Power BI tutuksi (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Power BI tutuksi (1 pv)

24.10.2017, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 19 lokakuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Taloushallinto ja verotus , Tieto- ja viestintäteknologia

Haluatko seurata organisaatiosi liiketoimintaa visuaalisesti, dynaamisia tunnuslukumittareita käyttäen?

Microsoft kehittää tiedonhallinnan, raportoinnin ja visualisoinnin työkaluja Power BI:n avulla. Koulutuksessa kuulet, mitä mahdollisuuksia Microsoftin raportointityökalu Power BI tarjoaa tiedolla johtamiseen, arjen raportointiin, analytiikkaan, visualisointiin ja raporttien jakamiseen.

Näin hyödyt koulutuksesta:
– Saat erinomaisen yleiskatsauksen ja ymmärryksen tarjolla olevista BI-työkaluista.
– Saat eväät koko yrityksen raportoinnin rakentamiseen.
– Harjoitusten avulla pääset heti kokeilemaan työkalujen mahdollisuuksia käytännössä.

Ota mukaan
oma kannettava tietokone, johon on ladattu maksuton Power BI Desktop
(www.powerbi.com > Get Started Free > Power BI Desktop for Windows.)

Kenelle
Koulutus sopii sinulle, joka haluat kehittää raportointiprosesseja uudelle tasolle ja löytää omaan organisaatioon sopivimman raportointityökalun.
Soveltuu kaikille, jotka haluavat saada selkeän yleiskatsauksen Power BI -työkalusta ja sen soveltuvuudesta yrityksen raportointitarpeisiin.

Kouluttaja
Asiantuntijana toimii Pasi Era Powen Oy:sta. Pasi on pitkänlinjan IT-ammattilainen, joka on suunnitellut, toteuttanut ja toimittanut ratkaisuja asiakkaille yli 15 vuoden ajan. Pasi seuraa tarkkaan uusimpia ja parhaimpia Microsoft BI -raportointiratkaisuja.

08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09:00 Koulutus alkaa
11:30 Lounas
14:00 Iltapäiväkahvit
16:00 Päivä päättyy

SISÄLTÖ

Johdanto
– Microsoft BI: Katsaus BI-työkaluihin
– Power BI ja Power BI Pro – erot ja lisensointi
– Ilmainen Power BI Desktop ja Power BI Service – erot ja käyttötarkoitukset
– Power BI Premium
– Peruskäsitteet: data, raportit, dashboards (koontinäytöt) ja mittarit

Tietomallin luonti Power BI Desktopilla
– Datan saanti ja tietolähteet
– Datan tuonti, muokkaus ja yhdistäminen
– Tietomallin luominen
– Katsaus DAX-kieleen

Raporttien koostaminen ja visualisointi
– Parhaat visualisointikäytänteet
– Raporttisivut
– Customs Visuals
– Suodatuksen eri tasot ja porautuminen

Jakaminen ja Dashboardit Power BI Servicellä
– Raporttien jakaminen ja julkaisu, dashboardit
– Datasta enemmän irti: Q&A -kyselyt ja merkitykselliset tiedot
– Mobiilikäyttö: Windows, iOs, Android
– Valmiiden Content Packien hyödyntäminen
– Datan päivityksen ajastus

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki

24.10.2017

/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Alennushinta ryhmille:
Samasta organisaatiosta 2 tai useampia osallistujia: 557 euroa /hlö + alv 24 %.
Kysy myös tarjousta isommalle ryhmälle (väh. 3 hlöä): Koulutustuottaja Sampo Korppoo, sampo.korppoo@ratekurssit.fi, p. 041 5106466

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.