Power BI tutuksi (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Power BI tutuksi (1 pv)

18.09.2019, Sokos Hotel Presidentti, Helsinki Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki 13 syyskuun, 2019 Sampo Korppoo

Digitalisaatio ja uudet teknologiat , Taloushallinto ja verotus , Tieto- ja viestintäteknologia

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - ”Paljon uutta Power BI:n käyttöön liittyen. Hyvä päivä.”

• - ”Hyvä opettaja. Kaikenkaikkiaan onnistunut koulutus Power BI:n käytön perusteisiin.”

• - ”Sain hyvin paljon uusia ideoita miten voin toimia yrityksen datan kanssa ja raportoida.”

• - ”Kouluttajalla miellyttävä opetustyyli.”

• - ”Hyvä yleiskatsaus Power BI:n mahdollisuuksiin.”

Miksi?
    Vuoteen 2020 mennessä yritysten raportoinnista 80% tehdään moderneilla raportointityökaluilla (Gartner). Power BI on Microsoftin itsepalvelutyökalu raportointiin, analysointiin ja visualisointiin:
    – Power BI:llä voidaan kerätä ja yhdistellä dataa erilaisista tietolähteistä, visualisoida näyttäviä raportteja ja jakaa ne helposti niitä käyttäjille.
    – Power BI tarjoaa kaiken kokoisille yrityksille mahdollisuuden toteuttaa raportteja ja datan visualisointeja hyvin matalilla kustannuksilla.
    – Perustyökalut ovat ilmaisia (desktop ja pilvipalvelu), eikä aloittamiseen tarvita raskaita ohjelmistohankintoja tai asennuksia.

Koulutus sopii raportoinnin ja BI-ammattilaiselle, joka haluaa kehittää raportointiprosesseja uudelle tasolle modernien työvälineiden avulla. Erityisesti koulutus soveltuu niille, joiden työhön kuluu raportointiprosessien kehittäminen, automatisointi ja modernisointi ja jotka vastaavat siitä, että datasta saadaan enemmän irti liiketoiminnan hyödyksi.

Päivän aikana koulutuksessa tehdään monipuolisia käytännön harjoituksia.

Ota mukaan:
    oma kannettava tietokone
    , johon on ladattu maksuton Power BI Desktop (www.powerbi.com > Start Free > Getting started with Power BI Desktop > Download Free).
    – suositus työasemiin on englanninkielinen uusin Power BI Desktop -ohjelmisto (8/2019 tai 9/2019).
    – muista myös laturi ja hiiri!

Koulutus sopii organisaatioiden raportoinnin kehittäjille, raportoinnista vastaaville, talousjohdolle, controllereille ja muille, jotka ovat kiinnostuneita tiedon visualisoinnista, sillä Power BI tarjoaa jokaiselle jotakin tehtävärooleista riippumatta.

Kouluttaja
    Asiantuntijana toimii Hannu Pylkkänen, BI-asiantuntija, DI, Powen Oy. Hannu on toiminut ICT-alalla yli 20 vuotta ja hänellä on laaja-alainen kokemus myynnistä, projektinhallinnasta, palvelutuotannosta sekä ohjelmistokehityksestä. Hannu osaa kouluttajana yhdistää teknisen osaamisen liiketoiminnan tarpeisiin ymmärrettävällä tavalla.

Palautetta aikaisempien valmennusten osallistujilta:
    – ”Paljon uutta Power BI:n käyttöön liittyen. Hyvä päivä.”
    – ”Hyvä opettaja. Kaikenkaikkiaan onnistunut koulutus Power BI:n käytön perusteisiin.”
    – ”Sain hyvin paljon uusia ideoita miten voin toimia yrityksen datan kanssa ja raportoida.”
    – ”Kouluttajalla miellyttävä opetustyyli.”
    – ”Hyvä yleiskatsaus Power BI:n mahdollisuuksiin.”
    – ”Sain hyviä vinkkejä ja paljon helpottavia juttuja. Hyvin toteutettu, kiva kun tehtiin yhdessä ohjatusti.”
    – ”Sain monta hyvää niksiä ja hyödyllistä tietoa, jota tarvitsen työssäni.”
    – ”Ajatuksia antava, sain töihin kehitysideoita.”

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
    9.00 Aloitus
    12.15 – 13.00 Lounas
    14.00 – 14.15 Kahvi
    16.00 Koulutus päättyy

Johdanto
    – Johdatus Microsoft Power BI:n mahdollisuuksiin
    – Ilmaisen ja maksullisen Power BI:n eroavaisuudet
    – Power BI Desktop -ohjelmisto

Tietomallin luonti Power BI Desktopilla
    – Kuinka haen tietoa raportteja varten eri tietolähteistä
    – Tiedon jalostaminen ja yhdistäminen
    – Oleellisimmat käyttötavat

Raporttien koostaminen ja visualisointi Power BI Desktopilla
    – Kuinka toteutan näyttäviä raportteja
    – Suodatukset ja visualisointien mahdollisuudet
    – Oleellisimmat käyttötavat

Jakaminen ja dashboardit Power BI Servicessä
    – Power BI ja Power BI Pro -pilvipalvelu
    – Raporttien luonti selaimella
    – Raporttien jakaminen käyttäjille
    – Käytännön esimerkkejä

Sokos Hotel Presidentti, Eteläinen Rautatiekatu 4, 00100 Helsinki

keskiviikko 18.9.2019

/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

Ryhmäetuhinnat:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
    kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.