fbpx
Palveluprosessien johtaminen (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Palveluprosessien johtaminen (1 pv)

697 euroa /hlö + alv 24 %

697 EUR

15.05.2019, Tapahtumatalo Bank, Helsinki Unioninkatu 20, Helsinki 25 maaliskuun, 2019 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus , Liiketoiminnan kehittäminen , Toiminnan kehittäminen

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

  • "Hyvin monipuolinen ammattilainen, otti haltuun erilaiset taustat, erittäin empaattinen, rautainen NAINEN."

  • "Ihana inspiroiva ope – asiantunteva ja paljon hyviä tarinoita."

  • "Käytännönläheinen innostava koulutus!"

  • "Erittäin asiantunteva ja jousti koulutettavien tarpeiden mukaan."

  • "Innostava ja asiantunteva."

    Palveluprosessiosaaminen – jokaisen johtajan työkalupakin peruselementti

    Palvelut ovat yhä keskeisemmässä roolissa organisaatioissa ja useiden yrityksien kilpailukyky perustuu palveluille.  Toimivat palveluprosessit rakentuvat syvälle asiakasymmärrykselle ja niiden tarkoituksena on tukea asiakkaan omaa palvelupolkua. Palveluprosessit ja palvelupolut auttavat organisaatiota kuvaamaan palvelut ymmärrettävästi ja tekemään niistä eheän kokonaisuuden.

    Palveluprosessien ammattimainen johtaminen edellyttää, että

    • ymmärretään palvelulogiikan perusasiat käytännössä ja
    • hallitaan asiakaslähtöisen palveluprosessin rakentamisen perusmallit
    • sekä toimintatavat.

    Lisäksi johtaja tarvitsee mittariston,

    • millä mitata ja johtaa palveluprosessien toimivuutta sekä tuottavuutta.

    Palveluprosessien asiakaslähtöinen toimintamalli tuo tyytyväisempiä asiakkaita, auttaa työntekijöitä hahmottamaan roolit ja vastuut, parantaa kilpailukykyä ja helpottaa päätöksentekoa.


    Kenelle

    Koulutus sopii erinomaisesti johtajille ja kaikille avainhenkilöille, jotka vastaavat palveluprosessien kehittämisestä sekä palveluista yrityksissä ja julkisella puolella.


    Mitä saat 

    • Koulutuksen aikana syvennät osaamistasi siitä, miten rakennetaan palveluprosesseja ja miten niitä johdetaan.
    • Tutustut konkreettisesti eri palveluprosessimalleihin ja niiden rakentamiseen
    • Ymmärrät paremmin tuotelogiikan (goods logic) ja palvelulogiikan erot (service logic) ja miten ne vaikuttavat johtamiseen.
    • Saat työkaluja, siihen miten yhdessä tiimisi kanssa rakennat toimivampia palveluprosesseja ja palvelupolkuja.
    • Saat näkökulmia siihen, millaisilla mittareilla palveluprosessien toimivuutta ja tuottavuutta voidaan tarkastella

    Kouluttaja

    Krista Keränen on väitellyt tohtoriksi Cambridgen yliopistosta aiheenaan palveluliiketoiminnan johtaminen, yhteiskehittäminen ja palvelumuotoilu/palveluinnovaatiot. Hän on toiminut Laurea-ammattikorkeakoulussa mm. innovaatio- ja yrittäjyysjohtajana sekä vastannut palveluliiketoiminnan tutkimuksesta. Yrittäjänä hän on toiminut yli 20 vuotta.

    Krista on innokas yhteiskehittämisen työkalujen kehittäjä. Vuonna 2013 Krista voitti eurooppalaisessa innovaatiokilpailussa Capacity Building-kategorian pääpalkinnon CoCo-työkalupakilla. Vuonna 2018 Kristan BOOST+INNO pelin kehitysprojekti Laureassa valittiin maailman parhaiden palvelumuotoiluprojektien joukkoon Service Design Award 2018 -kisassa.

    Kristalle on kertynyt kokemusta yli 300 koulutuksen/työpajan vetämisestä, joiden aiheita on ollut palveluliiketoiminnan kehittäminen, yhteiskehittäminen (co-creation), muotoiluajattelu (design thinking, service design) ja innovaatiot.

    Nykyisin Krista kouluttaa sekä konsultoi organisaatioita oman yrityksensä Vision Factory Oy:n kautta ja on mukana Laurean innovaatioprojekteissa sekä toimii kahden yrityksen hallituksessa.


    Ohjelma

    8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

    9.00 Koulutus alkaa

    • Koulutuspäivä on interaktiivinen ja osallistava

    Palveluprosessien johtaminen

    • Lähtötason ja tavoitteiden tunnistaminen, kehittäminen ja johtaminen

    Tuotelähtöinen ajattelu ja palvelulähtöinen ajattelu

    • Goods logic ja service logic – mikä ero, mitä yhteistä
    • Ominaisuudet yrityksen tai julkisen organisaation toimissa

    Palveluprosessi, palvelupolku, palvelukohtaaminen

    • Mitä nämä ovat?
    • Sisäinen ja ulkoinen
    • Johtaminen ja kehittäminen

    Palveluprosessimallit ja niiden rakentaminen

    • Rakennamme konkreettisesti palveluprosesseja

    11.30 Lounas

    12.15 Koulutus jatkuu

     Palveluprosessien ylläpitäminen ja kehittäminen

    • Innovaationäkökulma

    Mittarit

    • Miten saamme tietoa palveluprosessien toimivuudesta ja tuottavuudesta

    14.15 Kahvitauko

    Miten tästä eteenpäin

    • Caset – vinkit ja sudenkuopat
    • Miten johdan palveluprosesseja – Best practises ja työkalut
    • Tee edes tämä

    16.00 Koulutus päättyy


    Koulutuspaikka: Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, Helsinki

    Ajankohta: 15.5.2019

    Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

    Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)


    Peruutusehdot:

    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

    Kouluttajan muut kurssit

    Samankaltaisia kursseja