Pitäisikö ottaa puheeksi? (2 h)
Uusi käytännönläheinen koulutus!
järjestää nyt koulutuksen:

Pitäisikö ottaa puheeksi? (2 h)

23.04.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 16 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , Haastavat tilanteet työyhteisössä , Itsensä kehittäminen , Johtaminen , Tiimityö , Työhyvinvointi, -ilmapiiri , Viestintä ja vuorovaikutus

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Koulutuksessa oli asiantunteva, monipuolinen ja ajatuksia herättävä sisältö. Lisäksi koulutuksesta sai hyviä käytännön neuvoja".

Työkaluja parempaan vuorovaikutukseen

Kannattaako työpaikalla ”nostaa kissa pöydälle”, jos se viihtyy hyvin sen allakin? Entä onko suoraan puhuminen ilkeiden ihmisten etuoikeus vai napakkaa ja hyvää viestintää?

Pitäisikö ottaa puheeksi? -koulutuksesssa näihin ja moniin muihin vuorovaikutuksen outouksiin pääset tarttumaan rohkealla ja rennolla otteella.

Haastavat ja tunteikkaat keskustelut työpaikoilla kuluttavat aikaa ja energiaa, mutta haitallisinta on se, jos keskusteluja ei käydä. Jos ei puhuta, teemme helposti omia analyysejä ja johtopäätöksiä – loppuhan onkin sitten historiaa.

Toistakymmentä vuotta työyhteisöjen ohjaajana, sovittelijana ja valmentajana toiminut Petri Mattila on osallistunut haastavien vuorovaikutustilanteiden käsittelyyn ja purkuun erilaisten tiimien kanssa ympäri Suomea. Nämä kokemukset ja niistä syntyneet käytännönläheiset opit hän on nyt muokannut napakkaan kahden tunnin Pitäisikö ottaa puheeksi? -koulutukseen, jossa on tilaa niin huumorille kuin uusille oivalluksillekin.

Kenelle
    Tämä rento ja käytännönläheinen koulutus on tarkoitettu
    – työryhmille ja tiimeille
    – jokaiselle, joka haluaa kehittää omia vuorovaikutus- ja palautteenantotaitojaan.

Paremmat vuorovaikutustaidot ja kyky selvitä konflikteista luovat hyvinvointia kaikille.

Hyödyt
    – Kykysi tarttua haastaviin keskusteluihin kehittyy
    – Taitosi viedä keskusteluja hyödylliseen suuntaan kasvaa
    – Energiasi alkaa kohdistua oikeasti hyödyllisiin asioihin
    – Jännite ja stressi vähenee
    – Säästyt motivaation menetykseltä
    – Saat työkaluja parempaan vuorovaikutukseen

Petri Mattila on työnohjaaja, työyhteisösovittelija ja valmentaja
    Petri Mattila, toimitusjohtaja, Uniquemind Oy
    Petri Mattila on tamperelainen työnohjaaja, työyhteisösovittelija ja valmentaja, jonka intohimona tasapainoinen työelämä. Ennen omaa koulutus- ja valmennusuraa Petri toimi laajasti sosiaali- ja kasvatussektorilla monenlaisissa työtehtävissä. Oma kokemus erilaisten työympäristöjen haasteista on muovannut ainutlaatuisen työotteen, jossa haastavatkin vuorovaikutustilanteet voidaan kohdata uteliaasti niistä samalla oppien.

Palautetta Petrin aiemmista koulutuksista:
    – ”Koulutuksessa oli asiantunteva, monipuolinen ja ajatuksia herättävä sisältö. Lisäksi koulutuksesta sai hyviä käytännön neuvoja”.

12:45 Tervetuloa linjoille, yhteyksien tarkistus
    13:00 Koulutus alkaa

Miksi asioiden puheeksi ottaminen on meille hankalaa
    Miksi kannattaa kehittää keskustelutaitoja
    Miten valmistautua haastaviin keskusteluihin
    Toimivat menetelmät haastavissa keskusteluissa
    Miten voi johtaa ja kuljettaa haastavia keskusteluja
    Miten eri vuorovaikutusmallit toimivat
    Toimiva palautteenanto ja vastaanotto
    Kuinka voi johtaa itseään rohkeasti vuorovaikutustilanteissa

15:00 Koulutus päättyy

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Voit kysyä ja kommentoida Zoomin chatissa. Saat osallistumisinfon ja linkin sähköpostiisi ennen koulutusta.

tiistai 23.04.2024 klo 13-15

297 euroa /hlö + alv 24 %.
    – sisältää sähköisen koulutusmateriaalin

Ryhmäetuhinnat:
    257 euroa /hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa,
    227 euroa /hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampia osallistujia.

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Myös yrityskohtaiset toteutukset:
    Ota yhteyttä: toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.