Patentoinnin perusteet ja käyttö tuotekehityksen tukena (2 h)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Patentoinnin perusteet ja käyttö tuotekehityksen tukena (2 h)

04.09.2019, Webinaari , Webinaari 20 elokuun, 2019 Sampo Korppoo

Toiminnan kehittäminen , Webinaarit

Mihin kaikkeen patenttia voidaan hakea? Miksi patenttia tulisi hyödyntää? Mitä lisäarvoa patentilla on yritykselle? Miten patentin hakeminen käytännössä tapahtuu? Millaisia virheitä patenttien osalta yleensä tehdään?
Patenttien hyödyntäminen oikealla hetkellä ja oikeissa tilanteissa voi suojata yrityksen sijoituksia ja tuoda yritykselle merkittävää lisäarvoa. Patentoimalla yritys voi parantaa tuotekehitystään ja kasvattaa liiketoimintaansa. Patentointiprosessissa tulee kuitenkin huomioida yleisimmät virheet, esimerkiksi liian vähäinen tai liian myöhäinen patentointi sekä liian vähäiseen patenttimäärään luottaminen.

Tässä koulutuksessa saat tietoa patenteista ja niiden hyödyntämisestä; mitä patentti suojaa, milloin patenttia kannattaa hyödyntää ja miten. Koulutuksessa käydään käytännönläheisesti läpi patentin hakuprosessia, patentoinnista saatavia hyötyjä, mahdollisia ongelmakohtia patentoinnissa sekä ratkaisuja näihin ongelmiin. Koulutuksen jälkeen sinulla on työkalut hoitaa yrityksesi patentointiasiat kuntoon!

– Tutkimustyön tai tuotekehityksen parissa työskenteleville
– Patentinhakijoille
– Konsulteille
– Lakimiehille
– Muille patenteista tietoa tarvitseville

Kouluttaja:
Krister Karlsson
, Eurooppapatenttiasiamies, Kolster Oy Ab
Krister on toiminut työuransa aikana mm. yliopistotutkijana, patenttiasiamiehenä Kolsterilla sekä in-house patenttiasiamies- ja IPR Manager -tehtävissä öljynjalostusteollisuudessa. Kristerillä on kokemusta myös markkinaoikeudessa markkinaoikeusinsinöörinä toimimisesta. Laajan työkokemuksen vuoksi Krister hallitsee hyvin koko patenttiprosessin, patenttihakemuksen laadinnasta myönnettyyn patenttiin ja väiteasioihin Suomessa ja ulkomailla.

09:00 Tervetuloa webinaariin!

09:05 Mikä patentti on ja mihin sitä voi hakea?

– Patentti keksintöjen suojamuotona ja kauppatavarana
– Patentin eri suojamuodot ja erikoisalueet
– Patentoimisen tuomat hyödyt

10:15 Patentin hakuprosessi ja yleisimmät ongelmatilanteet

– Kansallinen ja kansainvälinen hakuprosessi
– Yleisimmät virheet ja ongelmatilanteet, miten vältät nämä?

11:00 Webinaari päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina

04.09.2019

/hlö + alv 24 %. Lisäosallistujat samasta organisaatiosta 99 euroa /hlö + alv 24 %.

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)