PL-200 Microsoft Power Platform Functional Consultant (3 pv)
Corellia Helsinki järjestää nyt koulutuksen:

PL-200 Microsoft Power Platform Functional Consultant (3 pv)

14.-16.03.2022, Corellia Helsinki, Helsinki Vuorikatu 20 A, Helsinki 11 maaliskuun, 2022 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Tällä kurssilla käydään läpi Microsoft Power Platformin keskeisimmät asiat, jotta voit toimia toiminnallisen konsultin roolissa. Kurssilla saat syvemmän katsauksen Microsoft Power Platformin ominaisuuksista ja opit itse tekemään Power Apps-sovelluksia, käyttämään Dataverse -datalähdettä, luomaan Power BI-raportteja sekä automatisoimaan prosesseja Power Automaten avulla. Lisäksi kurssilla käydään läpi miten pystyt rakentamaan Chatbotin Power Virtual Agentin avulla.

Kurssin sisältö ei vaadi syvää teknistä osaamista, vaan antaa enemmänkin työkalut ja eväät toimia mukana Power Platformilla toteutettavien ratkaisujen määrittelyssä ja toteutuksessa.

Koulutus valmistaa Microsoftin viralliseen sertifiointitestiin Exam PL-200: Microsoft Power Platform Functional Consultant. Suoritettava sertifointi on Microsoft Certified: Power Platform Functional Consultant Associate.

Kurssi on suunnattu henkilöille, jotka tulevat toimimaan Power Platform ratkaisujen toteutusprojekteissa määrittely- ja suunnittelutehtävissä, sekä toimivat toteuttavan organisaation ja tilaajan välissä.

Esitietovaatimukset
Kokemusta tietojärjestelmien toteutusprojekteista. Kokemus tietokannoista ja tietoturvasta on eduksi. Aiempaa kokemusta Microsoft Power Platform tuotteista ei vaadita. Hyvät tietokoneen ja Internetin käyttötaidot vaaditaan.

Kouluttajat:
Ilkka Suvanto

Ilkka Suvanto on vuodesta 2003 lähtien keskittynyt Microsoft teknologialla toteutettavien ratkaisujen konsultointiin ja koulutukseen. Hänellä on vahva projektinhallinnan tausta ja toiminut useissa eri organisaatioissa projektitoiminnan vastuullisena kehittäjänä (PMO), sekä toteuttanut useita satoja projektisalkunhallinnan ratkaisuja ja koulutuksia eri asiakkaille.

Liiketoimintatarpeiden ratkaisukonsulttina Ilkka on keskittynyt Microsoft teknologian hyödyntämiseen erityisesti M365 ja Power Platformilla. Laaja tuntemus sovelluksien mahdollisuuksista ja liiketoiminnan tarpeista yhdistettynä haluun auttaa organisaatioita saavuttamaan helppokäyttöisiä työkaluja, tekee Ilkan osaamisesta ainutlaatuista.

Kouluttaminen ja tiedon jakaminen on saavuttanut erityisen aseman Ilkan työelämässä ja vapaa-ajalla. Hän on tuottanut useita koulutusmateriaaleja ja kirjoittanut kirjan ”Project Online -opas” yhdessä kollegojen kanssa. Lisäksi hän on mukana kehittämässä Suomen purjehduksen opetustoimintaa vastuullisena kouluttajana.

Jussi Roine, Partner, Microsoft Certified Trainer, Azure Solutions Architect Expert
Jussi on jo 20 vuoden ajan kouluttanut ja konsultoinut asiakkaita haastavissa pilvi- ja hybriditoteutuksissa Azuren ja Microsoft 365:n kanssa. Aiemmin mm. Microsoftilla ja Sulavalla työskennelleellä, Jussilla on laaja ja syvällinen kokemus erityisesti Azure-arkkitehtuureista ja ratkaisuista.

Module 1: Introduction to Microsoft Power Platform
This module will provide the learner with background about Microsoft Power Platform and its 4 key components: Power Apps, Power Automate, Power BI, and Power Virtual Agents.

– Microsoft Power Platform overview

Module 2: The Functional Consultant role
In this module, students will learn more about the functional consultant role and the skills required to successfully implement a Microsoft Power Platform solution for an organization.

– Consultant skills overview
– Create and validate documentation
– Engage stakeholders
– Perform quality assurance
– Configure integrations

Module 3: Work with Dataverse
In this module, students will learn about creating a data model in Microsoft Dataverse, including importing data, using tabular reporting options, and configuring security. They will also learn about creating easy AI with AI Builder.

– Work with the data model
– Create and manage processes
– Work with AI Builder
– Configure Dataverse settings
– Import and export data
– Use tabular reporting options
– Configure security settings

Module 4: Make Power Apps
In this module, students will learn the business value of the three types of Power Apps. They will then learn to how to configure and design them, including user experience considerations for each type of application.

– Make model-driven apps
– Make canvas apps
– Make portal apps

Module 5: Build Power Automate flows
In this module, students will learn how to automate business processes using Power Automate flows, business process flows, and UI flows.

– Build flows
– Build business process flows
– Build UI flows

Module 6: Work with Power Virtual Agents
In this module, students will learn how to automate customer interactions with a chatbot using Power Virtual Agents.

– Create a chatbot
– Configure topics
– Automate and integrate
– Configure entities
– Test and publish chatbots

Module 7: Analyze data with Power BI
In this module, students will learn how to work with Power BI Desktop and Power BI Service to analyze data and create visualizations.

– Get started with Power BI
– Model data in Power BI
– Create visualizations
– Create dashboards
– Publish and share in Power BI

Corellia Helsinki Oy Vuorikatu 20 A 00100 Helsinki
Etäosallistuminen Microsoftin Teams -järjestelmällä

14.-16.3.2022

1 690 euroa

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.