Palvelumuotoilun perusteet haltuun (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Palvelumuotoilun perusteet haltuun (1 pv)

03.03.2020, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 15 helmikuun, 2020 Sampo Korppoo

Kehittäminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Markkinointi

Palvelumuotoilun perusteet haltuun -koulutuksessa opit hyödyntämään palvelumuotoilua omien palveluidesi kehittämisessä ja parantamisessa!

Koulutuksen jälkeen tiedät, mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan, millainen on palvelumuotoiluprosessi ja mitkä ovat asiakaslähtöisen kehittämisen periaatteet. Samalla perehdyt myös palvelumuotoilun keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä ymmärrät, kuinka palvelumuotoilua voi hyödyntää omassa organisaatiossa.

Palvelumuotoilun perusteet -koulutuksessa syvennytään seuraaviin palvelujen kehittämisen menetelmiin:
• Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
• Asiakasymmärryksen kerääminen
• Palvelumuotoilun työvälineet
• Prototyyppien kehittäminen
• Käyttäjäkokemuksen mallintaminen

Koulutus on toiminnallinen ja vuorovaikutteinen eli eri aihealueisiin johdatellaan alustuksilla, jonka jälkeen työskennellään ja keskustellaan tiimeissä. Näin pääset heti miettimään asioita omien palveluidesi näkökulmasta.

Koulutus sopii palvelumuotoilusta ja asiakaslähtöisestä kehittämisestä kiinnostuneille henkilöille toimialasta tai organisaation koosta riippumatta. Osallistujalla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta tai tietoa palvelumuotoilusta.

Asiantuntija:
KTM, lehtori Marika Alhonen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.
Marikalla on pitkä kokemus palveluiden kehittämisestä, ja hän on vetänyt lukuisia palvelumuotoilutyöpajoja.

8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

9.00 Johdanto palvelumuotoiluun
• Mitä on palvelumuotoilu?
• Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
• Palvelumuotoiluprosessin vaiheet

10.30 Tauko

10.45 Asiakasymmärryksen kerääminen
• Asiakasymmärryksen kartuttaminen ja analysointi
• Asiakaspersoonat

12.00 Lounas

12.45 Palvelumuotoilun työvälineet
• Ideointi
• Prototyyppien kehittäminen

14.15 Kahvitauko

14.30 Käyttäjäkokemuksen mallintaminen
• Palvelupolku
• Service blueprint

16.00 Tilaisuuden päätös

KTM, lehtori Marika Alhonen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

tiistai 03.03.2020

Jäsenetuhinta: 490 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta: 600 euroa /hlö + alv 24 %.

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.