Photoshop CC2024 -uudet ominaisuudet ja tekoälyn hyödyntäminen (1 pv)
Corellia Helsinki järjestää nyt koulutuksen:

Photoshop CC2024 -uudet ominaisuudet ja tekoälyn hyödyntäminen (1 pv)

22.04.2024, Corellia Helsinki, Helsinki Vuorikatu 20 A, Helsinki 24 tammikuun, 2024 Sampo Korppoo

Tekoäly , Tieto- ja viestintäteknologia , Tietokoneohjelmistot

Kuvankäsittelyn periaatteet ovat pysyneet pääsosin muuttumattomina menneet vuodet. Generatiivisen tekoälyn (Generative AI) esiinmarssi muuttaa kuvankäsittelyä peruuttamattomasti ja tuo mukanaan kokonaan uusia mahdollisuuksia sekä työtapoja. Uutta kuvasisältöä luodaan tekstikehotteilla (Text Prompt), jolloin rajoituksena on lähinnä oma mielikuvitus! Nyt nämä uudet tekniikat ovat tulleet osaksi tutun Photoshopin työkalupakkia. Tässä tehokkaassa päivän koulutuksessa tutustumme käytännön harjoittein viimeisimpien Photoshop-innovaatioiden hyödyntämiseen arkisessa kuvatyöskentelyssä.

Koulutuksen teemoja ovat mm:
– Neuraalien suotimien (Neural Filters) hyödyntäminen
– Käyttöliittymäuudistukset kuten kontekstuaalinen tehtäväpalkki (Contextual Task Bar)
– Uudet valintatyökalut ja automatiikat
– Uudet kuvakorjailutyökalut kuten Remove Tool
– Uuden kuvasisällön luominen tekoälyn avulla Photoshopissa (Generative Fill)
– Kuvasuhteen muutokset ja kuvan jatkaminen tekoälyn avulla (Generative Expand)
– Adobe Firefly- tekoälypalvelun käyttö
– Muut uudistukset viimeisimmissä Photoshopin versioissa

Kenelle
Kurssi on suunniteltu kaikille Photoshop-käyttäjille jotka haluavat käyttöönsä viimeisimmät Photoshop-tekniikat ja työtavat.

Kouluttajat:

Juha Laamanen, CEO, partner, ACI
Juhan tausta on valokuvaajan ammatissa josta hän siirtyi kouluttajaksi vuonna 2005. Juha on myös sertifioitu Adobe kouluttaja (Adobe Certified Instructor) ja erikoistunut Adoben julkaistyökalujen kouluttamiseen markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.

Sampo Korkeila, Graafinen suunnittelija, Adobe Certified Instructor, ACE – Design Master
Sampo Korkeila, graafinen suunnittelija, Adobe Certified Instructor, ACE – Design Master
Sampo on kokenut graafinen suunnittelija ja monipuolinen kouluttaja. Sampo aloitti graafisella alalla vuonna 1995 ja on toiminut itsenäisenä freelance-suunnittelijana vuodesta 1998 lähtien. Kouluttajan työhön Sampo ajautui puolivahingossa vuonna 1997 ja on siitä lähtien toiminut aktiivisena ja tunnettuna kouluttajana alallaan. Asiakkaat arvostavat Sampon ihmisläheistä kouluttamista ja terävää ongelmanratkaisukykyä. Corellian lisäksi Sampo toimii tuntiopettajana Aalto yliopistossa (Visuaalisen viestinnän muotoilun koulutusohjelma).

Uudet valintojen ja syväämisen työtavat
– Object selection tool
– Select Subject-automaattinen kohteen valinta
– Automaattinen taustan poistaminen (Remove Background)
– Remove Tool

Kuvakorjailua 2024
– Neural Filters-parhaat käytännöt
– Skin Smoothing
– Smart Portrait
– Colorize
– Harmonization
– Super Zoom
– Depth Blur
– JPEG Artefacts removal
– Photo Restoration

Generative Fill-kuvasisällön muokkaus tekoälyä hyödyntäen
– Uudet sisällöt tekstikehottein
– Uusien kuvataustojen luominen
– Elementtien poistaminen
– Generatiivisen tekoälyn hyödyntäminen kuvakorjailussa
– Elementtien sisällön korvaaminen
– Materiaalimuutokset

Generative Expand- Kuvasuhteen ja koon muutokset tekoälyllä
– Sama kuva pysty, neliö ja vaakaformaatissa
– Tekoäly rajaustyökalussa
– Esimerkkejä ja harjoituksia

Adobe Firefly- Generative AI selaimessa
– Text to Image
– Generative Fill
– Text effects
– Generative Recolor
– Tulevaisuuden näkymiä

Corellia Helsinki Oy, Vuorikatu 20 A, 00100 Helsinki
Myös etäosallistuminen Microsoftin Teams -järjestelmällä

22.4.2024, klo 9-16

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.