fbpx
Palvelun tuotteistaminen ja hinnoittelu (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Palvelun tuotteistaminen ja hinnoittelu (2 pv)

1550 euroa /hlö + alv 24 %

1550 EUR

05.-06.11.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 13 syyskuun, 2020 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus , Liiketoiminnan kehittäminen , Projektinhallinta

(4.5)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • Koulutus oli helposti lähestyttävissä ja kouluttajalla oli laajalti osaamista ja selvästi kiinnostusta aiheesta.

  • Erittäin hyvä ensimmäiseksi koulutukseksi palvelun tuotteistukseen ja hinnoitteluun liittyen. Antoi hyvät perusvalmiudet tuotteistaa ja hinnoitella henkilölle, joka ei ole paljoa joutunut tai päässyt tekemään tuotteistusta vielä.

  • Oli mukavaa, kun kouluttaja käytti paljon konkreettisia esimerkkejä. Vastaväite kohta oli erittäin hyvä.

  • Oikein hyvä kokonaisuus!

    Koulutuksessa keskityt tuotteistamaan palvelun. Opit tuotteistamisen perusasiat ja käytännön vinkit. Saat konkreettiset tuotteistamisohjeet, syvennyt tuotteen hinnoitteluun yksityiskohtaisesti sekä saat ohjeet asiakkaiden vastaväitteiden käsittelyyn.

    Tässä koulutuksessa keskityt tuotteistamaan palvelun, joka on kehitetty esim. palvelumuotoiluprosessia hyödyntäen sekä hinnoittelemaan sen. Tuotteistettavaa palvelua varten on oltava jokin asiakkaan ongelma, jonka tuotteistettava palvelu ratkaisee. Palvelumuotoilun avulla voidaan tunnistaa ongelma, kehittää palvelun toimittamisvaihetta ja panostaa asiakaskokemukseen. Tämän kurssin aiheen, eli tuotteistuksen, avulla varmistat, että kehitettyä palvelua on helppo myydä, helppo ostaa ja helppo toimittaa. Onnistuneen hinnoittelun avulla löydät palvelulle oikean hinnan, joka antaa sekä asiakkaalle että palveluntuottajalle reilusti arvoa.

    Kenelle?
    Koulutus on suunniteltu sinulle, joka toimit palvelualan yrityksessä liiketoiminnan kehittämiseen liittyvässä tehtävässä. Koulutus painottuu asiantuntijapalveluihin. Lisäksi sitä voi soveltaa yleisemminkin palvelualalla.

    Esitiedot
    Ei ennakkotietovaatimuksia.

    Palvelumuotoilu tarjoaa toimivan prosessin ja tiedot asiakkaan ongelman ratkaisemiseen laadukkaan palvelun avulla. Tämän koulutuspaketin avulla osaat tuotteistaa kehitetyn palvelun, jolloin sen myynti ja markkinointi tehostuvat ja asiakkaan ostoprosessi helpottuu. Ensimmäinen koulutusosio kattaa tuotteistamisen perusasiat, konkreettiset tuotteistamisohjeet ja käytännön vinkit. Toisessa osiossa keskitytään tuotteen hinnoitteluun. Sisällössä keskitytään erilaisiin hinnoittelutapoihin, käsitellään eri hinnoittelutapojen sopimista erilaisiin tuotteisiin, muodostetaan menetelmä hinnoittelun suorittamiseksi sekä annetaan ohjeet asiakkaiden vastaväitteiden käsittelyyn.


    OHJELMA

    Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.

    Sisältö:

    Tuotteistamisen yleiskuva ja yleisimmät haasteet

    • Tuotteistaminen – mitä se on?
    • Erinomaisesti onnistuneen tuotteistuksen piirteitä
    • Tuotteistamisprosessin kuvaus
    • Huonosti tuotteistetun palvelun ongelmia
    • Syitä tuotteistusprojektin epäonnistumiselle


    Tuotteen ostaminen ja myynti, hinnoittelun perusteet, tuotekehitys

    • Ostamisen helpottaminen
    • Näin tuotteesta tehdään helposti myytävä
    • Hinnoittelusta lisäpotkua markkinointiin ja myyntiin
    • Palvelun ketterä tuotekehitys


    Tuotteistamisprosessi – asiakkaan ongelman ratkaisusta hinnoitelluksi palvelutuotteeksi

    • Kuka ostaa tuotteen?
    • Minkä ongelman tuote ratkaisee ja miksi asiakas ei ole vielä ratkaissut ongelmaansa?
    • Mitä uskallat luvata?
    • Miten kiteytät palvelun hyödyt?
    • Onko nimellä väliä?
    • Miten laadit konkreettiset myyntimateriaalit hinnan ja toimitussisällön avulla?


    Vinkkejä tuotteen myyntiin, tuotteistamisen yhteys palvelumuotoiluun

    • Työohjeiden ja kehitysideoiden kokoaminen
    • Hyvän myyntiesityksen laatiminen
    • Näin tarkastat, onko tuotteistuksesi onnistunut
    • Tuotteistajan toimintasuunnitelma käytännössä
    • Viisi tapaa mokata tuotteistus


    Hinnoittelu ja erilaisia tapoja hinnoitella palvelutuote

    • Miksi hinnoittelu voi ratkaista tuotteen menestyksen?
    • Tavaroiden hinnoittelun ja palveluiden hinnoittelun väliset erot
    • Hinnoittelumalleja:
      • aikaperusteinen hinnoittelu
      • kiinteät hinnat
      • arvopohjainen hinnoittelu
    • Yleisiä veloitustapoja:
      • tuntiveloitus
      • kertaveloitus
      • jatkuva veloitus, esim. kk-veloitus
      • käyttöön perustuva veloitus


    Palvelutuotteen hinnan määrittäminen

    • Kannattavan hinnoittelun periaatteet
    • Mitä hinnoittelutapaa kannattaa käyttää ja mitä ei?
    • Kolme kiintopistettä hinnan määritykseen – konkreettiset keinot
    • Miksi poikkeava veloituskeino auttaa tuotteen myynnissä?


    Hintojen korottaminen, alennukset ja hinnaston laatiminen

    • Miksi hintoja pitää korottaa?
    • Neljä tapaa hinnankorotuksille
    • Miksi asiakas haluaa alennusta?
    • Hyvän hinnaston laatiminen ja hintatestit


    Vastaväitteiden käsittely ja alennukset

    • Myynnin vastaväitteiden neljä eri tyyppiä
    • Miksi asiakas esittää vastaväitteitä?
    • Yleinen menetelmä vastaväitteiden käsittelyyn
    • Neljä yleisintä vastaväitettä ja niiden käsittely
    • Näin et joudu antamaan alennusta


    Koulutuspaikka:
    Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

    Voit osallistua koulutukseen myös etänä!

    Ajankohta:
    05.-06.11.2020

    Hinta:
    1 550 euroa
    /hlö + alv 24 %.

    Ilmoittautumisen peruutusehdot:
    Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
    Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja