Pelillistäminen viestinnässä (90 min)
Uusi valmennus!
Ratekoulutus-WebAkatemia järjestää nyt koulutuksen:

Pelillistäminen viestinnässä (90 min)

17.06.2021, Webinaari , Webinaari 9 kesäkuun, 2021 Sampo Korppoo

Digitalisaatio ja uudet teknologiat , Kehittäminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Markkinointi , Toiminnan kehittäminen , Viestintä

Tule mukaan vuoropuheluun pelinaisten ja pelimiesten aamuun, sekoittamaan pakkaa viestinnän ja pelillistämisen tulevaisuudesta!

Tarjolla tiukkaa dataa tutkimustuloksista sekä tulevaisuuden näkymistä.

Pelillistämisen avulla saat asiakkaasi mukaan kokeilemaan tuotteitasi. Pelillistämisen keinoin ihmiset viettävät yhä enemmän aikaa palveluidesi parissa, jolloin viestisi yleisöllesi on erilainen ja kokemus pysyy heidän mielessään!

Pelillistämistä voidaan käyttää mm. verkkokoulutuksessa, markkinoinnissa, tuotteiden kaupallistamisessa, viestinnässä ja tutkimuksessa.
Tilaisuuden aikana perehdymme mm. neljään erilaiseen case studyyn, joita on toteutettu eri toimialoille ja ikäryhmille.

Viestin saaja haastaa itseään ja muita ympäristössä olevia hauskalla tavalla. Oikein rakennetun tarinan avulla osallistujan sitoutumistaso on korkea ja näin saavutetaan myös erinomainen muistijälki. Hyvän tarinan avulla saadaan vahva sitoutumisaste, jolloin palveluun palataan mielellään uudestaan.

Hyödyt
Pelaamista voidaan käyttää useimpien viestinnän tarpeiden toteuttamiseen. Kokemusta voidaan käyttää perehdytykseen, tuotemyyntiin, asiakastukeen, asiakashankintaan, sisäiseen viestintään, tuotetestaukseen… mielikuvitus on rajana.
Uudenlaisen lähestymistavan kautta saavutetaan organisaatiossa aina jokin muutos. Se voi olla parempi oppimiskokemus, korkeampi asiakaspalaute, organisaation tärkeiden arvojen vahvistaminen tai käyttäytymisen muutosten seuranta.

Kouluttaja

Kristian Laiho, viestinnän ja kehittämisen asiantuntija

Kouluttajana toimii Kristian Laiho, joka on ollut yli 20 vuotta eri mediatalojen ja kustannusalan kehitystehtävissä Suomessa ja merkittävimpien kansainvälisten toimijoiden asiantuntijana sekä toimitus- ja kehitysjohtajana. Taustalla on työsarkaa mm. City-lehdissä, Ellibsissa, OCLC:n ja Ingram Digitalin Skandinavian johtajana sekä asiantuntijana Teknologiateollisuus Ry:n hankkeessa. Lisäksi hän on vetänyt kymmenittäin erilaisia kehitysprojekteja Business Finlandin rahoittamissa mediaan liittyvissä konseptitoteutuksissa.

8:45 Yhteyksien tarkistus

9:00 Tervetuloa Webinaariin!

Mitä pelillistäminen on?
– Kuka sitä tekee
– Lyhyt historiikki

Median pirstaloituminen
– Teknologian vaikutus sisällöntuotantoon
– Konvergenssin aiheuttamat muutokset

Historiasta tulevaisuuteen: 1990-luvulta nykyhetkeen ja 2030-luvulle

Viitekehys erilaisten työkalujen käytöstä

Mobiililaitteiden vaikutus ihmisen käyttäytymisen muutoksiin

Trendit ja näiden muutosnopeus

Yliopistojen ja korkeakoulujen näkymä pelillistämiseen oppimisessa

Yritysten toimintamalleja pelillistämisen ja viestinnän integraatiossa

Aikaa kysymyksille

10:30 Webinaari päättyy

17.6.2021 klo 9.00 – 10.30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin

197 euroa / osallistuja + alv 24 %.
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujan katsottavissa koulutuksen jälkeen 6 kk ajan. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
177 euroa / osallistuja + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on kaksi tai useampia osallistujia.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.