Perehdytysprosessin kehittäminen (1 pv)
PERUTTU. Koulutus siirtyy koronatilanteen takia, uusi pvm vahvistetaan pian.
järjestää nyt koulutuksen:

Perehdytysprosessin kehittäminen (1 pv)

26.05.2020, Hotel Haven, Helsinki Unioninkatu 17, Helsinki 1 huhtikuun, 2020 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Työilmapiiri

Koulutus antaa sinulle kattavan kuvan pereh­dy­tys­pro­sessin merki­tyk­sestä, sisäl­löstä ja sen onnis­tu­misen edel­ly­tyk­sistä. Koulu­tuk­sessa paneu­dumme pereh­dy­tys­pro­sessin suun­nit­teluun ja toteu­tukseen, yksilön huomioi­miseen sekä pereh­dyt­täjän vastuuseen. Keski­tymme siihen, miten hyvän pereh­dy­tyksen avulla voi vaikuttaa posi­tii­vi­sesti uuden työn­te­kijän oppi­miseen, innos­tu­miseen ja sitou­tu­miseen uuteen työhön.

Hyödyt osallistujalle
– Saat työkaluja pereh­dy­tys­pro­sessin suun­nit­teluun ja kehit­tä­miseen
– Tunnistat työn­te­kijän oppi­mista ja sitou­tu­mista edis­tävät tekijät
– Opit, miten voit huomioida työn­te­ki­jöiden yksi­löl­li­syyden pereh­dy­tyk­sessä
– Kuulet viimei­simmät tutki­mus­tu­lokset pereh­dyt­tä­mi­sestä ja sen hyödyistä
– Saat ajan­koh­taisia käytännön vinkkejä pereh­dy­tyksen toteu­tukseen
– Pien­ryh­mä­työs­kentely mahdol­listaa keskus­te­levan ilma­piirin, jossa osal­lis­tujat pääsevät jakamaan koke­muk­siaan

Koulutus on suun­nattu kaikille pereh­dy­tyk­sestä vastaa­ville henki­löille, johdolle, esimie­hille ja HRD-ammat­ti­lai­sille.

Kouluttaja:
Yrityskouluttaja Annina Eklund on tekno­lo­gia­teol­li­suuden ja työp­sy­ko­logian asian­tun­tijana Brikin ammat­ti­tai­toinen yritys­kou­luttaja. Annina on valmis­tunut diplomi-insi­nöö­riksi Aalto-yliopis­tosta, jossa hän opiskeli tekniikan lisäksi työp­sy­ko­logiaa ja johta­mista. Työko­ke­musta Anni­nalla on tekno­lo­gia­teol­li­suuden asian­tun­ti­ja­teh­tä­vistä, projek­ti­työs­ken­te­lystä sekä pitkä­jän­tei­sestä tutkimus- ja kehi­tys­työstä. Anninan tavoit­teena on hyödyntää sekä teknistä järjes­tel­mäl­li­syyttä että ihmis­nä­kö­kulman ymmär­tä­mistä orga­ni­saa­tioiden kehit­tä­mis­työssä.

Annina kouluttaa sekä avoi­missa koulu­tuk­sissa, että tilaus­kou­lu­tuk­sissa ja toteuttaa asiak­kaille räätä­löityjä kehi­tys­pro­jekteja. Lisäksi hän kirjoittaa kirjoja ja blogi­tekstejä sekä seuraa aktii­vi­sesti alan tieteel­listä tutki­musta.

Erityis­osaa­mi­sa­lueet: kehi­tys­pro­jektit, pereh­dytys, tiimityö, työelä­mä­taidot ja saa­misen kehit­tä­minen.

Anninaa kiin­nostaa, miten yksi­löiden ja tiimien poten­tiaali voidaan löytää, ja miten siihen voidaan vaikuttaa käytän­nössä johta­misen eri keinoin.

8:30 Ilmoit­tau­tu­minen ja aamiainen

9:00 Ihminen pereh­dy­tyksen keskiössä
– Miksi pereh­dytys on tärkeää?
– Pereh­dy­tyksen tavoitteet
– Pereh­dy­tyksen onnis­tu­misen perusta

10:30 Tauko

10:45 Pereh­dy­tys­pro­sessin suun­nittelu
– Pereh­dy­tys­suun­ni­telmaan laati­minen
– Pereh­dy­tys­pro­sessin osa-alueet
– Pereh­dy­tys­pro­sessin kesto
– Yksi­löl­lisen pereh­dy­tys­pro­sessin mahdol­lis­ta­minen
– Kehit­ty­misen seuranta

11.30 Harjoitus: Pereh­dy­tys­pro­sessin etene­minen

12:00 Lounas

13:00 Pereh­dyt­täjän taidot
– Pereh­dyt­täjän vastuu
– Hyvän pereh­dyt­täjän ominai­suudet
– Työkaluja käytännön pereh­dy­tykseen

14:15 Kahvi

14:30 Psyko­lo­ginen sopimus ja sitou­tu­minen
– Arvot, odotukset ja luot­tamus
– Molem­min­puo­linen sitou­tu­minen
– Mihin pereh­dytys päättyy?

16:00 Tilaisuus päättyy

Hotel Haven, Unioninkatu 17, 00130 Helsinki

tiistai 26.05.2020

– sisältää koulu­tus­ma­te­ri­aalit, aamiaisen, lounaan ja kahvitarjoilut. Lisäksi hintaan sisältyy kirja Tervetuloa meille! – Uuden työntekijän perehdytys.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.