Power BI 1 -perusteet (1 pv)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

Power BI 1 -perusteet (1 pv)

04.06.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 27 maaliskuun, 2024 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

(4)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Asiallinen kurssi hyvällä ja ymmärrettävällä sisällöllä. Myös kouluttajan esitystapa oli johdonmukainen ja selkeä."

• "Oikein miellyttävä ja tehokas verkkokurssi. Hyvin aikataulutettu, ei tullut kiire tehtävissä ja taukojakin pidettiin sopivasti."

• "Mielenkiinto säilyi koko päivän. Kiitos hyvästä koulutuksesta!"

Haluatko ymmärtää Power BI:n perusteet ja oppia yhdistämään tietoa useasta erityyppisestä tietolähteestä yhdeksi valmiiksi dashboard-raportiksi? Astu nyt tielle kohti raportoinnin mestaruusluokkaa!

Tässä koulutuksessa opit hyödyntämään Microsoftin Office 365 -palveluun liittyvää Power BI -pilvipalvelua sekä ilmaista Power BI Desktop -ohjelmaa. Opit luomaan ns. tietomallin sekä tekemään tiedoilla laskentaa, luomaan raportteja ja visualisointeja.

Tavoite
    Koulutuksen jälkeen osaat luoda tietomallin ja sen pohjalta visualisointeja. Opit myös julkaisemaan sekä jakamaan raportteja ja niiden visualisointeja Power BI -pilvipalvelussa. Lisäksi tutustut Power BI:n lisensointimalliin.

Ohjelmaversio
    Koulutuksessa käytämme uusinta Power BI Desktop -versiota. Power BI sovelluksen saat ladattua mm. seuraavista paikoista: Microsoft Storesta, Software centeristä, yrityksen omasta IT-portaalista tai tästä linkistä (64 bit); Download Power BI Desktop from Official Microsoft Download Center

Joissain organisaatioissa voi myös vaatia IT-tuelta asennuksen.

Koulutus ei sovellu Mac-koneiden käyttäjille.

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka haluavat oppia tekemään perusraportteja Power BI -ohjelmistolla.

KouluttajaJuhana Liesimaa
    Juhana Liesimaa

Juhana kouluttaa laajasti Office-ohjelmia ja O365-ratkaisuja sekä Accessia, Lotus Notesia ja yritysten omiakin ohjelmia. Excel on kuitenkin ylitse muiden ja hänen vahvinta osaamistaan ovatkin Excelin BI-työkalut. Junnun mielestä kouluttajan työssä parasta on tavata uusia ihmisiä ja löytää entistä parempia työtapoja.

Palautetta aiemmista koulutuksista
    ”Asiallinen kurssi hyvällä ja ymmärrettävällä sisällöllä. Myös kouluttajan esitystapa oli johdonmukainen ja selkeä.”
    ”Oikein miellyttävä ja tehokas verkkokurssi. Hyvin aikataulutettu, ei tullut kiire tehtävissä ja taukojakin pidettiin sopivasti.”
    ”Mielenkiinto säilyi koko päivän. Kiitos hyvästä koulutuksesta!”

Koulutus on yksipäiväinen
    – aloitus klo 9.00
    – koulutus päättyy klo 16.00

Koulutuksen sisältö:

OSA 1 (Aamupäivä)

Johdanto: Mikä on Power BI?

– Power BI:n esittely
    – Pikainen katsaus käyttöliittymään
    – Power BI:n lisenssimallit
    – Mitä minun pitää tietää ja ymmärtää tietolähteistä

Power BI Desktop: Ensi askeleet

– Power BI Desktop, mitä ja miksi
    – Vaatimukset tietolähteelle
    – Tiedon noutaminen ulkoisesta lähteestä, esimerkkeinä mm. Excel, CSV, www-sivut, tietokannat
    – Tietomallin luonti
    – Visualisointi
    – Julkaisu

OSA 2 (Iltapäivä)

Power BI -pilvipalvelu: Tarvitset vain selaimen

– Power BI -pilvipalvelu
    – Raporttien luonti ja muokkaus pilvipalvelussa
    – Koontinäytöt, raportit ja tietojoukot
    – Koontinäytön luonti
    – Raportin jakaminen ja automaattiset päivitykset
    – Q & A -toiminto
    – Power BI Mobile App

Mikä on Power Query: Huonostakin raakadatasta käyttökelpoista

– Kuinka Power Querya käytetään?
    – Mitä voit tehdä Power Querylla?
    – Esimerkkejä datan muokkauksesta

Pikamittarit: Sinun ei tarvitse olla DAX-guru