tiellä Riikka on edelleen.

Talous- ja palkkahallinnon taitoja pystyt hioamaan seuraavissa Riikan koulutuksissa:
– Palkanlaskennan perusteet, ilmoitukset sekä tulorekisteri
– Palkanlaskennan ilmoitukset
– Henkilökuntaedut verotuksessa ja palkanlaskennassa
– Tulorekisterin perusteet – tietojen ilmoittaminen, korjaus ja seuraamusmaksut
– Luontoisedut verotuksessa ja palkanlaskennassa

Verolainsäädännön muutokset ja ennakkoperintä 2023
– Mitä muutoksia veroperusteissa ja tuloverolain säädöksissä vuodelle 2023 on luvassa?
– Työnantajan sekä työntekijän sosiaalivakuutusmaksut vuodelle 2023
– Vuoden 2023 luontoisedut ja kustannusten korvaukset
– Verokorttimenettelyn tilanne vuonna 2023

Vuosi-ilmoitukset vuodelta 2022 ja niiden korjaaminen
– Mitä vuosi-ilmoituksia annamme vuodelta 2022
– Miten menetellä, jos annettuja ilmoituksia on tarvetta korjata

Ajankohtaista tulorekisteristä 2023
– Mikä muuttuu vuonna 2023
– Uudet ohjeet Tulorekisteri -asiointiin vuodelle 2023
– Käytännönläheinen katsaus myöhästymismaksuihin

Verohallinnon viimeaikaiset ohjeet
– Käydään läpi uusimpia verotuksen ohjeita ja oikeuskäytäntöä

Etäkoulutus

13.1.2023, klo 9:00-12:00

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.